Alla inlägg den 21 maj 2017

Av Annelie - 21 maj 2017 16:08

...början måntro.

Jag börjar med att visa blommorna som inhandlades på Plantagen igår.

   

Det var alltså dessa med ytterkrukorna som handlades.
TYVÄRR, har vi en katt som älskar att tugga på dessa *Grr...*, så en av de får stå i datarummet och den andra i vardagsrummet, vi som hade tänk att ha båda i vardagsrummet.
Jaja, nu äré som det är.

 

Idag vaknade jag klockan 02.45, eller inatt är det ju,,, jag vart klarvaken på en gång.

Å när jag kommer upp så får jag se denna jäkla lampa som de har satt upp på gården, de har satt upp några sådana. Visst, bra att det blir ljus,, men inte alls roligt att få spotlighten direkt in i vår lägenhet.
*muttrar*

 

Vilket jäkla sken.
  

När jag kom upp så satte jag mig vid datorn, sedan vart jag hungrig, så jag tog mig en smörgås mitt i natten, jäkligt bra.
  

 

Efter cirka 2 timmar blev jag trött igen, så jag la mig. Somnade om och sov till klockan var 07.00, sedan dess har jag varit uppe.
Men, idag har jag suttit stilla.

Göran kom upp vid 8-tiden, åt frukost och gjorde sig iordning för att åka till husbilen, han drog iväg vid 9-tiden.

Han sa att jag kunde ju komma bort till honom om jag ville, bara för att vara ute i solen.
Jaja, vi får se sa jag då.

Men vid 10-tiden tänkte jag överraska honom med att komma bort med kaffe och sockerkaka, ja när jag hällde kaffet på termosen, så kommer han hem.
Då var han redan klar där borta.
Snacka om att jag vart snopen.

 

Han duschade och gjorde iordning sig, sedan så satte han sig på cykeln och jag på elskotern bort till Flaningen, där vi hade vår picknick ihop med änder och deras små dunbollar till barn och en svan.

Svanen var så tam så den till och med åt ur min hand.
 

Vy över den stora dammen.

 

Här är en familj "Änder".

 

Denna svan tiggde för fulla segel, han till och med kom upp till mig och tog en sockerkaks-bit ur handen.  Jisses vad STOR han var, när han kom nära.

 

Här åt han ur Göran´s hand.

   

Vilande fåglar.

 

Ser ni dunbollarna i gräset..??

 

Vi hade en riktigt trevlig stund på vår picknick ihop med fåglar.
Sedan kom det en kvinna, hon vart stående länge och prata med oss, om Värmland, att hon skulle kunna tänka sig att flytta till Värmland eller Dalarna, de hade lite funderingar på det, den dagen inte svärfar fanns kvar i livet.
För hennes man var ensamt barn, så han ville inte flytta från sin far nu på ålderns höst.

 

När vi kände oss klara i denna härliga park, så åkte vi vidare till Dollarstore,,, ja Göran skulle bara ha duschschampoo och en duscholja, sedan så skulle vi ha ett nytt diskställ.

Tror ni vi kom därifrån med BARA det..??

*flinar*

 

Åt en 10 kroners hamburgare på Mac Donalds, ja plus pommes också.
Jag var hungrig, så vi tog det som ett mellanmål... så ska vi grilla lite senare idag igen.
Vi grillar nog upp alla fläskkotletter som är kvar (8 st), så finns det även matlådor klara till Göran.

 

På tal om lådor, idag köpte jag nya "bunkar" till pålägg, det är glasformar med plastlock.
Så, nu ska det slängas ett par plastbunkar som det är hopplöst i h******t att hitta lock till.

Sedan så tror jag att jag ska köpa på mig lite sådana burkar istället, sedan så håller sig ju glaset fräschare än vad plast gör.

 

Jaaee,, det var min söndag hittills, nu sitter Göran och kikar på något inspelat tv-program om hojar som åker på en bana, vet inte ens vad det heter.
Så, äré ju när man har NOLL intresse för sport.

 

Ha det bäst, och passa på att njuta av solen, för det ska tydligen bli sämre igen.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards