Direktlänk till inlägg 8 oktober 2016

3:e eller om det...

Av Annelie - 8 oktober 2016 21:02

... är 4:e gången jag ramlar sedan jag kom till detta sjukhus.
Men, att jag ramlar nu är jag inte ett dugg snopen över,,, för såppas hårt som jag tränar under veckorna.

För jag SKA kunna gå igen i framtiden.

  
Fel tränings-smajlis, men ändå.
  

 

Denna lördag startade jag riktigt tidigt, jag somnade sent igår och har sovit riktigt dåligt, vaknade när klockan var 05.50, gick upp, satte mig lite vid datorn och sen så ringde jag på sköterskan, eftersom jag vill att de ska vara med när jag förflyttar mig från "rullisen" till duschstolen.
Sen så duschar jag själv,, duschade ganska så länge idag.

 

Upp och klädde på mig, sen rullade jag ner mig till matsalen för dagens frukost.

Tillbaks till rummet för tandborstning, sen så la jag mig på sängen och kikade på en film på datorn.
Somnade sååå gött, vaknade av att en sköterska ropade lite försiktigt på mig att lunchen hade kommit.
Idag åt jag pasta med köttfärsås, åt inte mycket av pastan utan jag åt upp de kokta grönsakerna och köttfärssåsen istället.

 

Sen så rullade jag tillbaks till rummet, la mig och vilade.
Dröjde inte så jättelänge innan min son Andreas och mamma / pappa kom.

  

Vi satt ett tag på mitt rum och pratade, sedan åkte vi ner till cafeterian.

 
Andreas bjöd sin "gamla" mor på en kanelbulle och sen ville jag bara smaka lite läsk av honom.

 


När vi suttit där ett tag, så gick vi tillbaks till mitt rum, jag skulle bara hämta väskan, säga till att de skulle ställa undan min kvällsmat och säga jag går ut ett tag.

 

Vi gick till Hotell Von Kreamer, där de bor inatt.

Men, vilken skillnad på rummet, mot det jag hade.
Visst, nu var ju det rummet jag hade handikappsanpassat, därför det var såppas stort.

Men, vad gör det,,, man sover ju oftast bara på ett hotellrum.

 

Sen så hade vi tänkt oss att ha något att äta, var till receptionen på hotellet.
Enda de har att erbjuda under helgerna är rätter de tar fram ur formar och värmer i mikron, detta tar de 145;- (!!!!!!) för.

  

Vi gick till ett brasseri som ligger tvärs över gatan, ja där var det fullt.
Vi knatade vidare i snålblåsten ( jäklar sååå kalla vindar ), var in på en Ica-butik och frågade om det fanns någonstans att äta.

De rekomenderade en pizzeria, som låg på andra sidan kvarteret.
Hade vi vetat om denna pizzeria, så hade det ju blivit bra mycket mindra gående.

 

Mamma och pappa bjöd mig på en "barn"kebabrulle, jisses när den kom, den var ju lika stor som en vuxenrulle.
Men, det var gött.

 

 

Dålig bild på mamma och mig.

 

 

Andreas har sååå svårt för att vara normal på kort.
*tyvärr*

 

Efter besöket där så gick mamma och pappa tillbaks till hotellet och Andreas och jag gick till sjukhuset.
Han följde mig till sista hissen, där sa vi hej då för idag.
Varför vi skildes åt var för att jag var riktigt sliten.

Vi syns ju mer i morgon.

När jag kom "hem" igen, så behövde jag hjälp på toaletten, benen är TUNGA, ja om ni visste vilken känsla jag har i de.

 

Ett par mysiga statyer i sjukhuskorridoren.

 

 

 

 

 

Me detta så säger jag nattit för denna dag.
Må väl..!!

 
 
Annie

Annie

9 oktober 2016 18:29

Vad duktig du är med träningen! :)
Och vad skoj med besök .. :)
Äsch inte är du gammal heller ;) *ler* :)

Hur mår du idag? :)

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

9 oktober 2016 18:51

Jag mår riktigt, riktigt dåligt i min värk,,, får ta ett snack med sjukgymnasten i morgon.. :o((
Ett rejält bakslag är den nu... :o((

Jätteroligt med min familj här,,, bara tråkigt när de åkte,, för nu dröjer det ju ända tills i november vi syns igen.. men det går fort dit. :o))

Iblnad känner jag mig som mellan 90 och döden också... :-)

Ha det gött.. // Kramar

 
Vicki

Vicki

9 oktober 2016 20:22

Roligt att de kommer och hälsar på och att du får lämna sjukhuset. Skönt att kunna gå ut och äta. Fick du mat på sjukhuset när du kom tillbaks?

Bor alla på samma hotell? Olika rum?

Tränar du på helgerna?

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

9 oktober 2016 20:29

Jag hade avsagt mig middagen.
Ja...roligt att komma utanför sjukhusets väggar.
Mamma, pappa och Andreas bodde i samma rum.

Nääee...det är inga aktiviteter för mig på helgerna.
Det är bara jag och en tjej till av 6 st som är kvar under helgerna..de andra åker hem.

Ha det bra själv...

 
wiper

wiper

10 oktober 2016 14:28

Ni verkar ha haft det kul på din familjeträff och även fikat gott. Dina föräldrar ser så ungdomliga och pigga ut, antar att dom är i min ålder

Gillar din mammas täckjacka. Tänker tillbaka på när jag hade föräldrar och vi träffades och hade det kul. Nu känns det tomt

Vilka häftiga utsmyckningar på sjukhuset

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

10 oktober 2016 15:55

Mmm,, det var mysigt,, men vi gjorde väl inte så jättemycket, utan vi umgicks mer.
Mamma fick se när jag hade min jacka, så vi var in till Karlstad så hon köpte sig en likadan.
Gillar också både jackan och färgen.
Mamma & pappa är födda 1943.

Förstår du saknar samvaron med dina föräldrar.

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards