Direktlänk till inlägg 23 januari 2016

Nänä...

Av Annelie - 23 januari 2016 17:38

... det blir ingen försäljning av mina skinnstövlar, jag fick ju på mig de.
Var hundra på att jag INTE skulle få det, så gissa om jag vart glad när Göran kom upp med det så jag kunde prova de.

 

Däremot så har jag lagt ut pallbockar (som man har när man håller på med bilar) och tre par skor från Göran.
Får väla se om någon nappar.

 

Nu sitter jag här denna lördagskväll och är mätt, efter dagens middag som bestod av fläskkotlett som stektes gyllenbrun och sen fick sjuda länge och väl i buljong med rödlök och äpplen.
Mums vilken god sky detta blir.
Till detta hade vi potatisbakelse, dock färdigköpt, men nästa gång blir det egengjorda.

 

 

Det var ändå gött, fast en del var färdigköpt.

 


Nu blir det slappning resten av kvällen, denna dag har bara rusat iväg. Fast jag inte har gjort så många ärliga handtag här hemma, jag har diskat en liten disk (brukar aldtig hinna bli så mycket här, vi diskar oftast efter varje måltid), sen så stekte jag på kotletterna, fotat Göran´s skor och lagt ut de. Ja pysslat lite med smått och gött.
Låg och kikade på en film, medans Göran strök in vår tvätt.

 

I morgon ska jag be Göran ta fram två par stövlar jag inte använder som är längst inne i klädkammaren, så ska de också fotas och läggas ut.
Får jag några kronor för de istället för inget så är jag ju glad.

Samma med alla jeans jag har,,, säljer ju på Tradera, lite trögsålt, men tre par har jag i alla fall blivit av med.

Ändå är jag inte dyr på de,,, men det finns för mycket att välja på i den storleken.

 

Åååå,, jag fick ju ett par fönsterlampor av Göran i julklapp julen -14, de har vi nu flyttat ut till vardagsrummet, ja då ville vi ha ett par till i fönstrena vid balkongen, då finns de inte att köpa längre.. *gahhh*
Ska prova och lägga in en annons om att önskas köpa, ifall någon har sådana liggandes, annars så måste det bli två helt nya par.
Tänk om jag hade vetat om detta när vi var uppe i Ullared, kunde jag ju ha kikat där.

För är det något som är dyrt, så är det ju lampor.

  

 

Ha nu en riktigt fin fortsättning på er lördagskväll, ska i alla fall jag ha. 
Med hjälp av "Tack för dansen".

 

 
 
wiper

wiper

24 januari 2016 12:01

Vad roligt att du fick på dig stövlarna. Hoppas ni får det andra sålt. Det är inte så lätt har vi sett själva. Några saker har vi fått rätt bra betalt för men det är svårt

Vad gott ni åt och det ser så mysigt ut. Jag gillar verkligen potatisbakelse men har inte vågat mig på att göra nån än. Vad fint du gjort dom, höga och fina.

Jag brukar också ligga och kolla på film. Kan inte sitta alltför länge utan då får man alternera

Ha nu en skön söndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

24 januari 2016 15:04

Nääee,, jag fattar inte att det ska vara så svårsålt, för vi är ju inte dyra på sakerna.
Jag menar, ett par äkta herrskinnskor för 50;-

Jaja, någon gång kanske det kommer någon som vill ha.

Ja, maten var jättegod,, men det var lite fuskmat, då jag hade köpt dessa potatisbakelserna färdiga på Lidl. Men, nästa gång ska jag testa att göra egna.

Underbart att ligga och kika på film, men å andra sidan är det en stor risk att jag somnar också.

Kramar..

 
wiper

wiper

25 januari 2016 17:00

Vad kul att dom har så fina potatisbakelser på Lidl. Det var billigt för skinnskor.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

25 januari 2016 17:26

Ja, Lidl har mycket goa / bra varor i sina frysdiskar..

Mmm,, bättre och vara billig och kanske bli av med de, än så länge är det ingen som har nappat.

Kramen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards