Alla inlägg den 22 april 2016

Av Annelie - 22 april 2016 22:26

... var Göran bort till sitt jobb i ett ärende, sedan när han kom hem så började han att städa vårt hem direkt.
Jag STOD och borstade mina tänder idag...  
Men, det fick jag ju betala med att jag inte kom tillbaks till rullstolen och sen när Göran hjälpte mig så grät jag ut min smärta från ländryggen & höfterna.

Tillbaks till sängs direkt,, fick starka order av Göran att där skulle jag ligga.
Sagt och gjort.

Sen kom Göran in med lunch till mig,,, rester av kokt potatis och fiskbullar i dillsås.

*Yammi..*

 

På eftermiddagen när Göran var helt klar med städningen, jag hade legat hela tiden, ätit, kikat på teven och sovit så frågade han mig om vi skulle åka in till Malmö.

Jag ville ju in för att kika på denna Ecco-sko jag hade sett på nätet.

 

Vi hamnade på Emporia,,, gick direkt till Ecco-butiken,,, de hade endast det paret kvar i storlek 38.
Den satt som gjuten på min fot,,, så den fick följa med hem.

 

 

Den finns även i vitt, men då är denna sko väldigt intersägande,,,, i alla fall i mina ögon.

 

Så, nu behöver jag inte köpa skor på länge,,, två par Ecco-skor på inte så lång tid.

Jag måste ha ordentliga skor för min värk,,, visst händer det att jag går i basketkängor, som är såå platta som en sko kan bli, men det går inte i längden.
Därför jag kör mycket med Nike-skor också.
Skor tycker jag är viktigt att köpa rediga, ordentliga.
Visst, de kostar mer.... men värt det.

 

Sen gick vi till Max för att käka, jag hade rabatt-kuponger som vi nyttjade idag.
Vi åt båda två för 70;-

  

 

Vidare in på Panduro, ville ha en speciell tavla att måla, men tyvärr så hade den tagit slut.
Ville även köpa brevpapper, de hade typ brevpapper, för 59;. för 10 ark och det köper jag ju inte.
Jag kan skriva cirka 3-4 ark till bara en person.
Blir dyrt då.

  

Efter vi var klara där så gick vi vidare in på KappAhl,,, där hittade jag byxor på rea.

 

250;- fick jag ge för dessa.
Ett okej pris.

 


När vi var klara där så åkte vi vidare till Ikea,,, kikade på deras serviser igen, de är ju bra mycket billigare än vad denna med trollsländan kostar.
Å sen så fick jag se att det var en kund som hade skrivit att troll-sländetallrikarna sprack i glasyren när de diskades i maskin.
Hmm.... då drog jag öron åt mig.
Visst, vi har ingen diskmaskin, men ändå.

 

Vi fick reda på idag på Ikea, att det kommer nya serviser i augusti, så vi väntade för att se vad som kommer in.
Hoppas att vi inte ångrar oss då, att vi inte köpte det som finns nu,

  

 

Med oss hem från Ikea hade vi i alla fall 2 stativ med 2 stora plastlådor och sen resten trådbackar.
Detta ska vi ha i förrådet för att ha en massa jackor och skor i.
Får ju plats med detta nu när solariumet försvann, sen har vi en klädställning som står där nu, vette tusan om jag vill att den åker på tippen,,, får se om Göran kanske kan skruva isär den och ställa den där nere så länge.

 

Vi köpte oss en varsin korv på Ikea, innan vi åkte hemöver igen.
Jag var SLITEN när vi kom hem.
In i duschen, på med en nyren pyjams och i en renbaddad säng.
Det är livet dä se.

 

I morgon, är ett helt nyblankt blad skrivet.
Kanske jag ska sätta mig och skriva svar på ett brev, kanske vi går till Öster Café och tar en fika, kanske vi inte gör något speciellt.
Sen på kvällen ska Göran ta bussen in och möta upp Magnus, de ska gå och spela lite biljard och ta sig någon öl, sen så ska de på rockkonsert på kvällen.
Jag tycker det är såå roligt att Göran gör detta med sina vänner.
Jag är bara hemma och myser i min ensamhet, har själv valt det,,, vi var bjudna hem till de på middag först och sen att jag skulle vara kvar hos Therese, men jag känner jag orkar inte.

 

Nu,,, har jag "svamlat" klart.

 

Ha en jättefin fortsättning på er helg.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards