Alla inlägg den 21 augusti 2016

Av Annelie - 21 augusti 2016 19:30

.... ja det kan verkligen min söndag kallas.

Jag var ju som ni redan vet "om ni läser alla mina blogginlägg" uppe länge och väl inatt,,,, närmare bestämt.
mellan 02.00 - 06.00 (kommer inte ihåg exakta tiden).
När jag la mig var jag fortfarande inte trött, så jag låg och kikade på teven innan mina blå gick igen.
Somnade när klockan var strax efter 07.30, vaknade till liv igen vid halv nio.
Men, var bara upp på toaletten, tog mig frukost och morgonmedicinen sen så stöp jag till sängs igen.
Somnade om,,, var vaken 09.45
Sen var jag vaken,,, gick upp och bäddade ihop sängen... ja jag orkar inte ha sängen obäddad. Visst KAN jag ha det,, men det är ytterst, ytterst sällan den är det här hemma.
Hur noga är DU med det..??

 

Jag tog mig en dusch idag på förmiddagen,,, men idag var det jobbigt att både gå till karet och sätta mig på sittbrädan för att ta benen över badkarskanten.
Men jag SKULLE.... ville verkligen duscha.
Har ju som ni redan en fet mage igen... och det blir varm under den,,, som ni som är överviktiga vet.
Jag kände även att det började göra ont,, det blir för tätt ibland.
Så, efter jag duschat, suttit i köket för att äta mat och diskat upp så la jag mig på sängen.
Torkade mig ordentligt både före innan jag la mig och sedan under alla vecka / valkar när jag hade lagt mig.
Sen fick Göran komma in och pudra mig med barnpuder plus att vi la på kompresser där det var mest irriterat.
Jäkla skit att vara fet fina sommardagar.

  

Sedan la jag mig på rygg (som jag alltid ligger) uppepå sängen igen,,, där har jag legat tills nu när jag skriver detta blogginlägg.

Jag har kikat på teven, spelat WF, kikat på FB och sovit, sovit OCH sovit.
Tydligen var det välbehövligt, eftersom jag har kunnat sova så mycket.

 

Denna dag är ingen bra dag,,, då "Herr Värk" är på ett envetet besök hos mig.
Jag har varken bjudit på kaffe eller vart speciellt vänlig mot han,, men han förstår inte vinken.
*Jäkla sate*

 

Hoppas att han fattar vinken så han är borta i morgon i alla fall.

 

Jaa,, som ni alla förstår,,, så har jag ju inget roligt att berätta idag.

 

 

 

Ha en jättefin fortsättning på er söndagskväll.

Av Annelie - 21 augusti 2016 01:42

... att Svenska spel skulle ringa idag också, men se det gjorde de inte.
Jag är ändå glad, för inte så länge sedan (bara någon vecka sedan) så vann vi 80;- på Jokern 2 gånger med ett par veckors mellanrum och det är jag glad över.

För är det något som är svårt,,, så är det att vinna pengar eller någonting över huvud taget.

 

Ja, nu är det söndag innan jag fick / får in detta inlägg.
Jag vart redigt sliten efter vår utflykt till marknaden i Anderslöv, fast den inte är stor gick över allt på nästan 1 timme, sen åkte en kvinna (som bor här på gården) som vi sprang på, på marknaden  med hem, vi körde hem henne sen så åkte vi tillbaks en liten bit i vår stad, eftersom vi skulle in på CityGross.

Fanns inte det jag kikade efter, men det kom med lite andra saker med hem.
Bland annat en stor flaska Aioli,,, den är kanongod i denna flaska
*finns bara på Citygross*

 

Sen hem, åt middag och efter det välte jag mig omkull uppepå sängen.
Kikade på en inspelad film, med ena ögat stängt eftersom jag var sååå trött.
Till slut kom Göran in och ville lägga sig tätt tätt.
Sagt och gjort,, jag lyckades väl flytta på mig efter ansträngning.

 

Jag fastnade vid en film på 4-an senare på kvällen,, en komedi, sällan jag ens bryr mig  börja tilla på komedier.
Har redigt svårt för de.

 

Sen så ville jag ha vitlöksbaguetter vi köpte idag,,, så Göran fixade till de och kom in med det till mig.

 

Dessa fick jag av Göran, åt alla utom två.... men se det gick inte, vart för mycket.
Så, dumpningen kom.

  

 

Men, goda var det.
Jag tycker det räcker med "klet" innuti.
Vill inte ha vitlökssmör så de blir enbart flottiga.

 


Idag på förmiddagen var Göran bort till Clas Ohlson, för han skulle handla en kontakt till lampan han var upp till Samar och hjälpte henne sätta upp.
Stackaren har bott där i dryga året och ingen har hjälpt henne sätta upp en lampa i vardagsrummet, så hon har haft en kort sladd hängades med en kontakt i från vägguttaget och bara en glödlampa.
  

Båda barnen och Samar själv var sååå glad när Göran hjälpte de.
Minsta sonen (12 år), frågade varför Göran var så snäll mot de.
Jag är född sån sa Göran och sen trivs jag i folks närvaro så är jag hjälpsam av mig.

 

 

Här är boken jag skrev om i mitt förra inlägg, tänkte jag skulle börja läsa den nästa veckan när jag är hemma själv på eftermiddagen / kvällen.

 


Ja, då har jag inte så mycket mer att berätta i detta inlägg.

Jo, jag måste ju berätta vad som handlades på marknaden också.
Enbart en kartong gammaldags cocosbollar och ett bälte till Göran.

 

 

 

Hej svejs..!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards