Alla inlägg den 3 maj 2017

Av Annelie - 3 maj 2017 13:19

... Maj, får mig att tänka på min mormor, då hon hette Maj.
Herregud, det är hela 32 år sedan hon gick bort i skelettcancer   

I slutet låg hon på sjukhuset, jag var upp till henne i stort sett varje dag, tog med mig nybakat bröd och kaffe (som hon sa dagen före hon ville ha), men när jag kom med detta, så dög ingenting, hon drack inte ens kaffet.
Men, en av mina morbröder kom också då, han drack och åt med god aptit.

  

Mormor levde på morfin,, hon sa en gång till mig att jag skulle dra ner persinennen för solen var för stark i hennes ögon,,, men just den dagen stod det som spö i backen, sedan skulle jag ta bort en stor gren som låg i hennes säng.
Stackars, stackars mormor.
Men, hon slapp att ligga så länge i alla fall.

 

Jaha, vad hittar ni på med idag...??
Denna vackra vårdag,,, ändå så känner jag inte för att gå ut.
Jag har varit inne i klädkammaren idag, för att kika om det var något mer klädesplagg jag skulle kunna lägga ut på min köp-och-sälj-sida-på-facebook.

 

Göran var ut en sväng, han skickade bland annat kortet till sin pappa, sedan var han och köpte en liter mjölk.
Ytterst sällan vi dricker mjölk här hemma, men jag vill alltid ha mjölk i mitt te.
Visst, jag KAN dricka utan mjölk, men finns det, så tar jag det.

 

När jag skrivit klart detta inlägg, så ska jag välta omkull mig uppepå sängen en stund.

 

Jag har ju lovat er, berättelse om hur jag och Göran träffades.

Göran tog kontakt med mig på en sida som hette VildaWebben, på nätet för 15 år sedan.
Men, jag höll på att småstrulade med en annan kille då, så vi fortsatte bara och chatta med varandra, han strulade väl lite med ett annat fruntimmer också.
Men, till slut så vart det bestämt att det skulle inte bli något allvar med denna kille jag strulade med, så då sms:ade jag Göran och berättade detta.

Dagen efter ringde han och frågade om jag ville följa med han och hans barn (pojken 10 år, flickan 6 år), på marknad i den staden som han kom ifrån (10 mil enkel väg), men jag sa nej.
Hade ingen större lust att åka 20 mil ToR, och sedan köra in till Karlstad för att sitta och köra nattbussen.

Men, jag sa... kom ner och åk buss med mig ikväll.
Hahaha, han lämnade sina barn till farmor & farfar, kom ner precis när vi hade åkt från torget klockan 21.00, på kvällar och helgerna gick ju bussarna sämre tider, så det skulle dröja en hel timme innan jag kom ner igen.
Jag ropade upp trafikledaren och berättade att en kille skulle åka med mig på kvällen, så han fixade så tjejen som satt reserv kom med sin buss och hämtade upp Göran, för att köra honom till min slutstation.

Hahaha..
Så, Göran åkte med mig hela natten, kom till garaget när klockan var 03.45, då frågade Göran om han fick sova över hos mig, för det var tufft att sitta 10 mil till att köra.

 

Han hade ju försökt att flörta in sig rejält på nätet först, men jag sa du kan lägga ner du är för ung.

Han är 5 år yngre än mig.

Detta var alltså vår första lite annorlunda dejt, och sedan dess har vi varit ett par.

Blir 15 år nu den 25:e maj.

 

 

  Min älskade make  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards