Direktlänk till inlägg 17 maj 2017

Denna dag började jag...

Av Annelie - 17 maj 2017 14:11

... relativt tidigt, jag gick upp klockan 05.45, satte mig vid den stationära datorn. kikade runt på olika sidor, hamnade på pussel-sidan till slut.
Jag fixade frukost till mig, som jag käkade vid pussel-sidan.
Göran´s mobil larmade strax innan klockan 08.00, han gick upp direkt. Satt sig i köket åt sin frukost i lugn och ro, med endast mobilen som sällskap.

 

Jag började göra mig iordning, bäddade sängen, idag la jag sängöverkastet över Sylvester, ja där ligger han kvar och snarkar och sover.
Vi åkte in till Malmö eftersom vi skulle gå på en mässa de har på Malmömässan idag onsdag och i morgon torsdag, en fackmässa inom plastindustrin.

 

Vissa av sakerna tyckte jag också var intressant, men mest var det ju för Göran, eftersom han själv jobbar som operatör inom plastindustrin.
Han står vid en stor svarvmaskin, där han som ni redan vet, jobbar 2-skift.

 

 

Detta företag finns även uppe i Helsingborg, så för inte så jättelänge sedan var Göran upp på ett studiebesök till de där uppe.
Det fanns i Malmö också förut,, men sedan så byggde de nytt i Trelleborg, så allt från Malmö flyttades dit.
Huvudkontoret finns i Trelleborg.

 

När vi hade varit på denna mässan, så passade vi även på att handla lite på Willy:s på Emporia, eftersom vi även parkerade i deras garage.
Å det är så bra som att handlar du på Willy:s eller Ica Kvantum på Emporia, så drar de av på priset på parkeringen, så idag stod vi gratis.

  

 

När vi kom hem, så åt vi rester direkt, Göran ställde sig och diskade upp och jag frös in nytt bröd som handlades idag, även rester åkte i frysen idag.

Efter detta så satte sig Göran på cykeln bort till sitt em-skift.
Jag satte mig här och bockade av de båda räkningarna som kom idag.
Jag skriver alltid upp vilka räkningar som kommer, och när de kommer så bockar jag av de.

Jag vill ha / och har det stenkoll på våra utgifter.

Jag vill inte ha någon "glatt" överraskning på en räkning som är en större summa, som en del blir ju snopna över att bilskatten kommer.... som exempel.
För det är ju oftast en större räkning.
Visst nu kommer ju den bara 1 gång / år,, men ni förstår mitt resonemang.

 

Men NU, mina vänner,,,, är det ryggläge som gäller en stund för mig.
Har ont, redigt ont igen.
VARFÖR..??!!

 

Jag undrar ändå om inte min spinal stenos spökar ändå, enda som talar emot det, är ju att man ska inte ha ont när man sitter.
Men, vem är det som säger att jag kanske inte är den patienten som går precis efter läkarboken..??!!

Jaja, den som lever får se.

 

Ha nu en jättefin fortsättning på er onsdag...

 
 
Annie

Annie

17 maj 2017 15:17

Vad kul med mässa! :)

Jag kan inte alls mycke om Spinal stenos, vad är det egentligen?
Det kan ju också vara olika för olika personer, det tror iaf jag. Vi är ju olika liksom, då kan nog sånt skilja sig lite också .. :)

Sv: Det låter gott ;) knäckesmörgås med ägg o kaviar är ju såå gott, det gillar jag ;) Äter ofta ägg på morgonen ;)

Kramar!


http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

17 maj 2017 18:59

Ja, det var faktiskt en intressant mässa, men jag förstår att den var ju mer intressant för Göran,,, han berättade en del för mig om vissa maskiner, hur de arbetade osv.
Sen så pratade vi med några som stod i andra montrar.

Spinal stenos är att det är för trång i nervkanalerna, och jag har mitt i ländryggen.
Jag tror också att alla inte kan gå efter läkarboken.

Mmm.. har verkligen snöat in på knäckesmörgås, med Kalles kaviar som det är ost och hackat i, den kaviaren är för god,, annars så gillar jag inte Kalles, då jag tycker den är för frän i smaken, men denna är såå mild och underbart god.
------->, ut till köket och fixa mig kvällsmat, du vet väl vad..?? ;o))

Kramar..

 
Amanda

Amanda

17 maj 2017 15:57

Hoppas ryggen blir bättre! :(

http://amandalarsson.nu

Annelie

17 maj 2017 19:02

Nu har jag legat och vilat i cirka 3,5 timme,, känns en aningens bättre.
Ska fixa kattlådan, koka mig en kopp te, fixa kvällsmat till mig, ta av sängöverkastet,,, sedan ska jag lägga mig ovanpå täcket igen.
Lika bra att ligga ikväll när jag känner det hjälper mig.

 
ullie

ullie

18 maj 2017 01:55

tror nog både att du varit iväg o att skit vädret gör sitt det känner ja o svullen i händer o allt.

ja han är ju 15 i år o det va nyss han började säga nej ja skäms visa mej inte på bloggen brukar smyg ta bilder o sen i fall man har me baksidan så får han va kvar så ni vet ja har en son . ha ha Tror dock det kommer ändra sej sen bryr de sej inte igen
vi har ju dock ovanligt namn så det kommer upp direkt
kram o önskar dej en bättre dag i morg

http://weberskold.blogg.se

Annelie

18 maj 2017 06:18

Jovisst hjälper det till för att man varit iväg... SORGLIGT att man inte ska kunna få göra någonting numera utan att få lida av det i efterhand.

Hahaha, ja det blir säkerligen så, att din son inte kommer att bry sig så småningom.

Ha nu en jättefin torsdag... // Kramen

 
blondina

blondina

18 maj 2017 10:57

Men tack fina du :) köpte de på ebay faktiskt :)

Hoppas att du får en fin torsdag fina söta du
kramar

http://blondinas.myshowroom.se

Annelie

18 maj 2017 11:29

Okej,, ebay har jag faktiskt aldrig testar *konstigt nog* :o))
Det är väl ungefär som Tradera, fast utomlands..??

Ha nu en helt underbar torsdag själv i sommarsolen.. // Kramen

 
Anita

Anita

18 maj 2017 11:50

Gillar också att ha bra koll på utgifterna men gör av med och allt sånt!
Hoppas det onda ger sig snart, kramis

Svar: Haha jag skrattade nästan för mig själv också när jag såg Avokadokärnan som växte för fullt i jorden när jag ryckte upp den ;)

Melker är rakad på sidorna ja, det stämmer. Därav all päls på ryggen där jag inte rakat honom.
Kramis!!

http://siliiins.blogg.se

Annelie

18 maj 2017 18:13

Ja, jag älskar att veta vad mycket vi har i utgifter, vad mycket vi har kvar att leva på,, jag skriver fortfarande i anteckningsböcker... *L*

Idag har värken faktiskt varit snällare mot mig.. :o))

Får jag fråga,,, Varför rakar du Melker på sidorna..??

Kramar..

 
blondina

blondina

18 maj 2017 13:06

Länka till finest.se/blondina för ska flytta dit nu :) Kram

http://finest.se/blondina

Annelie

18 maj 2017 18:14

Då gör jag så... tack för att jag fick länka dig.

Kramen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards