Alla inlägg den 30 oktober 2016

Av Annelie - 30 oktober 2016 07:50

.... att vi gick ut på stan en sväng, jag skulle till optikern för att ställa in mina näsvingar på både de vanliga glasögonen och terminalsglasögonen.
Sedan gick vi in på Smarteyes och kikade på bågar.
Men, jisses, där skulle det bli dyrt.
Sådana glasögon jag har på mig för jämnan skulle gå på 3.500;- och halv priset på resterande, jag har ju 3 par glasögon till.
Näpp, vi håller oss kvar hos Specsavers, dels så är vi ju helnöjda med vår optiker, glasögonen, servicen man får så fort man kommer in i butiken och bara vill justera något, priset.
Ja, allt med andra ord.
Sedan var vi ner till Clas Ohlsson, kikade på en julklapp till min son, som vi har tänkt oss att ta med oss när vi åker hem till Värmland.
Efter besöket där så gick vi till Mallas, där shoppades det en hel del frukt, grönsaker & kött / korv, mycket billigare än vanliga butiker.
Ta bara typ färsk chili, de är 20;- billigare / kg.
Helt otroligt, vilken skillnad.
De äpplena Göran vill ha, är allt mellan 3-6;- billigare / kg.

 

Sedan fortsatte vi vår färd mot Öster Café,,, där välkomnade ägare Sinan mig med en stor Kram, var glad att se mig igen.

  

Jag åt av deras buffé,,, igår vart det ett kokt ägg, en liten slev coleslow, en liten sked rödbetssallad, 4 köttbullar, liite pastasallad och lite av deras gulachsoppa (men, det vet jag inte om det var, för gulachsoppa, då är det kött i den jag tänker på, var endast grönsaker i denna), den var i vilket fall som helst riktigt god.

 

 

En kopp thé var det ju också.

 


När vi satt där och fikade så kom även Sinan´s syster Samar in, kom och gav mig världens varmaste och hjärtligaste kram, vad glad jag vart.
Visst, hon kramas alltid, men denna var speciell.
Märktes hon saknat mig.

  

 

Vi gick hem med detta, la in köttet och korven i kylskåpet.

Sen in i bilen, på väg till Willy:s, jag hade ont innan vi åkte, men jag ville ändå med.
Handlade det vi skule ha, plus lite till.
De brukar ju ha dessa mindre 2,5 dl Milda´s 4 %-iga grädde på extrapris, man får alltså köpa 10 paket för 40;- (de har höjt det priset också nu), detta brukar vi alltid köpa, det är gött att alltid ha matlagnings-grädde i kylen, och dessa är det bra hållbarhet på också, så vi hinner att använda de innan de går ut.

 

Vi åkte även till Lidl, ja där kom vi ifrån med mer än vad vi hade tänkt oss, jag hittade en julklapp till mig från Göran.
Nu vet jag ju den,, men det är ju något jag vill ha.

Sedan köpte vi oss en varsin munkjacka, men jag ska lämna tillbaks min, för den var lite för tajt över magen. Jag provade den aldrig i butiken. Kände inte för att kränga av mig jackan, på med denna jag köpte, av med den och på med min jacka.

Jag hader tillräckligt ont som jag hade.

Sedan hem, in med allt vi hade handlat.
Jag var lättretlig, tyvärr är det något jag blir lätt när jag har så djävulskt ont, inget jag VILL göra med flit, men orkar inte hålla emot när jag mår riktigt pissigt i värken.
Hur är du när du har riktigt ont, kan du hålla humöret uppe ändå eller åker du också ner till "lättretlighets-våningen"..??


Det ringde på dörren, vi öppnade aldrig, då vi inte hade något godis eller kontanter hemma.
Detta hade vi ju totalt glömt bort,, visst jag såg ju att det var halloween i affären, men hade inte en tanke på att de skulle komma som igår kväll.
Jaja, inget vi kunde göra åt då.

 

Jag låg till sängs med HEMSKA smärtor hela kvällen. 
Jag tog mina värkisar vid 22-tiden, dröjde cirka 20-30 minuter sedan sov jag.
Vaknade inte ens när Göran kom och la sig.
Jag har sovit relativt bra, men vaknade då jag hörde Göran pratade i sömn.
Jag lyckades somna om.
  

 

Idag söndag,,, ska det bli en matlagningsdag,,, tror jag ska börja med det ganska så omgående. Eftersom jag mår relativt skapligt av värken nu.
Jag ska göra en kycklinggryta, en kasslergryta, sjömansbiff, paltbröd med fläsk och vitsås, steka upp den färska rostbiffen vi köpte oss igår och göra pommes & sås till det.

 

Nu mina vänner, vinkar jag hej då för idag.
Hörs av i morgon igen.
KrameliKram på er alla.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards