Direktlänk till inlägg 23 maj 2017

Jag bara vilar, vilar..

Av Annelie - 23 maj 2017 13:56

... och åter vila.
Lika f*******t är denna envetna "Herr Värk" på ett låååångdraget besök hos mig idag.

Undras på om det beror på att han inte så gärna vill vara ute, nu när solen kommer och går mellan molnen.

 

Men, när Göran kommer hem,,,, då ska jag dyka in i duschen.. *längtar*
Sedan ska vi gå och handla lite, ska till Telenor, även ner för att hämta mina dosettpåsar.
OM vi hinner allt vill säga, för vid 18-tiden, kommer Paula hit på fika, eller om hon äter med oss.
Ska ställa mig och steka tunnpannkakor av 3-dubbelsats.
För vi brukar ha med färdiglagad mat i husbilen, när vi åker ut bara några få dagar.
Slippa att stå och laga mat, bara att värma.
Härligt, så det blir ju bara disken att ta hand om.

 

Roligt, syrran ringde mig på förmiddagen... då berättade hon att de kommer med sin husvagn så vi ska sammastråla på Landö. 
Så, är den campingen helt okej blir det att vi ligger där från tors - sönd.
Sist, i fjol sommras när vi sammanstrålande i Hjo hade vi jättetrevligt med många goa skratt, när Göran var på G.

  

 

Sist vi var på Rusta så hittade pappa en vattenkokare som jag gillade. Var ju på ute efter en ny, för dels så var den vi hade väldigt äcklig av all kalk, även fast den var avkalkad titt som tätt och sedan så var den seg.
Visst, nu var det ju en billighetsmodell, så man kan ju inte räkna med mer då.
Men, vilket fall som helst, så föll jag för den pappa såg.
Kruxet var att det fanns bara utställningsexemplaret, men å andra sidan, vad kan gå sönder på en vattenkokare som är utställningsexemplar.
Jag slog till, då jag fick köpa den för 1/2 priset.

Ångrar inte en endaste sekund.

 

Bra att man kan ställa vilken grad man vill ha på vattnet.

 

Läcker röd färg i början, när det är klart så lyser det grönt.
Å när man häller i vattnet så lyser det blått.

 

En sak jag är "svag" för så är det brickor av olika slag.
Skulle kunna köpa på mig massor.

 

Detta är bara en liten del, har mer i ett skåp och minst lika många till i husbilen.

 

Är det något speciellt du är svag för..??
Jag är även svag för lampor..
*L*

 

Jag berättade ju häromdan att jag hade köpt nya påläggsburkar, i glas.
Idag fick jag prova den för första gången, med plats för kokt medvurst, som jag kan bli sååå sugen på ibland, men denna var inte speciellt god.
Får se om den äts upp, eller om det slutar med att den kastas.

 

Burken är bra i alla fall.
*L*

 

Nu mina vänner, säger jag hej för idag åså passar jag på att önska er en fin fortsättning på denna dag.

 
 
Biggeros

Biggeros

23 maj 2017 17:16

Vi hade nog behövt att köpa en ny vattenkokare. De blir fula med tiden. Jag älskar ljusstakar och olika typer av tabletter som man dukar till bords. Roligt att byta ut ibland=) Kul att din syster och du ska mötas upp på campingplatsen. Kul att få se fram emot till kommande campingar i sommar/ kram

http://Biggeros.blogg.se

Annelie

24 maj 2017 18:55

Ja, dessa vattenkokare har all förmåga att bli äcklig, men här har vi så fruktansvärt mycket kalk i vattnet. Å vad det förstör mycket, så till strykjärnet köper jag alltid vatten.

Hihi, jag älskar också ljuslyktor..

Ja, det ska bli skoj att träffa syrran och Uffe igen. :o))

Trevlig helg.. // Kramen

 
Annie

Annie

23 maj 2017 17:24

Så drygt och jobbigt för dig med allt onda:/

Min förkylning har tagit om, så nu ligger jag mest i soffan, och dricker te ;)
Sov dåligt inatt och vaknade då till mer förkylning.

Ja annars dricker jag bara kaffe men nu blir det nästan bara te ;)

Hoppas din kväll blir så bra den kan bli<3

Kramar

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

24 maj 2017 18:56

Hoppas att din förkylning gett med sig lite idag..
Bra att du tar hand om dig.

Ja, jag är sååå fruktansvärt trött på denna smärta så du anar inte.. :o((

Trevlig Helg.. // Kramen

 
Linda

Linda

23 maj 2017 18:20

Åhh som du samlar brickor, är precis likadan fast med ljus. Att ha två yrken är ganska jobbigt, har provat det så jobba fram till man startar är ju i så fall tanken. Jag kan lägga upp en bild på tapeten lite senare....och lyktan är från jysk, dom har kampanj nu för dom firar 38 år så jag fick ge 37:- st ett bra klipp kan jag säga. Finns i olika färger på glaset och jag valde den rökfärgade.

Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll.
Kram

http://hemljuvligahem.blogg.se

Annelie

24 maj 2017 18:58

Jag samlar nog på det mesta... hahaha, en annan kommentar sa ljuslyktor, ja just det det samlar jag ju också på och du skriver ljus, jamen just de DET också.. *hahahaha*

Nu är två sådana ljuslyktor inhandlade, en ska vara här hemma, en ska med till husbilen.

Trevlig Helg. // Kramen

 
Amanda Jona [FOTOGRAF]

Amanda Jona [FOTOGRAF]

23 maj 2017 19:19

Åh, den vattenkokaren har faktiskt jag också, haha! Härligt att du fick den till halva priset :)

http://amandajona.se

Annelie

24 maj 2017 18:59

Visst är den vattenkokaren bra,, jag är helnöjd,, snabb som attan är den också.
Ja, ibland ska man ha tur.. ;o))

Tack för din kommentar... jag återkommer till din blogg efter vår lilla semesterhelg med husbilen.

 
Ingen bild

Lena S

23 maj 2017 19:25

Åh tunnpannkaka, det va längesen. Dom ska va lite knapriga i kanten, av steksmöret.😘 Det måste jag göra nån dag. Jag gillade det iaf förut. 😉

Läcker vattenkokare 😍

Jag är förtjust i koppar och småskålar. Småbrickorna har jag ett par, bra att ha ibland.

Kram 💖

Annelie

24 maj 2017 19:00

Mmm.. tunnpannkaka kan jag bli riktigt sugen på.

Ja, jag är helnöjd med denna vattenkokare,, snabb är den också.

Hihi, ja alla har vi nog någon last att samla på.

Trevlig helg.. // Kramar

 
Bittan

Bittan

24 maj 2017 11:34

Hej! Jag vill önska Er en trevlig helg och en bra resa med husbilen.
Imorgon skall vi till min syster och man och fira hans 70 års dag. Då kom mer också deras 2 döttrar med familjer från Skåne bor i Malmö och Hässleholm som blir roligt att träffas.
Idag skall vi hem till min mamma på eftermiddagen.
Vädret är soligt här. Härligt!
Ha en trevlig helg!
Kram från Bittan 😎

http://britt-marie.bloggplatsen.

Annelie

24 maj 2017 19:01

Tack så mycket,, detsamma önskar jag dig. Du verkar ju också vara ute på en hel del roligheter..

Ha nu en riktigt trevlig helg.. // Kramen

 
Bettan

Bettan

24 maj 2017 20:15

Jisses vad du bloggar , jag hinner ju inte med.
Jag har varit så off och bara gjort det som varit tvunget. Nu har jag så ont i axlarna så jag får bulla upp så jag sitter o sover. Går inte att ligga på sidan ej heller på rygg för då åker axlarna neråt o det gör så ont.
Jättekul vattenkokare tycker jag...nu blev jag lite avis.Men min håller ännu så jag får dras med den ett tag till.
Ska ni ge er ut med husbilen..så mysigt. Det ska ju bli kanonväder. Vi ska iväg och jobba imorrn...jippi slipper stå o kokeriet. Ha en jättemysig trip ni bara kan...

http://Guldivardan

Annelie

25 maj 2017 15:37

Men AJ för dina axlar
Vad gör du åt detta ??
Ja, jag är jätteglad i den nya vattenkokaren, suveränt snabb är den.

Mmm..mysigt att åka ut några dagar, ännu mysigare att syrran och Uffe kommer också.

 
wiper

wiper

25 maj 2017 09:07

Det är ingen höjdare med värk så jag känner med dig. Jag tycker vattenkokaren ser jättebra ut. Ni har verkligen många brickor ;) jag har gjort mig av med många då vi flyttade. Nu har jag bara 4 st

Nu fick du mig att tänka efter ang detta att vara svag för nåt i hemmet. Att lägga till lite roliga saker i inredningen eller roliga skyltar mm

Jag har också köpt några burkar i glas och dom funkar bra

Ha det bra
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

25 maj 2017 15:50

Nä...denna smärta är ett jäkla påfund.
Hihi, ja vi har riktigt många brickor.

Ha det bäst....// Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards