Direktlänk till inlägg 10 december 2015

Då har det redan...

Av Annelie - 10 december 2015 00:26

... hunnit att bli torsdag också.

Å här sitter jag och ska försöka knopa ihop ett blogginlägg.

 

Jag har precis kikat klart på min tv-kväll, först ett getöga på nyheterna klockan 19, sen var det ju Bonde söker fru, Big Brother och två avsnitt av Bachelor - När leken blev allvar.

Till detta åt jag vanliga potatischips och dill & gräslöksdipp.... MUMS säger jag bara.
De gångerna jag köper chips så köper jag de alltid på Lidl,,, både deras potatischips och de med smak av Sour cream är jättegod och spröda.

 

Göran la sig redan klockan 20.30, han börjar känna sig risig, vi låg tätt tillsammans tidigare på kvällen och han var varm.
Får se hur han mår i morgon,,, han brukar alltid kila till jobbet, och eventuellt åka hem istället om han inte orkar.
Men, har han feber, brukar han vara hemma från första stund.

 

Jag hade väck honom klockan 03.50-tiden i morse,,, genom att jag hade pratat,,, jag hade haft en väldigt diskussion med någon.
Så, 04.15 gick han upp, hans klockan ringer ju 04.40 annars.

 

Idag, tidig eftermiddag var jag bort till Smile, jag hade tid hos min tandhygienst.
Fick väldigt fint beröm.
*nöjd*
MEN, jag har känt att när jag kör med mellanrumsborsten i överkäken bland ett par bakre tänder att det inte är hundra.
Så, hon tyckte jag skulle bestäla en tid till en tandläkare, hon sa "ta vilken som, för du har så högt tandvårdskydd, som bara räcker i 6 dagar till".

Beställde ju direkt, då hade jag sån tur att jag får komma till min ordinarie tandis redan i morgon.
Jag trodde han skulle vara pappaledig året ut, men så var alltså inte fallet.

Så, nu får jag se om det är något hål eller vad som spökar med mig.
Kan ju vara ett hål, eftersom jag har två fyllningar bredvid varandra och de krymper med tiden, då smiter bakterierna lätt under.

  

 

Direkt när jag var klar på Smile, så åkte jag bort till Ica på Valen, där skulle jag skicka tillbaks detta fina sängöverkast, sen så skulle jag skicka ett Tradera-paket plus att jag skulle hämta ett paket från svärföräldrarna, julklappar.
*tindrar i ögonen*

 

Åkte direkt därifrån och upp till ÖB & Lidl, ÖB hade plattor med 24 burkar Cola Zero, men det är liter svårt att ta med då de inte är inplastade.
Skickade sms till Göran, så han åkt och köpte tre flak.
Ja, jag är beroende av Cola Zero eller Pepsi Max.

Kan villigt erkänna att det var lite småkallt att åka elskotern idag, jag var glad att jag tog både en scarf och vantar på mig.

 

När jag är klar hos tandis i morgon så ska jag göra mig en tur till Lidl igen.
Då, ska jag köpa mig en julklapp från Göran, något ja önskar mig men vågar inte chansa på det är kvar till han slutar.
Kvittar ju att jag vet ett par julklappar,,, det är ju ändå sådant jag önskat mig.

Sen är det lite andra saker jag ska ha.

 

Jag skrattade idag,,, hittade en såå passande bra bild till Göran, så jag sparade ner den och taggade Göran på den bilden.

 

Jag kan tänka mig att det är ungefär så han ser ut när han jobbar sina fömiddagsveckor.
  

Jag har börjat skriva riktiga brev, skoj att få något annat än bara reklam och räkningar i sitt brevinkast, sen så var det en tjej som frågade om vi kunde skriva mail till varandra istället,,, så det gör jag också.
Det är jätteskojj, att skriva till helt nya människor.

 

Nä nu mina kära läsare,,, tror jag bestämt  att jag ska dyka tillbaks till min kära säng och äkta make, hoppas nu bara jag inte håller honom vaken inatt med någon livlig diskussion.

Undrar vad många det är som "smyger" runt på min blogg.

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

10 december 2015 10:43

Skönt att det gick bra hos tandhygienisten, hoppas det går bra hos tandläkaren också!
Ha ha! :-D Jag babblar också i sömnen ibland, kanske inte så kul för den som väcks av det....
Tänk att det alltid skall skyllas på fibron! Det är precis som att de inte anstränger sig att hitta orsaken när de hör att man har fibro, tänk vad mycket skit som missas p g a det! Blir riktigt förbannad varje gång jag hör om det.
Kul med riktiga brev! Mail är ju kul med men inget slår riktiga brev :-) Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

10 december 2015 22:42

Mycket sällan jag pratar i sömnen, men det gör däremot min pappa. Jisses, vilka diskussioner han har ibland när de är nere och hälsa på oss och han pratar tydligt, så man hör ju allt. :-D

Kan bara hålla med dig,,, blir också väldigt irriterad när de skyller allt på fibron,,, kan man bli sååå dålig som jag är av "enbart" fibromyalgi,,, ja då är det väl verkligen värt att de börja forska stort i denna eländiga sjukdom.

Visst är det skoj med privata brev,, sen även vykort.
Man får ju aldrig ett kort på posten numera heller, knappt några julkort. DET tycker jag är sorgligt.

Kramar om...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards