Direktlänk till inlägg 1 oktober 2016

Vilken mysig..

Av Annelie - 1 oktober 2016 16:34

... dag jag och Sabine har haft.
Dagen började med att jag sov tills klockan var efter halv åtta någon gång.

Jag gick upp och gjorde mig iordning, rullade ut mig till matsalen för frukost.

Tyvärr hade de bara ett torrt mörkt bröd idag och ingen personal jag kunde säga till heller. Annars så hade de fått plockat fram bättre bröd till mig.

 

 

Så här ser vår frukost ut, det finns även fil / yoghurt, mysli, flingor, mjölk, kaffe, te, choklad, juice etc.
Så, mätta blir vi allt.

 

 

Jag håller på att få "tupp-juck" när en leverpastejburk ser ut så här, men det är bara att blunda och "gräva" jag också.
Någon mer som ogillar sådana här leverpastej / smörgåsmargarins-paket när de ser ut så här, eller bryr ni er inte..??

 

Efter frukosten rullade jag in mig och satte mig en liten stund vid datorn med spotify-listan i lurarna.
Tur jag inte sjunger högt när jag sitter här.

  

Sedan la jag mig på sängen, pratade med   Göran   i telefonen.
Sedan var det lunch,,, idag hade jag beställt dillkött IGEN, 3:e gången jag äter det sedan jag kom hit,, men det är ju SÅ gött.

Satt och pratade med Marie (hon ligger inne på denna avdelning som jag sover på),, hon pratar om allt och mycket, ibland osammanhängande, så jag hänger inte riktigt med ibland.
Ikväll ska jag ta in middagen på mitt rum, har bara beställt rostbiffssallad, men INTE med potatissallad till utan bara en massa grönsaker.

 
Dagens middag med rabarberpaj och grädde till efterrätt.


Igår kväll åt jag en sallad med stekt kycklingfile, det var riktigt gött och mycket mat.

 

Efter lunchen så rullade en tjej i personalen ner mig till ingång 70, där jag skulle möta upp Sabine.
Sabine började skjuva mig, men det var TUNGT för henne, förstod det ganska så fort.
Hon sa att det gick bra, men hon höll på att tippa mig ur rullstolen ett par gånger, så jag rullade mig själv lite.
Jag frågade henne om detta när hon sa vi kunde gå på stan idag,, "att orkar du verkligen det", jajamensan svarade hon då och sken upp".

Men, som sagt var, det VAR jobbigt för henne. 
Hon fick lov att vila några gånger och även ta medicin mot smärtan.
*Stackaren*

Jag shoppade lite kläder..
  

 
Härlig top på Lindex, den är mer rostbrun än orange.

 

 
Lite annorlunda ärm på denna topp.

 

 

En sportbehå, köpte även an vanlig, men den ska lämnas tillbaks.

 

 

Å en härlig poncho som man bara lägger över axlarna.

Såg Mona-Lisa hade något liknade på sig i fredags, då frågade jag vart hon hade köpt den eftersom jag ville ha något liknade,  också hittar jag en idag på Indiska, hmm... KLÄDaffärarena har börjat att ta 2;- för sina kassar när man köper kläder.
Vad sjukt är inte det på skalan...??
För att de vill tänka på Miljön,, löjligt,, tror de verkligen folk slutar att köpa kassar för det, ska folk då gå med sina nyinköpta kläder under armen.
Ja, JAG tycker det är vansinnigt löjligt.
Men vad tycker DU..??

 

På denna tiden vi var ute så hann vi ta en fika, shoppa lite kläder och handla på Ica Supermarket.
Sen bjöd Sabine på taxi på vägen tillbaks.
Jag tror INTE det kommer att bli någon mer resa ner till stan med Sabine (som jag fullkomligt FÖRSTÅR, iofs hinner vi inte heller, för nu är det "fullt upp" helgerna som är kvar), men däremot så sa vi att vi kan köpa oss en glass här nere i cafeterian / kiosken och gå ut och sätta oss OM det är lika fint väder i morgon som idag.

 

Ja, annars så har jag inget speciellt att berätta.

Ni får ha en riktigt trevlig och mysig fortsättning på er lördag.

Kramen till alla.

 
 
Ingen bild

Lena S

1 oktober 2016 17:42

Jag gillar inte när det är "omkringtrampat"i byttorna.Det händer ju inte så ofta eftersom jag bor själv.
Vilken snygg poncho.😀
Det är väl att gå till överdrift att ta betalt för påsen. Precis som du skriver... ska ma ta kläderna under armen. Den kunde dom väl bjuda på. Dom tjänar väl på kläderna ändå.

Kram

Annelie

1 oktober 2016 17:59

Nä fyyyy för äckliga byttor.
Tack, jag gillade också den ponchon, fannsa i tre eller om det var fyra färger.

Mmm.. enbart löjligt att ta betalt för påsarna.
Jag tror inte de får slut på mer användning av påsar, det är bara det att de tjänar mer.

Kramar...

 
Vicki

Vicki

1 oktober 2016 18:00

Så mycket gott ni får att äta😀. Verkar vara både super god frukost, lunch och middag 👍👍. Det är ju bra eftersom du ska vara där ett tag.

Bor du inte själv eller du delar rum?

Känns det inte konstigt att vara utan Göran så länge?

Bra att du träffat nya vänner som du kan umgås med 😀.

Väldigt konstigt när man köper kläder att inte få kass till precis som du säger ska man ta de under armen. Fast samtidigt får man betala kass när man handlar mat så det är bara en tidsfråga. Jag vet faktiskt inte om Jonas fick betala för sin kass idag ska höra med honom.

Det var via jobbet som jag gick på föreläsningen

Ha en trevlig lördagkväll , Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

1 oktober 2016 18:54

Ja maten är jättebra här...inget att klaga på.

Jag har ensamt rum... "som tur är*

Visst känns det konstigt att inte ha Göran vid sin sida...saknar även våra kisse-herrar.

Mmm..nya vänner är aldrig fel. 😀

Ja, jag tycker det är löjligt när de tar 2;- för en SÅDAN kasse...en matkasse kan man ju ändå använda efteråt till annat, men det kan man ju inte med en lite klädpåse.

Önskar dig också en trevlig kväll

 
deninrekampen

deninrekampen

2 oktober 2016 02:09

Sv: Klart jag är ärlig, det är jag alltid i bloggen, i den mån det går liksom, så jag inte avslöjar allt för mycket om mig, men annars är jag alltid helt öppen :)
Håller med dig om bloggarna, inte roligt att bara följa matbloggar med mera, gillar variation :) Din blogg älskar jag, för det är mycket innehåll i ett inlägg och du skriver på ett väldigt bra sätt! :) Så jag är helt fast i din blogg! hihi :)

Fina kläder du har köpt, det var du helt klart värd!

Va rädd om dig! Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

2 oktober 2016 05:27

Ååååå TACK för komplimangerna om både min blogg *roligt att läsa* & om mina nya kläder.

Var rädd om dig också vännen...// Kramar

 
Ingen bild

Susanne

2 oktober 2016 11:19

Hej vännen!

Vilken helt underbar poncho!!! Jag har länge velat ha en sån men inte hittat någon. Färgen var underbar! Var det Indiska sa du?

Avskyr oxå oordning i byttorna! Det ska vara slätt o fint! Annars tycker jag att det ser oaptitligt ut...

Igår var vi på utflykt! I Skäralid. Där finns en träramp runt hela sjön så man kan köra med rullstol! Det var underbart att vara ute i naturen! Vädret var helt underbart! O så såg vi ett brudpar som visst hade hyrt restaurangen. Fick mig att tänka på min dotters bröllop...

Vad skönt att du har det bra däruppe!

Massa kram

Annelie

2 oktober 2016 12:39

Härligt för dig vännen att du fick komma ut lite.
Förstår du fick "flashback" till din dotters bröllop.

Yes..den poncho är köpt på Indiska.

Ja..jag har det jättebra här uppe.
Kommer ju att bli tuffare nu till veckan..men förhoppningsvis värt det.

Kramar om... 💜❤💜❤

 
deninrekampen

deninrekampen

2 oktober 2016 15:05

Måste bara fråga först innan jag svarar på dina frågor, menar du hur länge jag varit sjuk? :) För det stod vad länge du varit sjuk och att det var 2 frågor ;)

Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

2 oktober 2016 16:52

Stämmer bra det, jag menar hur länge du varit sjuk.

Kramar...

 
Liten Uggla

Liten Uggla

3 oktober 2016 08:41

Att de tar betalt för påsarna är en del i det som komma skall, påsarna kommer nämligen bli ännu dyrare. Och inte bara i Sverige utan över hela världen. Det finns för mycket plast i våra hav och man måste göra något åt det hela. Och det är väl inte så svårt att ta med sig en egen tygkasse/väska till affären när man handlar. Finns jättekäcka ihopvikbara kassar som knappt tar nån plats i handväskan/jackfickan. Någonstans måste vi ju börja, och alla måste hjälpa till. De flesta har dessutom redan stora förråd av plastpåsar hemma, de går ju att använda flera gånger till innan man kasserar dem.
Fina kläder du köpt. Visst är det bra nu när Lindex inte har en speciell avdelning för stora storlekar utan i stort sett alla kläder finns i alla storlekar, stora som små? Tycker fler butiker borde ta och börja med det.
Ni verkar få väldigt bra mat där i Uppsala :-) Bra, för tänk om det varit tvärtom.... Hoppas du får en bra måndag! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

3 oktober 2016 09:01

Jag brukar alltid ha en väska hängandes på rullstolen, men den stod så fint i skåpet här på mitt rum.
Sällan jag köper kassar numera,, för jag har med mig väskor både på rullstolen och elskotern, utom i lördags.. :o//

Tack, jag gillade också kläderna, och det passade också.
Njää,, jag vette tusan om jag gillar att "våra" kläder hänger lite överallt.
Det är ju inte alla kläder som kommer i "big size" så då får man ju rulla runt som en tok att leta, men det är väl en vanesak.

Mmm.. maten är suverän här på "sjukan".

Ha en helt underbar måndag själv vännen.. // Kramar om

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards