Direktlänk till inlägg 2 oktober 2016

Vilken skitdag....

Av Annelie - 2 oktober 2016 17:49

....jag har haft och fortfarande har.

Nu kommer detta med att vi var på stan igår, och eftersom Sabine är ovan rullstols-körare (ja, förutom sin son när han var liten) så satt jag nog mer på spänn än vad jag brukar göra, hon körde mot kanten ett par gånger så jag höll på att tippa ur.
Men, vi skrattade bara åt det.
Men, idag skrattar jag INTE.

 

Det var egentligen meningen vi skulle träffas efter vår lunch och gå till cafeterian och fika, men jag sa det till henne att jag ORKAR inte, vill bara ligga, så med andra ord så har min dag varit till sängs.
Jag har legat och tittat på film på laptopen, sen var det ju repris på Tro, Hopp och Kärlek som jag också kikade på.

Till lunch åt jag en laxpaj som de kallar det, men jag tycker med det är som en potatisgratäng med lax.
Riktigt gött var det i alla fall, så länge det varade.
Vart ju en dumpning med kräk som följd..

 

 

Min goda lunch

 


Efter lunchen låg jag igen, som sagt var låg och kikade på film.

 

 

Härligt att jag har denna.

 


Jag tog en bild på helikoptern häromdagen, då den precis landade på plattan.

 

Jag är alltså på smärtenheten här, tar bild genom fönstret.
Helikoptern står på det högsta huset till vänster om lyftkranen, den syns inte så jätteväl, men kikar ni så ser ni den.
Det är alltså där jag bor och tar bilden därifrån jag är på dagtid under veckorna.

 

Tror ni inte på fasingen jag har sett ett motiv på en ny tatuering..
  

FIN är den, men just nu får det bara vara en dröm.

 

 

Vad tycker ni..??

 


Idag har jag inte skypa något med mamma och pappa, men visst, dagen är ju inte slut ännu.
Vi BEHÖVER ju inte skypa varja dag, men det har blivit så denna vecka.

 

Däremot så skypade jag med Göran i förmiddags, han hade huvudvärk så han knappt visste vad han hette.
*stackaren*

 

Nu till middag åt jag en grekisk sallad, som var riktigt god.
Maten här på sjukan är jättebra,, har tyckt allt jag har ätit hittills har varit väldigt bra.

 

 

Ja, till efterätt är det en liten bit kladdkaka med grädde, brukar ta efterrätt efter middagen.

 


Nu avslutar jag detta inlägg med en väldigt bra bild.
Jag har ju som ni förstår inte något speciellt att berätta.
Ha nu en skön fortsättning på er söndagskväll.

 

  

 
 
Ingen bild

Piere

2 oktober 2016 18:28

Tråkigt med en skitdag. Hoppas på bättring imorgon. Man behöver ha sina dagar. Stay frosty

Annelie

2 oktober 2016 21:29

Mmm...denna dag har varit riktigt dålig.
Tror det beror på att jag spännade mig mer när Sabine och jag Carina ute på vår tur igår.

Men som du säger...man måste acceptera att man har dessa "skitdagar" också någon gång då och då.

Hoppas också på en bättre dag i morgon, vi syns då.

 
Ingen bild

Lena S

2 oktober 2016 18:36

Tatueringen var Jättesnygg. Varvill du ha den Isf?


Tråkigt att du mår skit idag. Men jag förstår det.
Skönt med laptopen så du slipper vara i dagrummet hela tiden. (Om det finns nåt)

Va jobbigt att du inte får behålla maten så ofta.
Sista bilden var klockren.

Nu är första veckan avklarad för dej.

Kram 💜

Annelie

2 oktober 2016 21:34

Ja och denna vecka har gått så fort. 😁

Mmm..gillar också den bilden.

Detta med maten...det är som att spela på ett lotteri.

Njää...dagrummet är det inte, det är vår matsal, men det är där folk får sitta när de har besök, om de inte vill sitta inne på sitt rum.

Jaaee...jag älskar den tatueringen, skulle kunna tänka mig den på låret.

Kramar.. 💜💜💜

 
Vicki

Vicki

2 oktober 2016 21:22

Har du filmer nerkladdande på din data?

Får ni efterrätt varje dag? Både till lunch och kvällsmat?

Ja det är en tapas restaurang 😀, mycket god mat. Bättre än Mosaik som jag alltid har tyckt varit bra.

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

2 oktober 2016 21:37

Kikade vi Netflix.

Ja, vi får efterätt antingen till lunchen eller middagen...men jag skulle kunna vara så fräck så jag tog till varje måltid eftersom jag äter de på olika avdelningar. Men det gör jag inte, äter bara efter middagen.

Bra när du hittar en bättre tapasrestaurang.

Ha en fin kommande vecka..

 
Bettan

Bettan

3 oktober 2016 06:25

Hej igen.
Jag skrev på ditt förra inlägg med kläderna men det kom nog inte in.
Dom var jättesnygga iallafall och färgerna passar dig perfekt tror jag.
Asså maten du får däruppe verkar ju vara jättegod..iallafall i min smak.
Fin tatuering men nog inte min smak om jag får vara ärlig att tycka.Är inte så mycket för indiankultur eller rättare sagt inte så insatt. Gäller även kinesiska tecken som folk tatuerar in,trots dom har varken varit i kina eller vet vad det står.Men det är kanske fel tänk hos mig..
Ha det så bra du kan..

http://Guldivardan.bloggplatsen.sev

Annelie

3 oktober 2016 06:43

Nämen...det är ju så enkelt som att alla har inte samma smak *som tur är*, jag skulle inte heller tatuera in något kinatecken...för det säger mig inte något.

Tack för kommentaren om kläderna 😀

Ja, jag kan verkligen inte klaga på maten här.

Ha nu en fin vecka...

 
deninrekampen

deninrekampen

3 oktober 2016 13:32

Ussch stackare som haft en sådan söndag :( Hoppas måndagen är bättre!!

Då förstod jag din fråga rätt, ska svara på det alldeles strax :)

Tatueringen va riktigt fin, jag hade valt lite ljusare färger tror jag MEN det är vad DU gillar! :)

Va rädd om dig och försök ha en så bra dag du bara kan! Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

3 oktober 2016 14:44

Mmm...det var en riktig pissdag.
Denna dag är njaaa..något bättre men långt från bra åså har sjukgymnasten "dragit" i mig på det också.

Joooo..tatueringen skulle säkerligen också vara fin med mildare färger.

Ha det bäst själv...// Kramar

 
wiper

wiper

4 oktober 2016 09:40

Vad snyggt med drömfångare som tatuering. Du går verkligen igenom mycket nu och jag hoppas detta gör att du får det bättre rörligtmässigt i framtiden. Vi har flera på gymmet som tränar där efter att först har rehabiliterats på både smärtkliniker och annat.

Tur att dom har god mat där. I dag skall jag till slätröntgen och hoppas dom hittar felet. Det blir lite kämpigt att åka bil

Gillar skylten längst ner, så sann

Sköt om dig vännen
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

4 oktober 2016 13:39

Idag kändes det verkligen bra mycket bättre hos sjukgymnasten...å jag är sååå GLAD 😀😀😀

Mmm..min dröm är att kunna göra denna tatuering någon gång.

Maten är jättegod här, förutom idag då jag tog stekt torsk...den var bara vänd i skorpmjöl men inte stekt...eller väldigt LITE i sådana fall.

Ha det bäst och hoppas att röntgen gick bra..
Varma Kramar...❤❤❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards