Direktlänk till inlägg 23 februari 2017

Finns inte...

Av Annelie - 23 februari 2017 14:38

... ett endaste dugg att berätta idag egentligen.
Jag har legat på sängen hela dagen lång, kikat genom några inspelade tv-program, varit uppe och gjort mig lunch (rester, kalops med kokt potatis, MUMS), drömt jag VET jag grät för fullt i drömmen, när jag vaknade så var jag alldeles blöt i ögonen, så jag hade alltså gråtit i verkliga livet också, men vad hade jag drömt..??!!
Totalt borta,, vet inte alls VAD jag drömde om,, inte ens sekunden efter jag hade vaknat så mindes jag det.
Usch, jag tycker sådant är skrämmade egentligen.

 

Jag är riktigt låg, sedan har jag haft och har fortfarande en hemskt huvudvärk, nu när jag vaknade så hade jag denna "skällande" hosta igen plus att det visslade lite i mina luftrör.

 

Jag blir såå fruktansvärt TRÖTT på allt.

  

 

Idag kikade jag på TV-serien Hotel Halcyon, som går på SVT 1 på lördagskvällar.

 

Någon av er som följer denna serie..??
Helt ny för i år.

Jag brukar inte gilla denna äldre stilen på serie den är alltså från 40-talet i början på kriget.

 

Nu sitter jag här vid datorn, dels för att skriva detta inlägg, sedan dricker jag en kopp te, har precis fikat med en bit hallonlängd och två små "bulliga" kardemumma"skorpor", vet inte varför den lilla kakan heter skorpor.

Snart ska jag stupa tillbaks till sängs, fortsätta kika på teven, kanske låta ögonen falla ihop en liten stund igen.
Vem vet,, kanske får "betala" detta rejält inatt..
Men, den tiden, den sorgen i sådana fall.
Eller så är det något som spökar i kroppen, så jag kan sova så mycket som jag gjort idag.

 

Ha det gött alla glada... ha nu en riktigt trevlig / mysig fortsättning på denna torsdag.

 
 
ullie

ullie

23 februari 2017 21:39

men alltså guud va otäckt det är o drömma så . ofta när ja har mens period så andras väl hormonerna då drömmer ja massa usch
o om ja blandat fel tabletter drömmer ja oxå

ja här har blåst oxå storm typ man får ont i huvudet.

ja det är ofta allt är över internet nu
fin fredag kramar

http://weberskold.blogg.se

Annelie

24 februari 2017 09:06

Jaa,, det är inte alls trevligt att att vakna till så.

Idag har vi 0:an och strålande solsken.

Ha en jättefin / mysig fredag.. // Kramen

 
Therese

Therese

23 februari 2017 22:37

Hemskt när man vaknar av att man gråter pga en dröm. Har hänt mig många gånger, men jag kommer oftast ihåg mina drömmar. Jag har dock inte haft mardrömmar sen jag fick upp min drömfångare :D

http://theresequeen.com

Annelie

24 februari 2017 09:08

Händer inte mig ofta heller, att jag inte minns mina drömmar. Men när jag ska berätta de så är de väldigt röriga ibland.

Detta med drömfångaren har jag hört förut, förresten, du har en riktigt fin drömfångare.

 
Therese

Therese

23 februari 2017 22:52

Svar: Jag vill med på bokrean, vill ha nya böcker till Casper :)

http://theresequeen.com

Annelie

24 februari 2017 09:08

Ska du ut på bokrean något under helgen då..??

 
Anna

Anna

24 februari 2017 16:18

Hemskt med sådana drömmar. Tar mycket av ens energi den dagen och ännu jobbigare när man inte kommer ihåg.

SV: Jag önskar mig mycket böcker när jag fyller år och till jul sen brukar jag fylla på med nåt från bokrean. Räcker inte det så blir det pocketböcker.

Ha en fin helg!
Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

24 februari 2017 19:52

Mmm,, det är som du säger,,, det suger energi ur en.

Hihi, ja då blir det ju lite böcker för din del.

Trevlig Helg..// Kramar

 
Therese

Therese

24 februari 2017 17:51

Svar: Ja det är där han bor nu :) Tack :D Ja det är nice med en sådan vän :D

http://theresequeen.com

Annelie

24 februari 2017 19:53

Härligt för honom, att han fick det han ville ha.
Ha nu en riktigt fin helg.

 
wiper

wiper

24 februari 2017 19:26

Det är verkligen skrämmande att ha såna drömmar. Jag har själv vaknat och gråtit för fullt ibland och vet inte alls vad som hänt i drömmen. Har man värk eller inte mår bra på annat vis så bearbetar man detta i sömnen och det kan bli hur tokigt som helst. Det verkar som du fått en förkylning för min man och jag hade en hemsk huvudvärk av vår influensa och sen fick vi hosta och feber.

Jag följer den serien men vi har inte fått upp tv:n än men jag kan se över nätet men vi har en tillfällig inkoppling nu så det ligger sladdar överallt. Det tar lite tid att få installerat routern och få inkopplat fullt ut. Man blir även trött när man äter värktabletter, jag somnar som en stock rätt tidigt själv på kvällarna nu

Hoppas du får sova gott i natt utan störande drömmar och jobbigt uppvaknande

Sköt om dig vännen
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

24 februari 2017 20:00

Usch ja,, det händer mig lite då och då att jag vaknar av att jag gråter i sömnen.
Mina mediciner ställer till många drömmar.. :o((

Ska bli sååå skoj att få se ert nya hem sedan när ni väl kommit in med allt och på plats.
Roligt med nya möbler också.

Ha nu en riktigt mysig helg.. // Varma Kramar Annelie

PS. Riktigt roligt att höra från dig igen.. :o)) DS.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards