Alla inlägg den 7 maj 2017

Av Annelie - 7 maj 2017 05:53

... god morgon *trallar*

 

I torsdags under dagen ringde det helt plötsligt på dörren här hemma, jag är väldigt skeptisk om jag ska öppna eller ej, men jag gjorde det och det var väl tur, för då kom vår jättetrevliga vaktmästare och en praktikant för att kika på kranen både vid tvättstället och köket.
Den i tvättstället var bara att skruva till och i köket fick vi helt ny, ja förutom den första delen som är precis vid diskbänken.

 

Han satt även på en sådan ledande kula som man kan spola runt med själva strålen,,, men den han satte dit var urdålig, spolade ju överallt.
Så, det har vi köpt en egen och satt dit.
Men, gött att få en helt ny kran.

 

Hur har ni det mina kära läsare..??

Vi har det UNDERBART med mina föräldrar och jag är SÅ glad, att mina nya piller hjälper mig såppas bra som de gör,,, ja inte alls fullt ut, men betydligt bättre.
Jag kan till och med vara uppe i STORT sett en hel dag,,,, visst JOBBIGT är det, men jag gör´t.
Viljan är STOR, när jag vill ha roligt och det händer något hemma hos oss.

  

När vi hade ätit denna goa potatisgratäng (ja, nu skryter jag över min egen matkonst, fniss) så la sig mamma och jag på sängen för att kika lite på teven.

 

Tyvärr en dålig bild på mammsen och mig.

 

Jaha och vad har vi hittat på..??

Ja i fredags var vi iväg till Ystad, skulle lämna in husbilen på grund av ett par fel, som skulle fixas inom garanti-tiden.
Under tiden hade vi en hyrbil, så vi var dels och fikade, vi var in på en butik som har allt inom heminredning, kontor, husgeråd osv, vi var även till ÖB.
Å herre jävlar vad det blåste KALLT den dagen också kom det lite småstänk.
Killen från verkstaden hörde av sig när husbilen var klar.
Måste säga,,, vilken underbart go kille, hjälpsam, tillmötesgående, gullig, gladlynt.
Ja, en riktig serviece-kille.
Men, han var ju från Göteborg från början också.
*L*
Folket från Götaberg / Göteborgs-området,, de är något speciella,, glada, goa, på nå vis.
Vi Värmlänningar har alltid gillat Göteborgare och tvärtom.

Senare på eftermiddagen / kvällen vart det mycket kortspel för oss.

 

Igår lördag åkte vi iväg till en firma här i Trelleborg som tvättar bilar både in och utvändigt.
Så, både mamma & pappa´s bil plus våran bil lämnades in för denna tvätt, under tiden var jag och mamma och shoppade på Dollarstore.
Sedan åkte vi hem, det var meningen vi skulle hem och göra hemmagjort mos plus egenrullade köttbullar.
Men, färsen vart kvar i kylen tills idag, för vi hamnade på Garvargården, vi var till Restaurang Sultan först,,, kom dit när klockan var nästan 16.30, fanns ett bord vi skulle kunna få sitta tills klockan var cirka 18.45, för sedan var det bokat.
Annars, var hela restaurangen fullbokad.
Men, då gick vi som sagt var, till Garvargården.
Ja, där är det också mysigt,,, där åt vi mat.

 

När vi kom hem, så vart det kortspel.

  

 

Idag söndag blir det i alla fall vår middag vi hade tänkt oss igår.
Sedan ska mamma och jag se tv-programmet "En ska bort" & " Smartare än en femteklassare",,, efter detta blir det säkerligen kortspel.
*L*

 

I morgon måndag börjar Göran sin förmiddagsvecka, men han jobbar bara 4 dagar, tog en semesterdag på fredag.
Det är den dagen mamma och jag ska åka till Malmö Arena, pappa & Göran går säkerligen till Garvargården igen.
*L*
Killen som ägen Garvargården är kanonbra,, trevlig och omtänksam.

 

Nu mina kära älskade läsare så får ni ha en jätte, jättefin söndag.

 

 

*Puss på nosen*

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards