Direktlänk till inlägg 11 december 2015

Jisses, vad fort...

Av Annelie - 11 december 2015 23:28

... tiden går.

Tycker inte det är länge sedan de började prata om att de skulle återinföra tågtrafiken till Malmö härifrån igen.
Det har inte gått något tåg för resenärer på cirka 40 år härifrån, bara en massa godståg.
Men, nu så.
I morgon har de invigning för vår stads nya resecentrum, där alla bussar, både läns & stadsbussarna, taxi kommer att stanna plus då tåget.
Detta tåg kan vi åka till Malmö, Lund & Helsingborg med.
Något som är bra är ju att det stannar vid två stora köpcentrum inne i Malmö.
Så, någon gång frampå ska jag allt prova att åka detta tåg.

Ett STORT plus är att vi bor bara tvärs snett över vägen till resecentrumet.

  

Vi hade ju tänkt oss att gå ner och kika på invigningen, men OM det blir något så kommer jag själv att åka ner med elskotern.
Göran är ju däckad av fökylningen, det är nog en släng av influensan han har.
Så, på sin "vakna" tid tillbringar han i soffan i vardagsrummet,,,, och jag är i sängen.
Jag hade ju faktiskt önskat han tillbringade sin sovande tid där också.
Eftersom jag är livrädd att bli smittad.

Så, som det är nu umgås vi inte alls mycket.
Men, det är väl lika bra det nu, som han mår.

 

Idag har jag varit ut på stan, skulle hämta ett paket till mig och sen så var jag även och hämtade ett paket till Göran.
Sen var jag in på Ica Valen, Clas Ohlson, TGR, KappAhl & Lindex.

 

 

Denna tomteorkester som spelar har de på Valen, så mysig.


Innan jag åkte hemöver igen så var jag även till Hemmakväll.

 

När jag pratar på Hemmakväll, kom jag ju ihåg filmerna jag köpte på Lidl igår.

 

 

39,90 / st, får väl se om det är något att ha.

 


Jag ska snart lägga mig för att kika på skräckisen som är i mitten, hoppas att det är en sådan som verkligen fastbinder mig.

 

Ha nu en riktigt mysig lördag vad det ni hittar på med.

 
 
Ingen bild

Susanne

12 december 2015 11:56

Vågar du verkligen köra in i de trånga affärerna? Du är modig du! :)

Annelie

12 december 2015 21:44

Jajamensan, jag är in på mååånga ställen.
Men, något ställe jag inte kan komma in på nu så är det Åhléns, jo markplan men inte övervåningen, där de har kökssaker etc.
Kommer inte in i deras hiss med elskotern... :-((

 
Liten Uggla

Liten Uggla

12 december 2015 15:05

Vi fibrisar har ju nedsatt immunförsvar och skall vaccinera oss mot influensan varje höst. Jag ska göra det på måndag, har inte kunnat innan för jag har varit infekterad sen vaccinet kom, men nu är det bättre och jag hoppas verkligen att jag inte hunnit dra på mig influensavirus innan dess! Är det influensa Göran har så har du redan blivit smittad, det är extremt smittsamt.
Vad bra att ni får tågtrafik igen! Smidigt sätt att ta sig till närliggande städer. Har också varit och hämtat paket idag, julklapp till älsklingen, kryddor från Kryddlandet.
Hoppas du kom iväg på invigningen! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

12 december 2015 21:42

Njää,, jag vet inte om det är influensan gubben har, eller om det "bara" är en ordentlig förkylning.
Jag har aldrig tagit influensavaccinet.

Mysig julklapp till din älskade särbo,,, säger jag som älskar allt vad kryddor heter.. :-D

Kramar om...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards