Alla inlägg den 13 april 2016

Av Annelie - 13 april 2016 10:54

... på sängkillarna som kommer från Sängjätten med en helt ny säng till mig. Ska bytas ut eftersom min knarrar något så vansinnigt när jag höjer och sänker den och det används ju ofta i min säng.

De skulle komma mellan 10-12,,, klockan är nu 10.55 och än har de inte hörts av.

 

Jag har hunnit att plocka bort allt som är iväg för sängkillarna, diskat (det lilla som fanns), plockat upp vår nya mikro och ställt den på plats,,,, men det var urjobbigt att göra på egen hand.
*Phuu..*
Tur jag hade både arbetsstolen och rullstolen till hjälp.

 

 

Gött att vår nya ugn är smidigare än den förra.

 

Jag skrev ju om en fransk film jag fick låna gratis på Hemmakväll eftersom jag nyligen fyllt år.
Tyvärr, verkar den vääääldigt seg, av det jag sett hittills.
Jag som ville ha en riktigt bra film som "binder" mig direkt,, tycker det är svårt att hitta de nu för tiden.
Kanske har blivit kräsen eftersom jag sett ofantligt mycket film i mina dagar.
Någon film / serie som jag absolut inte gillade / gillar är Sex on the city,,, jag köpte hela serien och känner "näääeee".

 

Har har vi i alla fall namnet på filmen, återkommer när jag kikat klart på den.

 

Idag kommer det till att bli en innedag för mig, mulet ute och jag har inget speciellt ut att göra idag.
Jo, filmen ska ju tillbaks, men den kan Göran ta när han ändå ska ut på sin promenad.

 

Fyyyy,, idag är det "tilt-game-over" när det gäller vår middagsmat.
Har inte en susning av vad vi ska äta,,, men det finns ju rester i frysen,, så det får det bli.
Om jag nu inte tar upp falukorv så Göran kan göra korvstroganoff.
*Mums*

  

 

Sorry, men jag måste bara skicka med ett par bilder på våra älskade kisse-herrar.
Snacka om att njuta.

        

 

Trisse märkte inte ens att jag fotade honom.
Underbar bild.


 

 

Sylvester har gömt sig, han älskar att krypa under täckena, överkastet, filter osv.

 


Nu passar jag på att önska er en riktigt fin fortsättning på er onsdag.

Av Annelie - 13 april 2016 00:40

... inget inlägg den 12:e april.

Jag somnade ju såå sent som klockan 03.00 i måndagsnatt till igår, så jag hade en ren och skär slappardag igår, kom inte ur pyjamasen förens när Göran kom hem vid 16-tiden. Då passade jag på att duscha och klä på mig för att åka ut på stan och göra ett par tre ärenden.
Göran tog sig en promenad på 30 minuter.
Han kvir över sin lilla kulmage han har,,, vill bli av med den.
Gymmet har han inte varit på någonting sedan jag vart sittandes så här,,, han som tränade mellan 4-6 ggr / vecka förut.

  

Enda jag gjorde igår, var att jag hann att skriva undan 3 svar på brev och det tar ju sin lilla tid, eftersom jag måste lägga ifrån mig det titt som tätt.
Sen slumrade jag en liten stund, tittade på teven, pratade med min läkare per telefon, Paula kom hit på fm med en påse lakrits till mig, eftersom det var ju Lakritsen´s dag igår.

 

 

Innehållet i denna påse är riktigt god.

  

 


Jag pratade med min läkare per telefonen igår förmiddag, han skickar en remiss på röntgen för att se om det är några stenar eller "bara" grus eftersom de misstänker njursten på mig.
Så, han skrev ut storpiller mot smärta när den är som jobbigast,,, denna molande värk & ENORMA trötthetskänslan baki njuren får jag "stå" ut med.

Jag passade även på att prata med honom angående magkatarren, så han skrev även ut starkare medicin mot det.
Omeprazol måste de flesta äta efter sina GBP-operationer, men nu räckte inte de för mig längre.

 

Sen ringde jag min bloggvän Malin, så vi tjattrade på ett tag i våra lurar.
En kvinna som jag aldrig har träffat, men någon gång så... blir det av.

Tack för samtalet vännen.

 

Som sagt,,, när Göran kom hem så hjälpte han mig så jag kunde duscha (vad jag saknar att kunna göra det på egen hand), ja duschar gör jag ju oftast på egen hand.. men att komma i och ur, ta ner dusch-handtaget, sätta rätt badkarsbrädan osv, det är ju sådant jag inte klarar av.

  

Sen for jag iväg,,, var bland annat till Apoteket, Ica på Valen, posten för att dels skicka iväg alla breven och papprena angående pengarna tillbaks för hotellövernattningen och taxiresan från hotellet till lasarettet, sen så skulle jag även hämta ut ett paket.
Å i det paketet låg gardinkappan som min syster hemma i Värmland har hjälpt mig att sy till vårt köksfönster.
Gudni vad gött att få en kapp dit igen.

Längtar tills jag får upp denna.

 

Jag var även ner till Hemmakväll, för jag fick på mailen att jag fick en gratis hyrfilm i ett dygn eftersom jag fyllt år.
Var ner och "hyrde" / lånade mig en fransk thriller, som jag stängde av när teven började, ska fortsätta kika på den i morgon.

 

När jag kom hem igen, så hade Göran plockat fram alla köksmaskinerna vi skulle ha till hjälp vid middagstillredningen.
I varmluftsfritösen började han med att snurra runt stripsen (jag är inte glad i strips hemma, vill gärna ha pommes då) och i vår OBH Nordica grill grillades fläskkotletterna.

Jag fick min middag serverad till sängs för dels så skulle jag ju börja kika på filmen och sen så var jag helt slut efter min vistlese utomhus.
Var dålig redan innan jag åkte ut,,, ramlade ur rullstolen och slog huvudet i pallen som står här inne i datarummet innan jag åkte ut.
Hade STORA problem med att förflytta mig mellan rullstolen och elskotern.
Men, UT skulle jag.

  

När jag skrev om apoteket förut,,, måste bara rekomendera er en helt underbar hudlotion, ja den kan med fördel även användas till ansiktet.
Har ni inte testat denna, gör det vettja.

 

 

Lätt att smörja med och går lätt in i huden.
Sen är det bra med pumplaska.

 


Det var min syster som rekomenderade denna, när jag var hemma under påsken.
Hon jobbar ju som apotekstekniker så man kan fråga henne om mycket.
Jag hade vad jag trodde ett munsår,,, så jag frågade henna om det fanns något bra medel för det på apoteket, hon sa direkt att det inte var något munsår, utan att jag skulle ha den svagaste hydrocortison-salvan istället.
För det var tydligen någon sorts svamp, som många får.
Mamma hade en sådan salva hemma,,, ja efter cirka 3 dagars smörjande så var det borta.

  

Bra att ha en syster att fråga.

  

 

Snälla håll tummarna,,, för i morgon mellan 10-12 ska de komma och leverera en helt ny säng till mig eftersom den jag har för sådant jäkla väsen när jag höjer och sänker sängen.
De har varit hit ett par gånger, första gången så smörjde de sängen, andra gången så skulle de göra detsamma, men konstaterade då att det inte är i själva motorn utan i trädet någonstans.
Fick ett telefonsamtal efter några veckor, där det sas jag skulle få en ny säng.
För några veckor sedan hade de ringt Göran igen,, ja då var det något strul för de var tydligen TVÅ här i Trelleborg med samma namn som min mans.
Å båda skulle ha nya sängar eller hur det var.

  

Sist de ringde så sas det att jag skulle få en ny motor,, men då vart Göran irriterad och sa "nä du,, det är sagt nu att Annelie ska få en helt NY säng, så det ska hon HA"
Jaså, hade denna som ringde sagt... och kikade igenom papprena. Ja just det, hade personen bara sagt, jamen då blir det så.
Så, vi får väl se vad de kommer med i morgon.
DÄR & i detta ärende ger jag inte Sängjätten något speciellt bra betyg.
Bättre ordning måste de väl kunna ha.

 

Göran sa det i kväll, att blir det strul när de kommer i morgon, så ringer du så kommer jag hem.

  

 

Nu är klockan 01.24 och jag har ont,,, så jag ska svälja lite mediciner och sen hoppas jag på en GOD nattsömn.

 

Tjilevippen, till nästa gång.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards