Alla inlägg den 19 maj 2017

Av Annelie - 19 maj 2017 18:55

... varm dag vi har haft och har fortfarande.
Fast, här hemma har det varit städdag idag.
Vi gick upp vid 8-tiden i morse,, men då var jag uppe för andra gången, gick och la mig igen med myskläderna på och somnade om såå gött.
Jag hade varit uppe på morgonen och vattnat genom blommorna, sedan fick de stå och rinna av sig.

Strax efter 09.00 kom Paula hit, för att hämta ett par saker Göran hade fixat till åt henne.
Men, hon hade inte tid att komma in, och detta tack vare att hennes promenadsväninna Kerstin stod utanför och väntade med båda hundarna.

Sedan började Göran att städa, han är så duktig, han fejar och städar här hemma, idag tog han fram vår ångmaskin vi har till golven och "skurade" med den istället för trasa och skaft.

Jag skypade med mamma och pappa,, mamma hade lyckats att fiffla till på något vis så hon hade italienska på sin facebook.
*skrattar*
Kära mamma, men nu är det rätt.
Men, jag fick logga in på hennes sida och ändra det här hemifrån.

 

När allt var klart här hemma, så gick vi ut på stan. Jag skulle bort till Kattens Läkargrupp för att lämna in två papper, dels ett för att min läkare måste intyga om att jag inte kan sitta för långa stunder, som jag sedan ska skicka in till Transportstyrelsen, för att få dispans med att få ligga på min säng i husbilen under tiden vi åker.
Sedan ska jag ansöka om att få ett parkeringsbevis till handikappsrutorna, då måste de också ha läkarutlåtande.
Allt är fruktansvärt tungrott.

  

MEN, när vi kom fram till VC på andra sidan stan, ja då stängde de klockan 14.45 idag, medans vi stod där kom det en man som skulle in, han hade fått en tid klockan 16.00 idag,,, riktigt dåligt av VC att inte ha mer koll, så de kunde ha ringt upp honom och ombokat denna tid.

 

Sedan åkte vi inom Specsavers, för på ögonkliniken sa ju sköterskan att min syn på höger öga var bra mycket sämre.
Men, Andreas, vår optiker på Specsavers tyckte inte alls det var något att bry sig om,, såvida jag inte hade något bekymmer av det.
Vi bestämmde att jag återkommer till de i höst igen.

 

Sedan åkte vi ner till Garvargården, vi skulle ha något att äta.

Vi tog oss en varsin pizza, jag tog en barn Hawaii, Göran tog en vuxenpizza av någon annan sort.

 

Här väntar vi på pizzan och Göran skulle visa mig på en film han hade sett på fejjan.

 

Men, jag var nog inte så hungrig som jag trodde.

För efter några tuggor av min pizza så kände jag det tog tvärstopp, fick åka in på toaletten för en kräkdumpning.

Men, jag tog med resten av pizzan hem, kan bli gött senare ikväll.


Efter vi hade suttit där ett tag så gick vi till Clas Ohlson,,, där höll jag på att bryta ihop av skratt.
Kom en kvinna i en permobil, jisses hon flyttade på alla ställningar hon kunde, körde på ALLT, ja det var inte till att backa, nä då, då körde vi med ännu mer kraft så hyllan flyttade sig.
Jisses säger jag bara. Det small både här och där i butiken idag.

 

Det var typ en sådan här hon hade, med en joystick.
Men, hon var livsfarlig, körde på en man bakrifrån gjorde hon också.
Ja, JAG anser att hon skulle inte ha något sådant fordon.

 

På tal om fordon,, vår vän Eva-Marie var glad igår,,, hon har haft sin svarta Yamaha på omlackering, från svart till rosa metallic.
 

Jag måste ju hålla med om att hojen vart kanonsnygg,,, jag är ju inte så överförtjust i svarta fordon, varken hojar eller bilar.
Så, hennes rosa metallic är f*n så mycket snyggare.

 

För att återuppta min röd tråd, som jag tycker jag tappar lite då och då in mina inlägg.
  

När vi stod i kassan på CO, så säger Göran till mig, är det inte din sjukgymnast som är mammaledig, jag kikade och sa njää, tror inte det.
Men, så säger jag till Göran, men ar du Ann-Sofie och det hörde hon, för då vände hon sig om.
Ja, då var det ju hon.
Vad glad jag vart för att få träffa henne,,, jag vart ju så ledsen när jag hörde hon gått på mammaledighet, visste ju inte ens om att hon var med barn.
*hihi*

Hon är en riktigt rockig brud, piercin i näsan, fulltatuerad, nu var håret kolsvart med en scarf knuten som de hade på 50-talet, innan hon gick på mammaledigheten så hade hon rött hår.
Men, gudars vilken go tjej...
Men, hon är INTE sjukgymnast, utan arbetsterapeut.
Men, vilken pärla kommunen har där.

 

Vi stod kvar och pratade ett tag
*skoj*

 

Innan vi gick ut i solen och satte oss, så var vi inom Ica och köpte oss en varsin glass och en större burk energidryck.

Det är något jag verkligen tycker släcker törsten.

 

Sedan passade jag på att köpa 3 begagnade dvd-filmer på Skivlagret innan vi gick hem.

 

Nu ska vi bara slappa resten av kvällen.

 

Ha nu en riktigt mysig kväll också hörs vi väl i morgon..??

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards