Direktlänk till inlägg 5 oktober 2016

Igår vart jag...

Av Annelie - 5 oktober 2016 14:46

... riktigt besviken när kvällsmaten kom, jag hade ju beställt en rostbiffssallad och kladdkaka med grädde till kvällsmat.
Men nötterna i Västerås (där sjukhusmaten kommer ifrån) hade ställt in den rätten i värmen, ja ni kan ju själva lista ut hur den maten såg ut.

*SUCKAR*

 

Fanns en portion med tjockpannkaka med grädde och sylt plus råkost och ett äpple till efterrätt som jag fick istället,, ja det var ju också gött, men vad snopen och lack jag vart ändå.
VILLE ju verkligen ha den salladen, har beställt den tills i kväll igen, håll tummarna för att jag får den KALL.

 

Ja ni,, min träning går verkligen FRAMÅT, både jag och Sara (sjukgymnasten) är överväldig att det går så bra, med tanke på att jag suttit i snart 2 år.

Hon tänjer musklerna, jag får resa mig upp utan att dra mig upp med armarna, jag får stå på ena foten lite smått, jag gungar lite fram och tillbaks och idag satt jag i en sittcykel och trampade lite smått, för att kunna räta ut knäna också.
JIPPIEE,,  allt detta klarade jag med möda och besvär.

Jag hade önskemål om vattengymnastik för mina ben och höfter i varmvattenbassäng, de har tagit bort bassängen på ett såå stort lasarett som detta är, så nu måste vi i sådana fall åka taxi genom hela staden.
Sara pratade på att jag kanske kan fortsätta med det hemma istället,, absolut sa jag då, men jag vill ha en visning av dig först.
Så jag HOPPAS verkligen hon sätter undan tid för mig, så vi kan åka iväg en dag.


Nu är den urlakade sillen här igen, ska snart stuppa uppepå sängen tills middagen kommer.
Var ut och hämtade mig en kopp te och en kanelbulle tog jag med ifrån smärtenheten.

 

  
Smakade bra..

Jag rullade mig ner direkt och hämtade mig en kopp te, men de har det så jäkla dumt här att man måste be om mjölk.
Fattar inte att de inte kan ha dessa små trekantiga mjölkpaketen liggandes framme, dessa har de på smärtenehten, men inte här.

Jaja, jag fick en skvätt mjölk i mitt te i alla fall.

 

Idag har Ylva (arbetsterapeuten) bytt ut min rullstol, jag får låna denna så länge som jag är här, för staget till ena småhjulet på MIN rullstol är alldeles böjt, så hon är rädd att det inte håller.
Undrar om det hände när jag och Sabine var på stan i lördags, då hon körde rakt in i trottoarkanten, så det tog tvärstopp.

 

Idag har jag suttit och kikat lite smått på kläder som jag eventuellt ska ha på namngivningsdagen den 12:e november, då vi åker hem till Värmland eftersom "vårt" (läs Göran´s) barnbarn ska namngivas.

Jag ska kika i garderoben vad jag har först, ifall jag har något klädesplagg jag inte tänker på.
Vi åker upp på torsdagseftermiddag, så vi är väl uppe ganska så "sent" på torsdag, vill ha fredagen ledig eftersom jag inte vet hur jag mår efter resan.
För sen på lördag namngives ju Mercedes, sen på söndag åker vi hem igen.

 

Jag ska bara visa er hur jag bor här i Uppsala.

 

 
Stora fina rum, med rejält badrum med toalett och dusch.

 

Men, de har inte gardiner någonstans på hela avdelningen, varför vette sjutton, för DET ser lite kalt ut.

 

Idag skypade jag med Göran, han hade ju missat att det var från i måndags tills idag som de har 10 %-ig nötfärs för 49;- / kg,,, så han åkte upp och köpte 5 kilo.
Nötfärs finns ALLTID hos oss.

 

Nääee, nu säger jag hej för idag..
Ha dä gött..

 
 
Bettan

Bettan

5 oktober 2016 17:52

Fy sjutton vilken besvikelse detta med rostbiffsalladen.
Även om det andra oxå är gott,men du var ju inställd på det första. Du kunde väl tagit kladdkakan iallafall ,det hade jag gjort.
Billigt o bra för nötkött..jag har oxå alltid nötfärs hemma,äter inte gris

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

5 oktober 2016 18:05

Mmm.. jag vart besviken, men har precis ätit den nu.. :-D
Kladdkakan hade också varit i värmen, men grädde som hade skurit sig,, såg inte alls aptitligt ut,, men det tog jag också idag, som jag ska götta mig med senare.

Ja, det var jättebillig färs,,, vi äter både gris och nöt, ,men i färs ska det vara enbart nöt och MAX 12 % fet, helst bara 10.

 
Ingen bild

Lena S

5 oktober 2016 18:20

Där fick jag svar på min fundering hur längel du suttit i rullen.
Hur gick det till? Stegvis eller från ena dagen till den andra?
Hoppas du får vattengympa. Det är ju så skonsamt för kroppen.
Det är så kul att läsa om att träningen går framåt, heja dej!
Fint och rymligt rum du har.

Kram ❤

Annelie

5 oktober 2016 19:05

Det vart stegvis, i cirka 1 års tid, men när det satt igång som värst, då gick det fort.

Ja, jag hoppas också verkligen jag får vattengymnastiken här.

Tack.. det är otroligt att jag kan så mycket reda.. ja mycket för MIG.
Mmm.. jag gillar mitt rum.

Kram

 
Annie

Annie

5 oktober 2016 19:52

Vad trist att du inte fick maten du ville ha ..
Men vad roligt med träningen och vad duktig du är! ;) *ler*
Hejar på dig det vet du ;)<3
Vad roligt att sjukgymnasten tycker det med :)

Jag hade tänkt träna idag men då jag känt mig halvhängig och snorig så hoppade jag över det. Gäller att tänka smart även fast man egentligen vill träna .. ;)Mest tagit det lugnt idag.

Sv: Det är bara att bestämma sig ... ;)
För mig är det lätt att sätta igång, det är så kul :) prova du med ;)Så kul när man blir bättre också :)

Många kramar .. :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

6 oktober 2016 17:52

BRA vännen, att du tar det lugnt när du inte är hundra kry.
Även fast träningen är viktigt för dig.

Kramar...

 
jess

jess

5 oktober 2016 22:36

Kikar runt lite och passar på att säga hej.

http://Snabbfilen.bloggplatsen.se

Annelie

6 oktober 2016 17:53

TACK för kommentaren, alltid lika roligt med nya läsare, välkommen åter.

Ha en bra torsdagskväll..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards