Direktlänk till inlägg 20 maj 2017

I morse hade...

Av Annelie - 20 maj 2017 17:57

... jag svårt för att bestämma mig för vilken smak jag skulle ha på mitt te.

 

Detta plus ännu mer löste och ALLA tepåsar jag har i skafferiet har jag att välja mellan.


Men, jag lyckades bestämma mig för Jordgubb och champange cream,, grymt gött te.

Jag tog med mig tekoppen in till datorn, satt där i lugna ro när klockan var 05.00 i morse.

 

Sedan dess har jag varit uppe, men NU är jag riktigt, riktigt sliten och har ONT.

 

Varför jag har varit uppe, är för att vi har varit och köpt otrolig billig gasol idag, vi skulle fylla på gasoltuben till gasolgrillen vi har här hemma, sedan så skulle vi fylla på flaskan till husbilen plus att vi funderade på att köpa en flaska till, till husbilen. Alltid bra att ha en i reserv.

 

 

Här håller Göran på att plocka fram den från husbilen.

 

 

Det var sååå fantastisk bra pris, så det var inget att fundera på.
Så, nu har vi för denna sommaren i alla fall.

 


När vi var klara där, ja då åkte vi till en vägkrog för att ta en fika.

Åt en varsin köttbullssmörgås och kaffe/te.

 

Kan ju säga som så att det smakade inte någonting,,, torra fruktansvärt tråkiga kötbullar.. vadå kryddor i smeten..??
Inte ens smör på smörgåsen under rödbetssalladen,,, i och för sig, jag brukar aldrig ha det när jag äter något klet på mina smörgåsar,, men de flesta vill säkerligen ha smör ändå.

 

När vi suttit där och pratat och tagit en selfie på oss två.

 

Snygga eller hur..??
*NOT*

 

Vi for över Malmö på hemvägen, där vi skulle till Plantagen.
Jag hade tänkt mig att eventuellt köpa glasytterkrukor med fat till orcideérna, men näpp,, kostade ju 79.90 / STYCK och vi ska ju ha några styckena.
Så, det vart inget med det, vart vanliga plastkrukor med fat till, inte det snyggaste, men man kan ju byta efter hand i sådana fall.

 

 

Har ni sett så läckra orchideér..??
Jag var SJUK på en,,, men 400;- nä där vart jag småsnål.

 

Sådana som står överst har vi några styckena, fast med vita blommor.

 

 

Härlig blomma.

 

Sedan åkte vi hemöver, med en instickare till Ica Maxi.

Där köpte vi färska fläskkotletter som precis är färdiggrillade, till detta ska vi ha pommes som är friterad i varmluftfritösen.
Men, denna middag ska jag äta till sängs.
Orkar inte vara uppe en MINUT till.

Ha en jättefin lördagskväll.

 
 
Ingen bild

Lena S

21 maj 2017 09:45

Vilka fina burkar. Jag. Ull hitta typ nån hylla där jag kan ha mina teer. Kanske nån kryddhylla som kan stå framme.
Annars blir det alltid att jag dricker samma sort, orkar inte riva i skåpet.

Fin blommor. När jag tog ut blommorna på balkongen blev det nästan tomt i fönstret. Ska nog kolla efter något nytt att ha där. Något jag inte haft förr...

Här är det skönt idag. Soligt men det har slutat blåsa nästan. Det blir nog en dag på balkongen varvat med lite plock inne.

Ha en fin dag!
Kram 💖

Annelie

21 maj 2017 10:16

Ja, jag vill ha koll på mina tesorter och är de i täta burkar, så håller det ju längre.

Ja, Plantagen hade sååå mycket fina blommor, men de var ju inte billiga.
Mer än på de vi köpte, 2 st för 99;-
Bild kommer i dagens inlägg.

Ha en underbar dag på balkongen och bra att du varvar lite med att plocka inne också.

Kramar..

 
wiper

wiper

21 maj 2017 09:46

Vad mycket te du har att välja mellan och så snygga burkar. Vad härligt att ha husbil. Husvagn var inget för oss som vill åka omkring och inte stå på husvagnscamping i veckor. Bra att ni fick tag på gasol billigt

Vad trist med dom dåliga smörgåsarna. Ändå brukar det vara dyrt på såna vägkrogar. Ser verkligen på bilden att ni inte är nöjda ;) än om ni är söta ;)

Vackra blommor. Vi har inte ens en grill just nu och har inte grillat så mycket som andra. Vi hade en elgrill i huset och före det en liten sak. Vi skall försöka göra snyggt på balkongen men har inte resurser att fixa till allt i år. Nu är det bil som gäller

Hoppas din värk lugnar ner sig så du får en så bra dag som möjligt

kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

21 maj 2017 10:18

Ja, eftersom jag bara dricker te, så vill jag ha olika sorter att välja på,, men detta kanske är i överkant.. :-/

Husbil är gött,, nästa helg åker vi bort från torsdag - söndag,,, om det nu inte blir dåligt väder.

Mmm.. smörgåsarna var inte alls någon höjdare, ändå så var det inte billigt *som det aldrig är på en vägkrog*

Håller verkligen tummen att ni hittar en bra fin billigare bil.

Kramar om..

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

21 maj 2017 09:46

Låter som en bra dag :D

http://thequeenie.se

Annelie

21 maj 2017 10:18

Ja, det var en jättemysig dag.. :-D

 
ullie

ullie

21 maj 2017 11:56

ja ska oxå köpa blommor idag eller i veckan måste få tummen ur hahah
va fina ni e tillsammans = Kärlek
skönt att gasolen är fixad så man slipper tänka på det
snart är det sommar på riktigt längtar !!
hoppas du har en fin söndag vännen kramar

http://weberskold.blogg.se

Annelie

21 maj 2017 16:06

Det var mysigt att gå på Plantagen igår, fast jag skulle vilja ha haft mer blommor, men de är ju inte precis billiga.

Ja, nu har vi gasol så det räcker denna säsong i alla fall, ja jag längtar också till sommaren och semester, resor med vår husbil.

Ja,, jag har haft en jättemysig söndag. Men, NU är jag helt slut.
Bara blogginlägget är på plats, så ska denna kropp vältas omkull uppepå sängen.

Kramar...

 
Vicki

Vicki

21 maj 2017 20:48

Så många tesorter !

Vart har ni er husbil? På någon camping?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

22 maj 2017 09:24

Hihi, ja jag dricker ju bara te så då vill jag ha "lite" att välja på. Men, det är ändå lätt hänt att det blir två, tre sorter jag varierar mellan.

Nä, vi har vår husbil uppställd på en privat mark.
Vi vill inte ha säsongsplats eftersom vi ska åka med den i sommar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards