Direktlänk till inlägg 10 december 2015

Idag fick jag hem...

Av Annelie - 10 december 2015 22:42

... en dålig make. han åkte från jobbet vid lunch-tid, kom hem snörvlig, hostandes (inte så farligt ännu), fryser och svettas om varandra, nyser, feber.
Så, nu får vi se vad länge han är hemma,,, hans närmste chef hade sagt det när han kom och sa att han åker hem.. "Nääee,, inte du också",, fanns nästan ingen personal kvar, den ena efter den andra har gått hem i flera dagar nu.
Så, detta var väl väntat.
HOPPAS nu bara jag klarar mig, så jag inte är dålig tills mamma och pappa kommer ner, eller att jag kanske ligger däckad redan till jul.

Jag är lite smårädd,, för jag har en huvudväk som inte släpper taget, jag har extra ont i kroppen idag.. speciellt mellan skuldrebladen.

Jaja, bara vänta och se.

 

Inatt har jag sovit både gött och bra,,, vaknade av att mobilen ljöd och var utvilad då.
Den känslan vette tusan när jag kände av sist.

 

Var bort till tandis klockan 10.20, kom in cirka 10 minuter för sent.
Han tog ett par röntgenbilder där det ilade när jag körde med mellanrumsborsten.

Jo då,,, då hade denna plastfyllningen jag hade i en av tänderna krympt lite, då är dessa jäkla bakterierna snabba att smita under fyllningen också blir det karies.
Kvittar hur noga jag är med tänderna så får jag hål ändå.
Blir så less på det.

Han lagade detta, la även på så det täckte en hål blottad tandhals, samma massa som de bygger lagar hålet med plus att han penslade tre tänder där mina tandhalsar syndes lite för mycket.

Detta besök var ju även en akuttid, eftersom jag fick den redan igår.
Besöket idag kostade mig endast 430-, hade jag inte haft något rabatt så hade jag fått betalat 2.720;-
Sååå... liiiite skillnad vad det allt.
Härligt gött att jag hann att komma in, innan mina rabatt-dagar tog slut, om 5 dagar idag.
Då, hade jag fått betalat dessa dryga 2.700;-

 

När jag var klar där och hade önskat personalen en God Jul så åkte jag till Forex,, skulle logga in på deras hemsida igår, ja då stod det där att man var tvungen att ha en ny dosa.
Så, det var jag dit och fixade idag.

 

Sen drog jag upp till Lidl, köpte tre julklappar till mig från Göran, gör inget att jag vet om de,,, det är ju saker jag vill ha.
Sen vart det lite annat smått och gott.
Vi har fulla frysen med nötfärs, men när jag fick se paketen idag så var jag akut sugen på köttfärssås och spagetti, så jag köpte ett kilo färs, champinjoner, färsk basilika.
Sen så köpte jag två ringa falukorv.
Jag tänkte på det när jag var där uppe.
Det är ytterst, ytterst sällan vi äter "vanlig" husmanskost.
Som typ, spagettyi och köttfärssås, korv stroganoff, stekt falukorv med stuvade makaroner etc, etc.
Men, det kan jag bli SJUKT sugen på,,, då fixar vi den maten, även om vi har färdig mat att äta.

 

Göran var ju som sagt på väg hem då, så han kom till Lidls parkering och tog med sig denna stora påse i bilen, istället för att jag skulle ha  den på elskotern.
Jag skulle även åka till Ica på Valen för att köpa färska frallor.
Men, då åkte jag även inom Deichmann, då jag såg de hade rabatt på väskor.
*Host*
Hittade två, kunde inte bestämma mig, så det vart två.
Men, priset hamnade bara på 273;-
Så, då tyckte jag inte det var något att bråka om.

 

Snygg, eller vad sägs..??


 

Kunde som sagt var inte bestämma mig, därför båda fick följa med hem. 

 

Nääee,, nu passar jag på att önska er en God Natt.
Själv så ska jag ta mig ett glas treo och sen stupa till sängs med en film.

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

11 december 2015 11:04

Vilka fina väskor! Jag är väskoman, har halva garderoben full av väskor :-) Man kan aldrig har för många väskor!
Vad bra att det inte blev så dyrt hos tandis. Roligare kan man ju ha för pengarna.
Hoppas att Göran inte blir alltför dålig. Ha en fin helg vännen! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

11 december 2015 11:55

Hihi, jag älskar också väskor. Har hur många som helst, nackdelen är att de tar plats. Nu har jag till och med nere i förrådet. Har så många, så det är säkerligen någon jag glömt bort att jag har.

Gubben är dålig...så på "vaken" tid är han i vardagsrummet, även om han somnar till där också på sin "vakna" tid.
Hoppas nu bara jag klarar mig.
Vi skulle ju ha varit till vårt nya resecentrum i morgon på deras invigning, men tillåter vädret så åker jag dit själv en stund.

Mmm, det är gött när jag hade kommit upp så högt i högkostnadsskyddet hos tandis, gör mycket när jag satt in två kronor för drygt 9.000;- under året.

Trevlig helg själv vännen..
Stor Kram..💜 💜 💜

 
wiper

wiper

11 december 2015 17:04

Jag hoppas det gick bra att länka till din blogg ang en ny utlottning hos Maypel?. Jag mår lite bättre nu. Tack för kommentarerna som min man fick svara på. Gulliga du

Vad tråkigt att din man blivit förkyld, men det går mycket nu och vädret är ju så tråkigt

Trist med tandläkare före jul. Jag skall till tandhygenisten på måndag. Jättefina väskor du köpte och till sånt bra pris

Ha nu en fin helg
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

11 december 2015 17:27

Härligt vännen att det har rättat till sig för dig 😀
Gör inget att du länkar, får du göra på din blogg också om du vill. Jag har bestämt mig för att denna elaking som skrev kommentaren inte ska få mig på fall igen.

Jaaaeee...att gå till allt inom munnen är inte billigt.

Hihi, ja jag kunde inte låta bli väskorna, när de var så billiga.

Ha nu en riktigt trevlig helg vännen.
Varm Kram 💖

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards