Direktlänk till inlägg 13 april 2016

Sorry, hann..

Av Annelie - 13 april 2016 00:40

... inget inlägg den 12:e april.

Jag somnade ju såå sent som klockan 03.00 i måndagsnatt till igår, så jag hade en ren och skär slappardag igår, kom inte ur pyjamasen förens när Göran kom hem vid 16-tiden. Då passade jag på att duscha och klä på mig för att åka ut på stan och göra ett par tre ärenden.
Göran tog sig en promenad på 30 minuter.
Han kvir över sin lilla kulmage han har,,, vill bli av med den.
Gymmet har han inte varit på någonting sedan jag vart sittandes så här,,, han som tränade mellan 4-6 ggr / vecka förut.

  

Enda jag gjorde igår, var att jag hann att skriva undan 3 svar på brev och det tar ju sin lilla tid, eftersom jag måste lägga ifrån mig det titt som tätt.
Sen slumrade jag en liten stund, tittade på teven, pratade med min läkare per telefon, Paula kom hit på fm med en påse lakrits till mig, eftersom det var ju Lakritsen´s dag igår.

 

 

Innehållet i denna påse är riktigt god.

  

 


Jag pratade med min läkare per telefonen igår förmiddag, han skickar en remiss på röntgen för att se om det är några stenar eller "bara" grus eftersom de misstänker njursten på mig.
Så, han skrev ut storpiller mot smärta när den är som jobbigast,,, denna molande värk & ENORMA trötthetskänslan baki njuren får jag "stå" ut med.

Jag passade även på att prata med honom angående magkatarren, så han skrev även ut starkare medicin mot det.
Omeprazol måste de flesta äta efter sina GBP-operationer, men nu räckte inte de för mig längre.

 

Sen ringde jag min bloggvän Malin, så vi tjattrade på ett tag i våra lurar.
En kvinna som jag aldrig har träffat, men någon gång så... blir det av.

Tack för samtalet vännen.

 

Som sagt,,, när Göran kom hem så hjälpte han mig så jag kunde duscha (vad jag saknar att kunna göra det på egen hand), ja duschar gör jag ju oftast på egen hand.. men att komma i och ur, ta ner dusch-handtaget, sätta rätt badkarsbrädan osv, det är ju sådant jag inte klarar av.

  

Sen for jag iväg,,, var bland annat till Apoteket, Ica på Valen, posten för att dels skicka iväg alla breven och papprena angående pengarna tillbaks för hotellövernattningen och taxiresan från hotellet till lasarettet, sen så skulle jag även hämta ut ett paket.
Å i det paketet låg gardinkappan som min syster hemma i Värmland har hjälpt mig att sy till vårt köksfönster.
Gudni vad gött att få en kapp dit igen.

Längtar tills jag får upp denna.

 

Jag var även ner till Hemmakväll, för jag fick på mailen att jag fick en gratis hyrfilm i ett dygn eftersom jag fyllt år.
Var ner och "hyrde" / lånade mig en fransk thriller, som jag stängde av när teven började, ska fortsätta kika på den i morgon.

 

När jag kom hem igen, så hade Göran plockat fram alla köksmaskinerna vi skulle ha till hjälp vid middagstillredningen.
I varmluftsfritösen började han med att snurra runt stripsen (jag är inte glad i strips hemma, vill gärna ha pommes då) och i vår OBH Nordica grill grillades fläskkotletterna.

Jag fick min middag serverad till sängs för dels så skulle jag ju börja kika på filmen och sen så var jag helt slut efter min vistlese utomhus.
Var dålig redan innan jag åkte ut,,, ramlade ur rullstolen och slog huvudet i pallen som står här inne i datarummet innan jag åkte ut.
Hade STORA problem med att förflytta mig mellan rullstolen och elskotern.
Men, UT skulle jag.

  

När jag skrev om apoteket förut,,, måste bara rekomendera er en helt underbar hudlotion, ja den kan med fördel även användas till ansiktet.
Har ni inte testat denna, gör det vettja.

 

 

Lätt att smörja med och går lätt in i huden.
Sen är det bra med pumplaska.

 


Det var min syster som rekomenderade denna, när jag var hemma under påsken.
Hon jobbar ju som apotekstekniker så man kan fråga henne om mycket.
Jag hade vad jag trodde ett munsår,,, så jag frågade henna om det fanns något bra medel för det på apoteket, hon sa direkt att det inte var något munsår, utan att jag skulle ha den svagaste hydrocortison-salvan istället.
För det var tydligen någon sorts svamp, som många får.
Mamma hade en sådan salva hemma,,, ja efter cirka 3 dagars smörjande så var det borta.

  

Bra att ha en syster att fråga.

  

 

Snälla håll tummarna,,, för i morgon mellan 10-12 ska de komma och leverera en helt ny säng till mig eftersom den jag har för sådant jäkla väsen när jag höjer och sänker sängen.
De har varit hit ett par gånger, första gången så smörjde de sängen, andra gången så skulle de göra detsamma, men konstaterade då att det inte är i själva motorn utan i trädet någonstans.
Fick ett telefonsamtal efter några veckor, där det sas jag skulle få en ny säng.
För några veckor sedan hade de ringt Göran igen,, ja då var det något strul för de var tydligen TVÅ här i Trelleborg med samma namn som min mans.
Å båda skulle ha nya sängar eller hur det var.

  

Sist de ringde så sas det att jag skulle få en ny motor,, men då vart Göran irriterad och sa "nä du,, det är sagt nu att Annelie ska få en helt NY säng, så det ska hon HA"
Jaså, hade denna som ringde sagt... och kikade igenom papprena. Ja just det, hade personen bara sagt, jamen då blir det så.
Så, vi får väl se vad de kommer med i morgon.
DÄR & i detta ärende ger jag inte Sängjätten något speciellt bra betyg.
Bättre ordning måste de väl kunna ha.

 

Göran sa det i kväll, att blir det strul när de kommer i morgon, så ringer du så kommer jag hem.

  

 

Nu är klockan 01.24 och jag har ont,,, så jag ska svälja lite mediciner och sen hoppas jag på en GOD nattsömn.

 

Tjilevippen, till nästa gång.

 
 
wiper

wiper

13 april 2016 07:20

Ibland är det skönt att bara slappa. Din man ser inte ut att han nån kulmage ;) då är den väldigt liten. Det godiset ser riktigt gott ut. Omeprazol har jag också ätit förut och det är faktiskt riktigt bra. Jag hade grus i gallan från början men sen blev det gallsten. Hoppas du slipper det för du har tillräckligt ändå.

Du får tala om sen hur den franska thrillern var. Tack för tipset om lotion. Om den finns i parfymfritt så skall jag testa den



Det var jättekul att prata med dig i går och det kändes så naturligt redan första gången för du är så lättsam och trevlig. Du har sån härlig värmländsk dialekt och man blir nostalgisk eftersom vi bott nära värmland på 1990-talet. Bra att munsåret försvann.

Vad bra att du får en bättre fungerande säng. Ibland blir det bara strul så jag hoppas det ordnar sig

Ha nu en skön dag vännen
kramar från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

13 april 2016 08:47

Jo då...han har allt en kullager, men den största inte. Men han "retar" sig på den nu.
Galla är jag opererad för för ett X antal år sedan.
Njursten hade jag för cirka 20 år sedan, som jag kissade ut *hugsligen*
Det är njursten de misstänker nu också.

Jag kommer att skriva om denna franska film.
Lotionen är luktfri och otroligt bra.
Ja...det var underbart att bli av med vad jag trodde var ett munsår.

Tack för komplimangen om min dialekt 😆

Mmm...hoppas verkligen de kommer med en helt ny säng idag.

Sköt om dig...// Kramar

 
Vicki

Vicki

17 april 2016 16:33

Härligt att få en överraskning!! Dessutom är lakrits super gott :-)

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

17 april 2016 17:13

Jaaee,, jag vart jätteglad... å denna påse med lakrits är supergod.

Ha en fin fortsättning på helgen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards