Direktlänk till inlägg 7 oktober 2016

Hej, denna 2:a....

Av Annelie - 7 oktober 2016 13:37

.....vecka från Uppsala.

Ja, vad tycker jag om dessa två veckorna som gått..??!!

Ett ord.
KANONBRA...!!!!

 

All personal är super, men de jag ger mest eloge till så är det ju min sjukgymnast / er ( eftersom min psykolog hade ett träningspass med mig igår ).

Sara som min sjukgymnast heter "pressar" mig hårt,, men jag får ju naturligtvis säga ifrån, jag vill hon ska pressa mig.
För jag vill ju gå så snabbt som möjligt.
Men, hon är noga med "skynda långsamt".

Idag cyklade jag sakta på en sittcykel  ja, naturligtivs sitter man ju på alla cyklar, men detta är med en rejäl sits och man trampar framtill på denna ), som sagt var började sakta, ökade efter hand.
Sen så sa Sara att jag kunde cykla vad fort jag ville och framför allt ORKADE.
När jag cyklade så stod hon med händer vid sina ögon och sa "Jisses, jag blir tårögd, kolla här Annelie, jag får ståpäls"... då förstå jag ju jag har gjort ett jäkla bra jobb.
*sträcker på mig och klappar mig själv på axeln*

 

Sedan vidare... där blåste hon upp en ballong som hon, jag och Saddim (eller hur han heter, en kille som pluggar till smärtläkare) bollade denna mellan oss, eftersom hon vill se hur min stabilitet är i midjan.
Efter detta kom det jobbigaste,,, stretchningen.
Hon vill ha mitt vänsterknä rakt, det vill gärna peka utåt, men DET gör ont.
Men å andra sidan det FÅR göra ont,, det gör ju någon nytta.

 

Nog om min dag så..
Idag hade jag köpt med en saffranskaka till vårt fika i gruppen, Piere hann inte med.
Vi tog denna direkt efter lunchen eftersom vi inte hann med någon förmiddagsfika idag.
Resten av kakan tog jag med tillbaks till mitt rum, kan vi ha i morgon när mamma, pappa och Andreas kommer.

 

Förresten... stort GRATTIS på din namnsdag idag mamma.

  

Ja, till alla som heter Birgit / Birgitta.

 

Jag var upp redan vid 06.50-tiden i morse ( hade legat vaken sedan 06.15 ),, tvättade och klädde på mig och sen så rullade jag ner till matsalen vid 07.20-tiden,,, ja då var "köksan" där, så det var bara att ta åt sig vad jag ville ha till frukost.
Marie kom och så hon och jag satt vid samma bord, när vi suttit där en liten stund så kom även min närmste granne ( tror han heter Mattias ) och skulle käka frukost.
Han satte sig också vid vårat bord, där satt vi och tjattrade om allt möjligt.
En mysig början på dagen.
Sen kikade jag på klockan och sa att jag var tvungen till rummet för att borsta tänderna innan trucken skulle hämta mig.
Ja, då stod trucken där redan, han var BRA tidig idag.
Det slutade i alla fall med att jag fick ta med tandborste och tandkräm och borsta på smärtenheten.

  

 

Från det ena till det andra,,, har tagit lite bilder från mitt rum jag bor i på lasarettet.

 

 

Taget åt höger håll från mitt fönster.

 

 

Taget åt vänster håll..

 

 

Mitt emot..

 

 

Här kommer helikoptern in till sin platta på hustaket där jag bor.

 

Nä, nu mina vänner ska jag ta med mig laptopen till sängs för att kika på film.

 

Ha nu en riktigt mysig helg med just du ska hitta på med.

 

Jag ska ju som ni redan vet,, mysa med mina föräldrar och min son från och med i morgon tills på söndag.

 
 
Ingen bild

Lena S

7 oktober 2016 14:16

Å jag är så glad för din skull. 😍
Njut nu av helgen med dina nära, kära.
Kram ❤

Annelie

7 oktober 2016 15:11

Tack vännen... ja jag är själv överlycklig.

Ha nu en mysig helg.. // Kramar

 
Ingen bild

Lena

7 oktober 2016 15:01

Sitter i soffan och tar igen mig. Har städat och på spisen puttrar en portergryta. Min kusin o hans fru kommer hit ikväll och sover här. Imorgon ska vi till Hem o hobby i Hjo innan de åker vidare. Kram på dig😀

Annelie

7 oktober 2016 15:12

Va gött med portergryta..

Mysigt med en nattbesök..
Shoppa nu inte för mycket i morgon.. ;o))

Kramen och Trevlig Helg..

 
wiper

wiper

7 oktober 2016 18:04

Vad härligt att du är nöjd med din vistelse där. Skönt att allt funkar och det går framåt. Bra jobbat

Ser att ni även har roligt och är ett gäng där. Sånt gör träningen lättare också. Vilken fin utsikt du har över lite av varje. Härligt att du även får besök av familjen

Ha nu en skön fredagskväll
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

7 oktober 2016 18:13

Ja...jag är evigt tacksam att jag fick denna chans..för jag tror att jag kommer att gå i framtiden....som min sjukgymnast säger "skynda långsamt", har en helt gudomligt bra kvinnlig sjukgymnast.

Det stämmer vi är 5 kvinnord och en man..men vi har det jättetrevligt ihop.

Ska bli underbart att familjen kommer i morgon.

Ha nu en helt underbar helg vännen..// Kramar ❤

 
Annie

Annie

7 oktober 2016 21:03

Vad kul att du är nöjd och att du tycker att det är bra där :)
Roligt att höra! :)

Vilken bra sjukgymnast du verkar ha där, det glädjer :)
Shit vad duktig du är, verkligen! ;)

Sv: Ja hon är en jättebra vän verkligen så gullig och omtänksam!
Så himla glad att jag har henne som vän :)
Har inte jättemånga vänner, men några få som är nära<3

Tyvärr verkar ju många så kallade vänner droppa av när man blir sjuk .. men då var dem inga riktiga vänner heller! ..

Så glad för dig och mina andra bloggvänner med :)
Ni är värdefulla :)

Hoppas du får en bra helg! :)

Många kramar ... :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

7 oktober 2016 21:31

Jaaee,, jag är överglad att jag har fått denna chansen.
Min sjukgymnast här är guld värd...

Som det sägs.. "I nöden provas vännen",, jisses vilket sant ordspråk detta är.

Jag är också jätteglad över min blogg och vännerna jag har fått genom den.

Kommer att få en mysig helg då mina föräldrar och min son kommer i morgon och stannar över tills på söndag.

Trevlig Helg.. // Många Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards