Direktlänk till inlägg 10 oktober 2016

Vad irriterad....

Av Annelie - 10 oktober 2016 08:20

... jag vart igår kväll.
Hade precis skrivit klart ett blogginlägg med bilder och allt, satt i sängen och skrev detta... åså åker strömkabeln ut på grund av att jag ändrade mitt knä och ALLT försvinner.

*suck*

Jag orkade inte börja om då, men ska ta det nu istället.

 

Ja, som ni alla vet var ju mina föräldrar och min son hos mig både lördag och söndag.
Igår söndag satt vi på mitt rum och pratade en stund, sedan gick vi ner till cafeterian så de kunde köpa sig något kaffebröd plus att vi skulle ha tag på en kortlek.
Upp, skrev upp mig på "träningsköket" i drygt 1,5 timme.
Köpte kaffe i automaten i vår matsal, de fikade så kunde jag äta lunchen.
Därför vi inte fikade i cafeterian.

 

Satt denna dryga timmen och spelade kort och pratade / skrattade.
*riktigt mysigt / trevligt*

 

 

Mina älskade föräldrar och son.

  

 

 
Andreas i "blandar-tagen"

 


Alltid ledsamt när vi skiljs åt, eftersom man inte vet när man träffas nästa gång.
Men, denna gång vet jag.

  
Vi ska ju hem till Värmland den 10:e november, då vi ska på namngivning på Göran´s barnbarn den 12:e november.

  

Vi åker upp då Göran slutar att jobba klockan 15.30 på torsdag,, varför vi redan åker upp på torsdagen är för att jag vill redan vara på plats på fredagen, eftersom jag KAN vara riktigt dålig dagen efter vi åkt dessa 60 milen.

 

Nu till torsdagen kommer ju Göran upp till mig här på sjukan..
Men han ska bo på ett annat anhörigsjukhus mot vad min familj gjorde.
  

Det är en anhörighetsdag på fredag,,, efteråt har vi tänkt oss att se lite av staden.
Jag skulle vilja gå till Domkyrkan, de säger den ska vara mäktig.
Men, det beror på vad långt det är.

 

Okej, har inte så jättemycket mer att skriva om.

Lägger ut lite bilder istället.

 

 

Mitt goa ägg igår morse, jag gillar när gulan är precis så där lagom rinnig.
Beställde löskokt ägg tills i morgon bitti, eller om jag ändrar mig och tar havregrynsgröt då istället.

 


Under vardagarna har vi en "köksa" som enbart är i köket, beställer vad som fattas till våra frukostar, ställer fram, fyller på, kokar gröt till den som vill ha ( gött att den inte står färdig utan kokas på plats så att säga), plockar bort allt.
Det är detta hon gör,, så hon jobbar inget mer på avdelningen, utan som sagt var hon är enbart "köksa".
Jättegullig tjej.
Ja ALL personal är urgulliga här.

 

 

Ett stort fia-spel står det på ett av borden i matsalen.

 

 

Roligt att ta lite olika vinklar på motiven.

 


Till sist..

 

 

 

Ha dä gött...

 
 
Bettan

Bettan

10 oktober 2016 10:03

Måste vara jobbigt att ha sina kära på så långt avstånd. Jag tycker det är trist att ha sonen m familj nere i krokarna där du bor.
Men är ju lite lättare kanske nu när du vet att du ska upp snart. Skönt då med husbil..
Ägg..det är ju det bästa asså. Och visst ska det rinna om gulan men absolut inte vitan. Jag äter 1 stekt ägg varje morron på min vitkål...och gulan ska rinna...mums.
Ha det så bra du kan idag...

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

10 oktober 2016 15:45

Ja, hemlängtan gör sig mer och mer påmind,,, men det är ju detta med jobb.. :o((

Vi kommer inte att ta husbilen upp till Värmland,, vet ju inte hur väglaget är och vi har inga vinterdäck till den.
Vi ska bo hemma hos mamma och pappa.

Ägg och vitkål.. ??? :o//

Ha det gött...

 
wiper

wiper

10 oktober 2016 14:24

Det är verkligen irriterande när inlägg försvinner. Jag kommer själv mot nåt och vips får jag börja om. Vilken fin bild på din son och dina föräldrar. Din son har så snyggt hår och även färgen. Skägg är superinne nu och det finns massor av barbershop

Vad bra att Göran kommer till dig och så bra med anhörigdag. Skönt att det är så bra personal där, det betyder mycket när man skall tillbringa så lång tid där med träning och allt. Du gör det så bra

Håller verkligen med om sista bilden

Sköt nu om dig och ha det så bra
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

10 oktober 2016 15:52

Mmm,, det var riktigt, riktigt irriterande.

Hihi,, ja han sparar detta skägg för "alltid retar det någon" säger han.
Det är som hästtagel både i skägget och hans hår.

Mmm, ska bli gött att Göran kommer på denna anhörighetsdagen, får se vad det är och vad som sägs då.
Det är jätteviktigt att personalen är bra, när man är såppas länge.
Men, jag ligger ju på en avdelning, där det är folk som ska komma tillbaks, har mycket träning osv.
Jag tror personalen på en sådan avdelning är mer nära sina patienter, för de ligger ju inne så länge.

Kramar.....

 
deninrekampen

deninrekampen

10 oktober 2016 18:35

Sv: Hade missat att svara på din kommentar, sorry. Jobbigt att du med fått uppleva den där ångesten, men skönt att det löste sig att byta jobb! Lösningar är det bästa!! :)
Ja det bästa hade ju varit om man en veckan kan skriva INGA NEGATIVA!! Det hade varit hur skönt som helst! :)

Härligt med besök, jag kanske ställer en dum fråga, radera då bara kommentaren, men jag har inte hunnit lära känna dig ännu, därav frågan, har du och Göran några gemensamma barn? :) Tänkte i o med du skrev Görans barn barn :)

Hoppas din måndag varit bra, kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

10 oktober 2016 19:21

Ingen fara... :-D

Min måndag har varit riktigt pissig...föll i gråt när jag var på smärtenheten idag eftersom musklerna i benen bara krampade och jag har smärtor from hell.
Fick en ny medicin som tog bprt toppen på smärtan,, men jag har varit till sängs hela eftermiddagen / kvällen, har ätit både middag och kvällsmat till sängs.

Nääee,, vi har inga barn ihop. Göran har en son på 24 år, en dotter på 20 år och jag har en son på 23 år.
Ingen av oss kände någon mer längtan efter fler barn.
JAG, observera JAG fattar inte varför det är sååå viktigt att skaffa sig ett "kärleksbarn", när det redan finns barn på båda sidorna.
Alla gör ju som de vill, men JAG förstår inte det.

Ha en fortsatt fin måndagskväll... // Kramar

 
Annie

Annie

10 oktober 2016 19:20

Nä fy så irriterande ..
Har hänt mig nån gång med att jag skrivit nåt inlägg, nästan helt klart och så bara knepar sig datorn och dör .. gah .. så retligt.

Vad bra med anhörigdag, låter riktigt bra :)

Å där är vi olika med ägget ;) jag vill absolut ha hårdkokt, inte rinnigt .. ;)men smaken är som baken ;)

Sv: Tack vännen :)

Ja det gäller att lyssna på sin kropp så gott det går.
Aldrig träna med infektion el förkylning, det kan faktiskt gå illa då om man har otur ..

Känns himla bra att jag inte tränade då :)
För min förkylning gick över ganska fort på typ 4 dar, skönt :)

Varma kramar**

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

10 oktober 2016 19:28

Mmm.. när man lägger ner denna tid det tar att skriva ett inlägg plus lägga med bilder,, då är det ahhhhgg.

Hihi,, ja det är allt som du säger, tur smaken är som baken.

Hoppas att denna dag med anhöriga är bra också...

Må väl gumman och ha nu en riktigt mysig fortsättning på denna måndagskväll..

 
Annie

Annie

10 oktober 2016 19:35

Sv: Tack gumman, det ska jag :) Ska nog teckna lite efter detta :)*

Ja den är verkligen bra .. :)
Såklart, det går bra :) Sno den du ;)

Hoppas du får en bra avslutning på kvällen och en bra dag imorgon<3

Kramar ..

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

11 oktober 2016 06:48

Tack, då snor jag den någon dag.. :-)

Hela jäkla dagen och kvällen var riktigt TUFF igår,,, hade djävulska smärtor hela dagen lång.. ;o(

Kramar om...

 
Ingen bild

Anette Johansson

10 oktober 2016 22:10

O vad fint du skriver, och naturligtvis ska vi ordna löskokta ägg imorgon till frukosten och havregrynsgröt med ☺Tack för dom fina snälla ord om personalen,det är en roligt att få jobba med så goa och rara patienter. Stor kram från "Köksan" Ses imorgon vid frukostbordet 😄

Annelie

11 oktober 2016 06:50

Nämen HEJ Anette... vad roligt att du kikade in OCH skrev en kommentar.. *glà jag blir*

Gillar dig, för det är som en frisk fläkt i köket på morgonen...

Gröt får det nog bli idag.. TROR jag.. *L*

Vi syns som sagt var om en stund..

Kramen tbx... :-)

 
Vicki

Vicki

11 oktober 2016 18:44

Härligt att veta att ni snart ska träffas igen!!

Tar ni husbilen upp eller ni bor hos någon släktning?

Vad spelade ni för kortspel? Åkte din son och föräldrar tillsammans?

Tycker också bättre om när ägget är löskokt än alldeles för hårdkokt.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

12 oktober 2016 14:58

Vi åker bilen upp också bor vi hos mina föräldrar.

Vi spelar ett spel som heter stjärnan, vändåtta & plomp.

Jag gillar även en lös gula på ett stekt ägg.. *mums*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards