Alla inlägg den 21 januari 2016

Av Annelie - 21 januari 2016 21:52

...övertyga min man att börja blogga, att det ÄR roligt.
Får se om det blir något av detta.
*Hoppas*

 

Idag har jag tvättat en maskin tvätt och jag blandade alla färger, men detta tack vare att jag även slängde i en ColorCather duk också.
Denna gör så att inte tvätten färgar, helt otroligt.

Har ni väldigt starka färger som inte är tvättat, använd flera lappar då.
På det jag har testat så fungerar det.

Men, testa lite försiktet de första gångerna.
Dessa ska jag absolut köpa mer av.

 

 

Har ni inte testa, gör det.

 


Sen var det egentligen meningen jag skulle med till Arken Zoo och sen åka in på Lidl för att titta om de hade kvar dessa bra behåarna.
Men, dels så är jag inte i behov av någon behå, utan den hade jag i sådana fall bara köpt för att det är bra att ha.
Men, jag bestämde mig för att hålla mig hemma, hade ingen större lust att gå ut i kylen, när jag inte behövde.

På Arken Zo skulle vi ha både kattsand och kattmat.
Göran kom hem med en 10 kilos-säck med kattmat och tre säckar med 14 kilos kattsand, så nu har vi ett tag.
Plus att vi hade en säck kattsand kvar.

 

   

Bra produkter båda två.
Kattmaten kan vi variera lite olika mellan alla Royal Canin-smaker de har.
Så gött att hitta en kattsand som innehåller lite mer, går ju åt när vi har två katter.

 


I morgon har jag ett fika-besök med en vännina på Öster Café inbokat,,, det ska bli skojj, sitta där och tjattra ett tag.

  

 


Mamma ringde för att berätta att hon inte hade hunnit att skicka cd-skivan med Erika Johnsson ännu, så jag får den först på måndag.
Det är en tjej som jag känner i Kil, vars dotter sjunger lite country / rocka-billy på värmländska, ja jag gillar denna tjej.
Ska bli roligt nu när jag får hennes skiva.
Erika´s första skiva  släpptes i mitten på december.

Sen berättade mamma att hon även kunde ha slagit sig riktigt illa idag, hon låg på sängen och vilade, skulle bara ner i tvättstugan för att hämta upp tvätten som var kvar i torkskåpet, slumrade till och vaknade cirka 5-10 minuter efter den andres tvättid hade börjat.
Hon rusade upp och snubblade på mattan de har på varsin sida om sina sängar, for in i denna höga furabyrå de har.
Slog i knä, ansiktet och armen.
Gissar på att hon är blå i morgon.
TUR i oturen att det gick så bra som det gjorde.
Pappa satt i köket också bara hörde han hur det small till i sovrummet, han kom rusandes och frågade mamma vad gör du..??

Där hittade han henne på golvet.
*Phuu..*
Mamma, du måste vara rädd om dig.
*Kärlek*
     

Nu ska denna kvinna gå ta sig lite att äta, tror jag hoppar över det vanliga och tar smaksatt fil och havrekuddar istället.

NattiNatt när det är dags.

Av Annelie - 21 januari 2016 11:14

... ätit frukost.
Ändå så har jag varit vaken och uppe sedan klockan 08.30 och klockan är nu 11.15

Men, jag hade lite att pyssla med och ringa några samtal innan det var lungt så jag kunde sätta mig.

 

Jag tänkte på det idag,,, jag var uppe i drygt 1,5 timme innan jag ens var inne och morgonkissade.
Hur gör ni,, måste ni rusa direkt till toaletten så fort ni öppanar ögonen eller kan ni pyssla med lite saker och ting innan toalettbesöket är dags..??

 

När jag vaknar på nätterna, så händer det att jag även är kissnödig då, men jag går aldrig upp utan somnar om efter olika långa tider.
Känns gött, att jag kan göra det, så jag inte behöver krångla med rullstolen mitt i natten.

 

Idag har jag ingenting ståendes i kalendern,,, skönt det också.

Jag sms:ade vännen Lisbeth för att höra om vi skulle gå till Café Öster och ta en fika, men det vart bestämt att vi ska gå dit klockan 11.00 i morgon istället.
  

 

Den främre kvinnan heter Hala, den bakre kvinnan vet jag inte.
Sen är det två bröder vid namnen Sinan & Alain.
De jobbar och sliter, vid sidan om sina ordinarie jobb som är både inom vården och industrin.
De är duktiga, jag hoppas verkligen det kommer att gå bra för de, så detta café blir kvar.

Såg nu att de ändrar sina öppningstider:
Måndag - fredag  08.00 - 21.00
Lördag & Söndag  10.00 - 16.00

Är ni i Trelleborg, så är det värt ett besök.

 

Idag har jag inget på programmet,,, hade eventuellt tänkt mig att åka upp till Lidl, eftersom de har dessa bra behåarna idag, men jag sätter mig inte på elskoterna i kylan för att köpa det som inte är livsviktigt.
Jag är hemma och ska snart hänga en maskin tvätt, sen blir det sängen igen.

 

Jag har väntat och åter väntat på inbetalningskortet från Kommunal, får ju det hemskickat eftersom jag är sjukskriven.
Igår kväll slog det mig,,, att de visste ju bara att jag var sjukskriven fram till den sista december.
Fick ju ringa dit idag och berätta att sjukskrivningen gäller till sista juni nu istället.
Å på det viset så hinner inte inbetalningskortet skickas ut denna månad,,, så jag får betala dubbelt nästa månad istället,,, bra det så man ar på rätt köl igen.

 

Sen så ringde jag och ändrare tid till tandhygenisten för Göran´s räkning, han har lite svårt att ringa från jobbet, så det fixade jag.

Å till sist så ringde jag och ska försöka att avboka tiden till sjukgymnasten på Lyftet, vad ska jag dit upp och göra.
Jag ska i alla fall prata med honom, personligen tycker jag det räcker att vi tar det per telefon, istället för attjag ska ta upp en av hans tider för ingenting.
Får väl se om han tycker detsamma, när han ringer upp mig.

 

 

Min lur har fått gått "varm" nu på förmiddagen.
:o))

 


Varken jag eller Göran ringer på vår hemtelefon numera,,, eftersom vi ringer gratis på vårt abonnemang.
Funderar på att ta bort vår hemtelefon också, för dels så kostar den en liten summa / månad (visst inga pengar) och sen så börjar vår trådlösa telefon ta stryk,,, batteriet är jättedåligt.
Får se hur vi gör.

 

Jag tog upp lax förut,,, så idag blir det ugnsbakad lax med citron / dillsås, YAMMI.
Vad har du / ni för middag..??
Jag tog upp morgondagens middag också,  fläskkotletter. Också gôtt.

 

NU så, är maskinen klar. Ska hängas och sen så ska denna kvinna hängas tillbaks till sängs.

Ha nu en jättefin torsdag med det ni nu hittar på.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards