Direktlänk till inlägg 18 november 2015

Trött som jag....

Av Annelie - 18 november 2015 00:08

.. är så sitter jag ändå här och ska få till ett litet inlägg.

Nu är ju klockan över midnatt, men för mig är det ju fortfarande tisdag.
Var trött när jag hade kikat klart på "Bachelor - När leken blir allvar" som jag hade spelat in.
Men, eftertsom klockan var såppas mycket, så tyckte jag att jag kunde vara vaken tills maken kommer hem från sitt jobb om cirka 40 minuter då, nu är det cirka 25-30 minuter kvar.

 

Jag är en riktigt tv-oman, tittar på mycket,,, jag är ändå 50 år, men kikar på BB & PH... hihi,,, ganska så småroligt att se när dessa ungdomar gör bort sig.

Följer mycket på teven plus att jag älskar filmer.
Vi har både Viasat filmpaket plus Cmore filmpaket och med det så har vi ju även deras filmbibliotek.
Plus att vi har cirka 500-600 DVD-filmer.
Ändå så nappade jag på Filmenteers erbjudande som kom idag.
Köp 6 betala för 1,,, enda som måste göras är ju att köpa en film till ordinarie pris inom 6 månader.
Å det är inga bekymmer.

 

Men, ärligt talat,, ibland blir jag sååå trött på teven, film ja allt så det står mig upp i halsen.
Då målar / tecknar jag istället,,,, sätter på min spotify-lista och drömmer mig bort i målandet.
Värsta är att både mitt diskbråck och whiplachskadan brukar göras sig påmind bra i nacken sedan.
Så, jag måste ha koll på tiden,,, annars är det jättelätt att flyta iväg.

 

Jahaja,,,, idag drog vi sängkläderna som hade hänt på tork i vårt hem , ja vi drar de ju även när de hängs på tork, men brukar göra samma procedur när de ska vikas ihop för linneskåpet.
Sen tvättade jag 2 maskiner tvätt och hängde de, men detta gjorde jag innan gubben åkte till jobbet.
Vi köpte ett flytande tvättmedel på Lidl som luktar gudomligt,,, det lukar lika gött när tvätten är torr.
Vi använder alltid flytande,,, tycker det är bäst och sen så behöver man ju inget sköljmedel heller.

 

Sen på eftermiddagen när maken åkt till jobbet, så vart jag till sängs.
Ringde till en f.d grann till mina föräldrar,,,, men hon hade gäster så vi ska höras en annan dag.
Sen skrev jag ett mail till en av mina morbröder,,, som gärna vill veta hur det går med mig och värken.

 

Jag har ärligt talat inte ens kommit ur nattsärken idag.
:o))
Gött dä å.

 

Nu säger jag nattinatt för denna dag.

 
 
Vito

Vito

18 november 2015 00:28

Hva betyr 'BB' og 'PH'?

Det er jo mye bedre å være kreativ, enn å stadig titte på TV'n (:

God natt og sov godt ^^

http://vito.bloggplatsen.se

Annelie

18 november 2015 00:58

Hej och tack för din kommentar.
BB = Big Brottet
PH = Paradiset Hotels.com

Visst är det bättre och vara kreativ, önskar bara jag kunde sitta mer med det. Men värken tar överhand då.. 😢

Ha en fortsatt bra vecka..// Annelie

 
wiper

wiper

18 november 2015 11:51

Det känns så konstigt för mig att ungkarlen kysser och tafsar på alla, det skulle jag aldrig tillåta men gränserna är framflyttade numera och inget förvånar en längre, bara man får bli känd. Jag har sett lite av dom utländska versionerna och det är samma sak där. Jag är ju närmare 70 år och bryr mig inte om att sätta in mig i ett fack för min egen åldersgrupp utan kollar på vad jag vill. Det är sån ålderssegregering nu trots att vi håller oss yngre än förr. Så fort man sätter på tv:n så hör man att program är för vissa åldersgrupper, så knäppt. Man känner sig inte som man ser ut.

Ha nu en skön dag
kramar




http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

18 november 2015 12:10

Hihi, tänke du på gårdagens program..??
Att han pussade på de då..??

Nä, det är som du säger vännen....att allt har fack numera, jag tittar också på det jag vill se.

Å du..du ser absolut inte ut som närmare 70 år.. NEVER.

Kram på dig vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards