Alla inlägg den 9 april 2016

Av Annelie - 9 april 2016 23:24

igen.

  

Ja, nu har jag äntligen fått legat bredvid min make inatt.
Även fast det inte har gått någon nöd på mig uppe i Uppsala, men ändå så vill jag ju ligga bredvid Göran.

 

Men, jag saknar mina vänner Carina & Jenny som jag träffade på smärtavdelningen.
Jenny och jag delade dessutom rum.
Jenny bor i Stockholm och Carian bor 3 mil norr om Hudiksvall, så de bor ju inte nästgårds precis.

  

 

Här har vi alltså Jenny.

  

 

 

Här har vi Carina

  

 

Resan hem igår startade klockan 13.15, taxichauffören kom klockan 13.00, men det tar ju lite tid för mig att komma på britsen och sen så ska allt spännas fast.

Resan hem gick smidigt,,, han stannade en gång för att tanka, ta sig en cigg och köpa sig en kopp kaffe.
Jag ville inte ha något.
Åt lunch innan vi åkte och sen så hade jag lite godis jag tuggade på på vägen hemöver.

Var hemma här i Trelleborg klockan 20.30, Göran kom ut och mötte upp mig.

När jag kom in så överraskade Göran mig med både blommor och paket.

  

 

Vackra rosor och ett paket som väntade på mig.

 

 

Dessa söta ugglor låg i paketet, tyvärr fick jag inte med på bilden som visar vad sött det glittrar om de.

 


Inte nog med värken jag har utan jag har även haft ont i höger sida på magen och bak i njurarna i cirka 1,5 - 2 veckor.
Idag fick jag lov att uppsöka akuten.
Men, vilken jäkla akut.
Göran vart så förbannad där uppe och jag vart också irriterad,, så vi åkte därifrån.

Sköterskan i receptionen avgör om man ska få hjälp eller inte.
Hon tyckte det räckte jag åkte till den jouröppna vårdcentral.
Sagt och gjort,,, vi åkte dit, så jag fick en tid senare på em.
Fick träffa en läkare,,de tog temp, urinprov, ett stick i fingret.
Jag hade både röda blodkroppar och blod i urinet, men eftersom det inte visade på någon infektion så uteslöt de i alla fall njurbäcksinflammation,,, men han misstänker starkt att det kan vara njursten.

  

Läkarens råd var att jag skulle höra av mig till min ordinarie läkare på måndag.
Så, får vi se vad han går vidare med, om det blir en röntgen av njurarna osv.

FAN, Fan, fan... när ska SKITEN ta slut för mig...??!!
Snacka om att jag tycker synd om Göran.

 

Jag "orkade" i alla fall att vara med upp till Willy:s på fm för att handla de få ingredienserna som fattades till kvällens middagsbjudning som Göran skulle ha.

När vi hade parkerat i garaget, så gick vi även till Öster Café och tog oss en fika.
Pratade med Sinan och hans syster som jag inte minns namnet på.

 

Sen hem och i säng, låg tills jag skulle till läkaren.

 

Mulle kom ikväll, Göran hade gjort en färsgryta som är riktigt god och till detta hade han pressade potatis.
Till förrätt hade killarna små korvar som var inlindande i bacon och dessa låg på tärnad ost som ligger i chililag.
Jag åt med de, men hoppade över förrätten, sen gick jag och la mig igen.

 

Nu är klockan 23.51 denna lördagskväll, denna kvinna ska stupa tillbaks till sängs.
Njuren och resten av kroppen värken.
  

Ha en finfin söndag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards