Direktlänk till inlägg 24 maj 2016

Jag fattar inte....

Av Annelie - 24 maj 2016 18:02

... varför jag har så ont idag, när det är strålande sol och sommarvärme.

  

Jag har i alla fall varit ut en sväng,,, var bort till Posten för att dels skicka priserna till de Båda Len:orna som vann tävlingen på min blogg.
Sen så hade jag 4 Tradera-paket som skulle skickas.
FAST jag har en våg här hemma, tittar i portotabellen, därav skriver jag ju priset på portot i mina annonser, om jag inte har satt ett pris inklusive portot.
Då har jag inget auktion, utan det är bara ett fast pris.

Men, när jag kommer till Posten så blir alltid portot några kronor billigare.
Bra att det är åt det hållet i alla fall.
MEN, jag är alltid så ÄRLIG, så jag meddelar köparna detta och ber om mobilnr (swish) eller banknr så jag kan föra tillbaks pengar.
En del tackar och tar emot sina pengar, en del tycker jag kan behålla det men tackar för min ärlighet.

Ärligheten varar ju längst..

 

Efter jag gjort detta så ville jag inte åka hem och vara inne när vi verkligen hade sommarvärmen.
Så, jag åkte runt lite,,, var bland annat in på Lindex,,, jag hade ju 50;- rabattcheck där, så jag skulle kika om jag hittade något.
Vill ju inte 50;- ska "bränna inne".

  

 

Hittade en topp jag föll för, älskar färgen och sen så tyckte jag detaljerna var lite fräcka.

 

 

Jag riktigt älskar denna apelsinfärgen.

 


Sen så fortsatte jag min färd genom stadsparken, var länge sedan jag åkte genom där, men allt var sig likt.

 

 

Märks så väl att de är vana folk,, inte så rädda av sig.
Detta kvackade direkt när jag pratade med henne / honom.

 


Fortsatte genom parken på väg till Statiol, ja macken heter ju inte det längre,, men jag har inte lagt på minnet vad den heter istället.

  

 

Härlig blommning...

 


Har inte den blekaste vad det är för blommor,,, fanns massor i skuggan av parken.

 







 

Samma med denna,,, denna blomma tycker jag är så söt.


Ni kan tror jag är nöjd med min mobil, det är den som har tatt dessa bilder.

 

Sen så fortsatte jag in på macken, där köpte jag mig en kokt korv i bröd.

Åt den och styrde sedan kosan hemåt.

 

La mig på sängen, hade ont, ont och har fortfarande riktigt ont.

Göran kom hem,,, trodde vi kunde åka och köpa dessa båda väskorna jag ska köpa av en tjej på köp-och-sälj-sidan.
Men, tyvärr så skulle hon bort och komma hem vid 20.30-tiden ikväll.
Så, vi hämtar de vid 17-tiden i morgon istället.

 

Vi åt rester till middag, Göran ställde sig med disken och jag skriver detta blogginlägg, men ska alldeles strax stupa tillbaks på sängen.

 

Förresten, är det någon av mina läsare som har varit till detta zoo som ligger i Berlin..??
Har sett en del på teven därifrån,, det lockar.
Men, det är detta vart man ska bo,,, om någon har något förslag.
NU önskar jag att vi hade vår eventuella husbil,,, KANSKE någon gång . 

 

Passar på att önskar er en fin fortsättning på er tisdagskväll.

 
 
Ingen bild

Lena S

25 maj 2016 09:20

Jag har ont av fibron både om det är för varmt eller för kallt. Lagom ska det vara enligt mej... 😀
Kul att se bilderna tar.
Kram

Annelie

25 maj 2016 10:17

Jag brukar må väldigt bra i värmen,,, men inte nu. :o((

Må väl.. // Kramen

 
Ingen bild

Susanne

25 maj 2016 11:09

Hej fina du! Vad roligt att se dina bilder! Den sista lilla blå är en förgätmigej! :)

Jag önskar att jag kunde ut o köra med min scooter men där är nåt fel på den... Ibland tar batteriet slut efter att jag har kört bara lite... Var en kille och tittade på den förra veckan o han skulle kolla med en annan kille som varit här tidigare men än har jag inte hört nåt. Får väl ringa igen... Som det är nu så vågar jag inte köra... O det är ju nu det är som skönast!

Jag har oxå ont ont o jag fattar det inte heller för värmen brukar vara bra för mig...

Massa kram vännen <3

Annelie

25 maj 2016 13:52

Tack för upplysningen om blomman,, hade ingen susning.

Guuudni va träligt att din elskoter inte fungerar som den ska.. :o((
HOPPAS att du får snabb hjälp,,, kan vara skönt för dig att komma ut lite. SYND att vi bor såå "långt" ifrån varandra,, annars så hade vi ju kunnat kört tillsammans.
Nä, nu vette tusan varför värken spelar ett såå stort spratt med mig,, brukar ju må underbart i denna värmen.

Kramar om en go vän..

 
Liten Uggla

Liten Uggla

25 maj 2016 11:19

Håller med Lena här ovan, lagom ska det vara. Jag har också ont vare sig det är vinter eller sommar, ingen skillnad alls. Men jag mår bättre den ljusa årstiden ändå - i sinnet, men det är väl ljuset som gör det. Och då är det lättare att stå ut med värken.
Härliga bilder du tagit! Fin top du köpt, jättefin färg - tyvärr passar jag inte i orange och gult, vet ej varför. Likadant med ljusaste rosa, puderrosa eller vad det kallas, ser ut som en gris... :-D
Glöm nu inte att lägga upp bild på väskorna du skall hämta i em!! :-)
Hoppas du har en fin onsdag, kramis! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

25 maj 2016 13:49

Nääee,, denna jäkla värk har ett eget liv som heter "duga".
Jag älskar apelsinfärgen,,, såå fräscht på nå vis.
Hihi.. "ser ut som en gris",,, har jag MYCKET svårt att tro på.

Ja då,, bildbevis kommer på väskorna. ;o))

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards