Alla inlägg den 2 maj 2017

Av Annelie - 2 maj 2017 15:45

... redan tillbaks, två blogginlägg på en och samma dag, dä ni tillhör inte vanligheten.
Men, jag tänkte jag skulle komma rätt på datumena.

 

Jaha, hur har er dag varit..??

Min har varit väldigt bra, gick upp tidigt, satt här vid datorn en stund, skrev förra inlägget vid 6-tiden i morse.
Efter det inlägget så fick jag på toa och göra nr.2, har ju druckit Laxeboral-droppar några kvällar,,, måste nog fortsätta med dessa, så jag får göra nr.2 varje dag, kan inte gå och bli som cement i rumpan.

 

Jag ringde och felanmälde att vår kökskran läcker vatten, kranen i tvättstället går att rucka på, sedan har jag tvättat en maskin med sängkläder, som vi drog och hängde upp, jag har skurat undertill på fläkten och ena skåpet bredvid spisen, jag tyckte det var äckligt på båda ställena, men NU äré rent.

 

Sedan har jag och gubben varit ut på stan, vi gjorde en massa ärenden.

Köpte bland annat en present till Göran´s pappa som fyller år nu på söndag, sedan så köpte Göran en present OCH morsdags-present i en och samma.
Jag köpte på mig mer te, vi var in på Ica, jag skulle ha mer kaviar (har ju snöat in totalt på det nu) plus ett par saker till, vi hade ett ärende till Apoteket, sedan in och köpte stans goaste kanebullar.

 

 

Nu är verkligen våren kommen.

 


 

Här står Göran och väntar på mig, jag har ju en elektrisk dörröppnare, vi ville se så den fungerade, för det gjorde den inte när vi gick ut, då fick Göran bryta strömmen.

 

Direkt på med grillpannan när vi kom in, där jag stekte fyra färska hamburgare, vilken skillnad på smak det är mot djupfrysta.

Detta åt vi tillsammans med mos vi hade kvar.

 

Sedan har jag kikat på både Ex on the beach & Paradise Hotel, läst ett brev jag fick idag och till slut så hamnade jag HÄR.

 

Tisdag idag, nu på torsdag kommer mina föräldrar till oss, och stannar tills den 14:e..
*Härligt*
Då där emot blir det nog sporadiskt med blogginlägg.

 

Fortsätt och bomba mig med hur ni träffade er respektive, hur er första dejt var.
Å har ni ingen respektive, berätta om hur ni träffade er första kärlek, eller er sista.
Ni som inte alls har haft något förhållande, berätta gärna om er drömdejt, hur den skulle vara osv.

 

Ha nu en riktigt FIN fortsättning på denna soliga blåsiga tisdag.

 

Måste ju bara visa er..

 

Sylvester ÄLSKAR att ligga med sina framben i husses toffel, älskade kisse.

  

Av Annelie - 2 maj 2017 06:06

... igen.

Jag måste börja att skriva blogginläggen mitt på dagen istället, för jag är sååå TRÖTT på kvällarna så jag vet inte ens vad jag heter, visst jag är trött även på dagtid, men jag orkar lite mer då i alla fall.

Måste vara min senaste medicin som gör mig sådan.

Jaja, så äré.

 

Igår 1:a maj, hade vi städdag, renbäddning av säng OCH försäljning av vår hoj.
Det var alltså det jag bad er hålla tummarna för häromdagen, och affären gick igenom så Tack för alla tum-hållningar.

 

Så, nu är denna skönhet ett minne blott.

 

Lite sorgset är det allt, men nu är det ju som det är, att jag kan ju inte åka längre, var ju därför vi köpte oss hubilen, så att vi hade det gemensamma intresset så att jag också kommer ut.
Göran åkte inte mycket på hojen heller nu i slutet.

 

Så alltså, vår dag igår, städning, försäljning av hojen och sen var vi till Ica Maxi för att handla lite sedan avslutade vi vår dag på Akka-grillen.

Hem och in med varorna sedan satt vi i köket för att äta, efteråt tog jag mig en dusch det är ju såå underbart skönt att krypa ner nyduschad i en renbäddad säng.

Det var meningen jag skulle skriva ett blogginlägg när jag satt till sängs, satte på teven också, eftersom jag ville kika på Biggest Loser.
Märkte jag var för trött för inlägget,,, så jag la mig gött tillrätta,,, hann i alla fall ta mina piller till natten, sedan såg jag kanske max 10 minuter,,, sedan    jag sååå gött. Märkte inte ens när Göran kom in och la sig.

 

Jaha, nu är det ju slut på dagens utmaning också.

 

Men, ska vi köra en runda med att vi berättar för varandra hur och var vi träffade våra respektiva.
Hur er första dejt gick till.
Hänger ni med på det..??

 

Jag kan börja eller äsch,, någon annan kan börja så jag ser att ni verkligen vill.

  
Börjar ni, ja jag LOVAR jag också berättar.

Å ni som är singlar, ni kan väl berätta om erat senaste förhållande eller något speciellt förhållande.

 

Bara en rolig grej för att höra olika alternativ.

 

Ha nu en jättefin arbetsdag igen.
Vi hörs av kanske senare idag, eller så får jag ligga efter med två dagars blogginlägg.
Ja, jag VET att jag inte ska stressa in inlägg, men vi får se.

Kram på er så länge.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards