Alla inlägg den 18 maj 2017

Av Annelie - 18 maj 2017 17:15

   & värme.

*LJUVLIGT*
Tänk vad det "lilla" kan göra så mycket.

Å idag har jag mått ganska så bra i min värk, ja jag är otroligt väderkänslig.

 

Denna dag har gått i ett, det började med att jag var uppe mellan 05.30 - 06.45, då la jag mig igen, slumrade till en stund till.
När vi vaknade så kom Göran och la sig i min säng,, där låg vi och myste ett tag.
Vi älskar att bara ligga och hålla om varandra,, men numera är det han som håller om mig, samtidigt som han smekmasserar mina lår.

 

Sedan gick vi upp,,, åt frukost och sedan började Göran att jobba med pappers-strimlaren *finns säkerligen något annat namn också*, jag satte mig och suddade på ett första-blad man har i en pärm... Hmm,,, kommer fasen mig inte på vad det heter nu.

Vi skulle sätta in papper som jag skrivit ut från banksidan, där det är bevis på att saker och ting är betalat.
Sådana papper ska ju sparas i 10 år, är du noga med sådant..??

Vi höll på ett tag i köket med detta,,, jag ska kika genom lite mer papper, om det är mer som ska strimlas.

Jag sa det till Göran idag, att det är lika bra vi strimlar dessa papperna varje månad, så slipper det bli MASSOR, som sedan tar tid att gå genom.

 

När vi var klara, så åt vi lunch, vi åt rester av en lövbiffsgryta som vi hade haft när mamma och pappa var här.
HJÄLP vad het den hade blivit nu,,, denna starka grönsak vi hade i, hade verkligen gjort sitt jobb nu.

  

Men, gött varé.

 

Sedan gjorde vi oss iordning, jag skulle följa med Göran bort till Flaningen, ett jättefint strövområde runt dammar, detta ligger väldigt centralt, ändå så är det ett lugn där.

Göran hade ju sett en massa "dun-bollar" på 2 ben = kanadagässungar.
Vi såg inte en enda när vi åkte där.
*Typiskt*

Göran fortsatte rakt vid ett ställe, jag svängde höger, han skulle ju iväg för att jobba veckans sista arbetspass.

Sedan svängde jag höger igen, så jag åkte precis vid dammkanten.
Stannade till och kikade ut över vattnet, då kom det fram en hona & hane av gräsand.
De kom med en vääääldigt lång hals och "pratade", jisses vad de tiggde något och jag hade inte ett endaste dugg med mig.

  

 

Här kommer de till mig, de var fram ända till elskotern.
Stackarna..!!

Jag fortsätte min färd,,, DÅ, fick jag också se "dun-bollarna".

 

Visst är det sött..??

 

Jag undrar när gräsanden får sina ungar.
Någon som vet det..??

 

Innan jag åkte hemöver igen, så var jag bara tvungen att fota en svan som låg och ruvade i sitt bo.

Egentligen konstigt att de bygger på en sådan plats,,, att de inte blir mer där det inte är en massa människor.

 

 

Visst, nu är ju detta en bit ifrån, men ändå.

 

Jag åkte in mot centrum igen, in på Home-butiken, skulle köpa påsar till vår dammsugare, det är ju städdag i morgon, och ifall den vi har blir full. Vill ju inte stå där med "skägget i brevlådan" så att säga.

 

Sedan var jag in till Susanne på Kummin, det är den nya ägarinnan till vår stads te & krydd-butik.

 

Lite av vad hon har, på min vänstra sida finns det färdiga presentförpackningar som hon gör.
Typ med kex, te, marmelad, cider osv.
Jättefina korgar och även utan korgar gör hon.
En rolig present,,, skulle i alla fall JAG uppskatta.
Sedan har hon även chokladpraliner, jag köpte en idag,,, mums, riktigt god var den.

 

Här har vi den gulliga tjejen själv, Susanne heter hon och har nu haft butiken i Hmm, kan det vara dryga månaden kanske.
Så, detta är en tjej som kommer att få se mig en hel del, då jag älskar att prova nya sorters te.
Men min After Eight är alltid på 1:a plats.

Idag köpte jag ett te, som jag provade förra gången.
Det är jordgubb, champange och cream.
Wow, det dansades hej vilt i munnen kan jag lova.

 

Innan jag var hemma, ja då var jag även in på TGR, Clas Ohlson, Deichmann (KIKADE bara), på skor.

 

Å innan jag åkte hem, ja Tebrödsbageriet var ju öppet,,, så jag nitade där, för två av stans goaste kanelbullar.
Kanske TUR att de ska sälja detta bageri,,, men det kommer att kännas så här   

 

När jag kommit innanför vår dörr här hemma, så tog jag mig en kopp te och en av kanelbullarna, sedan satte jag på en maskin tvätt och den hängde jag förut.
Nu ska jag bara slappa resten av dagen,, känner av värken lite nu, har varit uppe för mycket idag.
Så, sängen ska få sin del också.

 

Ha det bäst..

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards