Alla inlägg den 11 maj 2017

Av Annelie - 11 maj 2017 06:08

.... 9:e bröllopsdag som var igår till ända.

Ja, det var alltså 9 år sedan vi gifte oss, den dagen var det strålande sol och cirka 30 grader varmt, igår duggrengnade det och var cirka 7 grader varmt.

 

Mamma, pappa och jag var till Bistro Soriana (f.d Öster café) och fikade igår, satt där ett tag och pratade. Sedan gick vi in på Mallas, där handlades det också.
Sedan hem, la mig uppepå min säng för att vila en stund, mamma la sig också bredvid mig, tydligen somnade vi båda två, för ingen av oss hörde när Göran´s jobbarkompis kom för att prova Göran´s skinnställ.

 

Det är härligt att bara "vila".

  

 

När vi kom upp så satt Göran på kaffe, och till det hade han köpt wienerbröd och en prinsesstårta.

Plus att på bordet stod dessa..

 

Gerbera tycker jag är en fin blomma plus att den står länge.

 


Vi fikade, sedan tog vi några partie kortspel, efter detta så dundrade Göran till sängs.

 

Så här ser det ut hos oss nu när mamma och pappa är hos oss, vi sover i vardagsrummet eftersom Göran hade FM-veckan denna vecka.
Jag hann att plocka bort Göran´s sängkläder innan jag fotade plus att jag hade släppt på ratten på hans säng, så luften är på G ur.

 

Helt otroligt, jag sover nästan godare på bädden än vad jag gör i min egen säng.
*konstigt*

Enda som kan vara, är att det kan vara svårt att komma upp ibland, men då har jag ju pappa här.

 

I morgon fredag har Göran en semesterdag. Får vi se om vi hittar på något då, eller om det blir mestadeles vila för min del.
Eftersom mamma och jag ska till Malmö Arena på kvällen.
Vi sätter oss på tåget här, åker en rulltrappa upp vid en station, ja då är vi vid Malmö Arena, jättesmidigt.

Vi är verkligen förväntansfulla inför den konserten.

 

Igår hade jag tänkt mig att åka till Apoteket för att hämta ut min dosettrulle för de två kommande veckorna, men eftersom det var det vädret det var,,, så ville jag inte åka ut med elskotern, så jag skulle göra det idag istället.
Ja, va fasen... idag är det ju ännu värre väder.
Vart är den FINA maj-månad..??

 

VART ÄR SOLEN...??

 

 

Ha nu det allra bäst tills vi hörs igen och ha nu en riktigt mysig kommande HELG.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards