Direktlänk till inlägg 1 november 2016

God morgon...

Av Annelie - 1 november 2016 07:50

... denna disiga /gråa första novemberdag.
Natten har varit skön för mig, har faktiskt sovit riktigt bra.

  

Jag låg till sängs igår kväll och kikade på teven, men somnade efter Kockarnas Kamp och sov till klockan var cirka 22.40, sen var det svårt att somna om, var vaken och kikade på teven när Göran kom hem cirka 00.30
Han hann att duscha, ta resterna av salladen jag inte orkade igår kväll, vi pratade en del, Han hann att ta av sig sina glasögon, lägga sig tillrätta.
Jag låg fel, jag hade inte kudden rätt,, allt var fel där ett tag.
Men, till slut så, sov jag också.

 

Igår var jag riktigt, riktigt SLÖ.
Bäddade inte sängen på hela dagen lång.
Men, jag gillar det INTE.

Varför jag inte gjorde det igår, var för att Sylvester hade bäddat in sig såå gött i Göran´s täcke, så jag hade inte mage att vräka ur han ur sängen. Där låg han och snarkade och sov hela dagen.
Gullegris.

  

 

En annan dag när han ligger gött ivår säng, halft under täcket.

  

 

Jag satte på en maskin tvätt igår, sen så hängde jag den.
Vi åt lunch innan Göran skulle sticka till jobbet, sedan diskade jag upp efter det.
Göran gick ut med soppåsar från köket, under databordet, vid min säng.
Undrar vad folk tänker när de ser han kommer ut med såå många påsar, om de tror vi sparar från köket innan vi går ut med de.

  

Efter Göran stack till sitt eftermiddags-skift, så gjorde jag mig iordning för att göra mig en tur ut på stan.
Jag skulle bland annat posta brev, köpa på mig två häfte med frimärken.. sen så var jag in på Home Mix,, ja där hade de en väggkalender till köket som jag köpte.

 

Precis en sådan vi brukar ha... ja mönstret kan variera, men utformningen.
Nu måste jag till Ica Maxi en dag, för att kika om "min" kalender som jag har till mig själv finns.
För den hade de inte på Home Mix.

 

Jag var även in på Ica, skulle ju köpa Hänt Extra och Tv-guiden.
Var även in på Deichmann och kikade på både väskor och skor,,, fanns några snygga skor.

 

 

Denna har jag fastnat för.

 

Sen gillar jag denna också.
Men, men.... kan ju inte köpa allt för att det är snyggt, jag ska ju använda de också.

 

Hur gör du,, köper du skor bara för att de är snygga, eller köper du endast när du är i behov av skor..??

Innan jag åkte hem så köpte jag en påse gårdagens matbröd (frallor av olika smaker) hos Werner´s Backhaus, deras bröd är bra,,, tycker det håller sig färskt i flera dagar.

Sedan styrde jag skotern hemöver, när jag kom ut så hade det mörknat såppas, så jag fick lov att sätta på ljuset på denna maskin och vilket ljus det är.
Nästa så det bländar folk som kommer och går emot mig.
Precis när jag skulle sväng in på gården, så kom en fru som bor några portgångar ifrån oss här på gården.
Vi brukar oftast säga några ord,, men igår så stod vi riktigt länge och pratade. Hon frågade om vi hade varit och köpt mat hos ett nyöppnat ställe inte långt ifrån där vi bor.
Nääee sa jag då, det är inget vi har provat.
Hon rekomenderade verkligen sallad, så jag styrde om och vi tog följe dit.
Hon gick vidare på sina ärende och jag åkte in och köpte mig en kycklingsallad, man fick välja precis vad man ville ha i sin sallad, gött.
Å sen dressingen, jag valde vitlöksdressing.
Allt var fräscht, men jag gillade inte kycklingen något vidare, dels så var det större bitar som säkerligen var grillad för sig och en del var det lite hårdare stekkanter på.
De flesta ställen som säljer sallader har ju salladskycklingen, men det var detta alltså inte. Men å andra sidan så var det ju mer smak på denna kycklingen, än salladskycklingen.

 

49;- inklusive läsken.
Ett väldigt bra pris.

 

När jag kom hem så fick jag för mig jag skulle slå in två juklappar jag hade köpt till Göran, så nu är jag på G.

  

 

 

Idag tisdag är det helt tomt i min kalender.
Ska bara slappa och slöa, men idag SKA sängen bäddas, trivs inte alls med en obäddad säng.
Fattar inte folk som orkar att ha det så.

 

Någon eftermiddag / kväll denna vecka ska jag sätta mig och stryka dena lilla stryktvätten vi har, men lika bra att ta det medans det är mindre.

 

Med detta inlägg så säger jag HEJ för denna gång.
Ha det allra bäst och var rädd om er.
Kramen..!!

 
 
Annie

Annie

1 november 2016 09:12

Vilken mysis :) så härligt när kissarna är sådär mysiga och gosiga ;)
Det är mest den ena katten som lägger sig på mig, den andra gör inte det-fast han lägger sig bredvid och myser-så han är lika mysig han också ;)

Duktig du är som köpt julklappar :)
Jag har inte ens börjat tänkt på det än haha ;)

Hoppas Du får en fin tisdag<3

Jag får besök av en tjejkompis idag efter lunch, det blir kul :)

Varma kramar**

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

1 november 2016 09:25

Åååå, vad roligt med besök.
Det får jag i morgon, efter sjukgymnasterna varit här,, ska bli mysigt att Paula kommer. Hon brukar komma lite då och då,,, är Göran hemma så han kan köra mig dit och hem så är jag även hos henne.

Härligt det är med katter... precis så är det ju med våra också, en vill gärna ligga på mig eller på min arm under täcket, den andra vill "bara" ligga bredvid oss i sängen när vi ska somna, vad länge han ligger där vette tusan.

Ha nu en helt underbart mysig dag med din kompis..

Kramar om..

 
Ingen bild

Lena S

1 november 2016 09:45

Mysigt med kissen, förstår att du inte ville störa honom.
Jag måste bädda varje dag. Gör det direkt när jag går upp.

Skorna var snygga, dom översta gillar jag mest.
Jag köper skor alldeles för sällan. I princip bara när jag måste för att dom gamla gått sönder.

Vilket gulligt julpapper. 🎅

Kram ❤

Annelie

1 november 2016 10:04

Jag brukar också bädda direkt, men igår låg Göran längre än mig och då hann Sylvester dit innan jag hann att bädda.

Mmm.. jag gillar också skon längst upp, men jag har inte provat den så jag vet inte alls hur den är på foten.

Jaa,, jag gillade också det julpappret.. *L*

Kramar

 
Liten Uggla

Liten Uggla

1 november 2016 12:16

Snygga skor! Jag kan bara köpa skor när det verkligen behövs, har inte råd med annat. Dessutom så har jag inlägg och måste ha skor som man kan lägga dem i. Har endast 4 par skor, inräknat både vinter och sommarskor, ett par av dem är sandaler.
Smarrigt med kycklingsallad :-) Önskar dig en fin tisdag. Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

1 november 2016 12:31

Det är för jävligt att folk ska bli ekonomiskt drabbade bara för att de är sjuka... 😠😠😠

Jag är glad jag har min gubbe även i den synvinkeln...men jag skulle ju aldrig stanna kvar i ett äktenskap på grund av ekonomin.

Ha nu en fin fortsättning på denna novemberdag..
Kramar om...❤❤❤

 
Vicki

Vicki

1 november 2016 15:14

Salladen såg riktigt god och fräsch ut !

Jag har många restauranger som jag gillar men barnen fick vara med och bestämma så det blev Pitchos.
Jag var ledig igår och skall vara ledig på torsdag annars så jobbar jag denna veckan men kan sluta lite tidigare idag och i morgon i alla fall.

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

1 november 2016 17:04

Salladen var väldigt fräsch, bra när man själv får välja vad det ska vara i.

När vi är i Malmö, vi hittar INGA restauranger som lockar något.. :o((
Jag förstod att ni var på Pitchos.

Härligt att du kunde vara lite ledig denna vecka plus att sluta tidigare de andra dagarna.

Ha en finfin kväll..

 
deninrekampen

deninrekampen

1 november 2016 20:38

Sv: Ja det är verkligen kämpigt när man lever med ständig ångest.. :/ Läkaren nämnde sist typ att jag var kronisk GAD, återstår ju att se vad livet har att erbjuda!!

Ja jag gillar ju yogan som tusan men men inte mycket att göra något åt det!

Jag diggade dem övre stövlarna du la upp, as snygga! Dem andra med! Men jag dras väl till dem jag själv inte kan använda för jag vill så gärna ha men mina ben går inte ner i sådana..

Hoppas du har en bra kväll! Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

2 november 2016 07:32

Fy vad jobbigt att få en kronisk sjukdom,,, det ÄR jobbigt att få sådant bekräftat, samtidigt så var det i alla fall för mig en lättnad, då hade jag i alla fall på papper vad det var för fel på mig. Ifall någon tittade snett på mig och jag nästan hörde hur de viskade.

Jag har också tyvärr svårt att får ner benen i för höga stövlar numera,,, har skitsnygga stövlar i källaren som jag inte kan ha numera. :o((
Dessa överste stövlarna jag la ut, kan jag KANSKE ha... jag har inte testat de. Priset låg på cirka 700-800;- inte dyrt för att vara en skinnstövel.

Ha nu en riktigt bra onsdag min vän.. // Varma Kramar

 
Annorlundalivdiganos

Annorlundalivdiganos

2 november 2016 01:16

Hej! Min blogg handlar för det mesta del av min vardag och livet om mina diganoser m.m men också för mitt intresse för djur, tränning, familjen. Följ gärna mitt liv som ett annorlunda liv med fler diganos m.m Du får gärna kika in vetja! Min bloggadress: http//nouw.com/annorlundalivdiganos

http://nouw.com/annorlundalivdiganos

Annelie

2 november 2016 07:33

Tack för din kommentar :o))
Alltid roligt med nya läsare,,, jag har redan varit in och läst lite plus kommenterat på ett inlägg också.

Ha en finfin onsdag..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards