Alla inlägg den 24 maj 2017

Av Annelie - 24 maj 2017 18:38

... vart fort denna dag har gått.
Jag gick upp samtidigt som Göran i morse, gick sedan och la mig en sväng igen vid 8-tiden. Somnade till i cirka 1,5 timme, det var gött.

Sedan upp, bäddade sängen, plockade in all tvätt som ska plockas in (underkläder och frotté), stryktvätten las på hög, vispade ihop en pannkakssmet på 7,5 dl mjöl och 1,8 liter mjölk.

 

Denna stora skål vart det med smet.

 

Kan ju säga som så här,, att det tog den lilla tiden att steka alla dessa pannkakor.
Men, jag satt ju i min arbetsstol, så det gick "ganska så bra" ändå.

 

Mums..

Efteråt så diskade jag upp efter mig och gjorde ren spisen, men sedan mina vänner,,,, var det såå välbehövligt och skönt att lägga sig en stund.

På eftermiddagen var jag till optikern då jag tyckte mina glasögon hängde på kinderna, plus att ena skalmen bli glapp ibland.

 

Nu i kvällningen har vi packat vad vi ska ha med oss i klädesväg plus att vi har tagit fram all mat vi ska ha med.
Vi har tagit med massor så vi har ju till både lunch och middag,, får se om vi ska ut och äta något, eller om vi äter allt i husbilen och syrran och Uffe i sin husvagn.
Hoppas att vi kan få platserna så som vi hade i Hjo,,, för då hade vi öppningar mot varandra, så hade Susanne, Uffe och vi markiserna ute.
Var jättemysigt, hoppas att vi kan stå så denna gång också.

 

Vet ej om det blir något bloggat nu när vi är på en minisemester,,, kanske något litet från mobilen på kvällen när man ligger till sängs.
Men, jag lovar inget.
  

Ha nu en såå underbar helg som ni kan ha det.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards