Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

Har haft en....

Av Annelie - 22 januari 2016 14:52

... jättemysig fikastund med vännen Lisbeth på Öster café.

Där satt vi i dryga 2 timmar och bubblade och åter bubblade.
Ingen av oss har svårt för att prata.
  

Jag åt en halv fralla som de själva hade bakat, en grövre sort som var jättegod och som pålägg hade jag grönsaker och ägg plus majonnäs.

Vi satt där såppas länge så jag köpte även en av deras hembakade kanelbullar, som var såå goda. Måste vara bakade med riktigt smör.

Lisbeth åt av deras buffé, hon åt av deras grova limpa som också är hembakad.
Hon sa den var gudomlig.
Jag ska också prova deras buffé någon gång.

 

Sen sa vi hej då,,, jag vart kvar och pratade med ena ägaren och hans svägerska som jobbar där.
Killen höll på att glömma bort sina barns fiolspelning  eftersom vi stod och pratade om allt möjligt.
De är ju från Syrien, så vi pratade om olika religioner, hur det är där, varför en del har slöja, IS... ja allt möjligt.
När han stack, så pratade jag en del med svägerskan.
De är så underbart goa på detta café.

 

På tal om goa,, när Lisbeth och jag satt där kom det in en invandrarkille, som jag kände igen.
Trodde jag, för jag tog ju fel på honom.
Trodde det var en arbetskamrat till Göran, men det var ju killen som ägde cafeét på badhuset.
Han kom fram direkt, kramade om mig och frågade hur det var.

Han berättade han hade stängt caféet på badhuset,, det var för mycket jobb plus att han inte kom överens med kommunen om hyra.
Synd, för det var också ett ställe jag gillade.

Nu jobbade han som personlig assistent åt sin bror.

Skoj när han kom fram och kramade mig, för han hade ändå 3 vänner med sig.

 

Denna helg har vi inte ett endast dugg planerat,,, kanske om Göran gör sig en tur ut till tippen.
Annars ska vi bara vara.

 

Nääee,, nu ska jag skriva ett brev och även svara på ett mail.

 

Ha det bäst alla goa.

Å Tack för era kommentarer.

 

 

Hade på mig min nya skjortblus idag, över den så hade jag min älskade väst jag köpte i början på veckan.

 

 

Här är denna kista jag skrev om för ett tag sedan, som Göran hittade på Jysk och föll för direkt.
Så, den kom med hem.
:o))

 

 

Bara jag,,, bara för att jag kan.

      


TREVLIG HELG...!!!!!!!

 
 
Cattis

Cattis

22 januari 2016 20:31

Hej. Tack för din kommentar i min blogg.
Jag älskar att sticka men värken har hindrat mig i många år.
Jag trotsar den i och för sig nu eftersom jag vet att jag kommer att opereras. Men det går rätt bra om jag gör som jag skrev i bloggen. Min värk kommer nog aldrig att bli bra men jag hoppas den blir bättre.

http://www.jagmenjag.se

Annelie

22 januari 2016 21:33

Ja, fy för dessa olika slags värkar vi går runt med.
Tråkigt att den ska få stoppa oss från det vi tycker är roligt.
Vi håller tummarna att du blir bra mycket bättre.

Trevlig Helg.. // Annelie

 
Ingen bild

Susanne

23 januari 2016 11:29

Vilken underbar kista!!! :) Kraaam

Annelie

23 januari 2016 12:51

Ja, den ÄR snygg, men när han ville ha den så tänkte jag direkt "okej, och vart ska den stå", men hann fann en plats.
Det hör till saken att vi har en annan kista också.. *hahaha*

KrameliKram...

 
wiper

wiper

24 januari 2016 12:06

Vad härligt du haft det på Café, roligt med sällskap som man kan sitta och prata med länge. Det verkar vara ett bra ställe som har lite av varje. Får nog åka neröver så småningom. Jag har flera kusiner där också i krokarna. Tråkigt att Badhuscafét fick stänga

Jättesnygg blus och rolig förvriden bild ;)

Vilken häftig kista. Den passar ju er som åkt åkt/åker motorcykel och är lite tuffa

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

24 januari 2016 15:01

Ja, jag älskar detta café, dit kan jag även gå själv för ägarna är så gulliga så har de tiden så pratar de gärna med mig.

Då måste ni lova höra av er om ni åker neröver, även om jag förstår du helst av allt vill umgås med dina kusiner.

Mmm,, denna skjortblus är stuket skjorta, men är ändå mer som en lättare jumper, helt underbar.

Hahaha,, ja du,,, denna kista ville Göran absolut ha, men vart vi skulle ställa den, visste vi inte då. Men, fann ändå en ledig plats.

Kramen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards