Alla inlägg den 19 november 2016

Av Annelie - 19 november 2016 17:23

... på om vi ska åka på en julmarknad som inte ligger så långt från oss.

  

Får se vad lusten och tiden säger i morgon.

Sen så vet man ju inte om jag kommer in, men det återstår ju att se då jag är DÄR.

 

Denna dag har gått i mysets tecken,,, jag var uppe i 3 timmar inatt, satt här vid datorn och sen så åt jag smörgås med te.
Gick och la mig vid 05.15-tiden, låg och kikade på teven en liten stund innan ögonen gick igen.
Hörde aldrig när Göran gick upp vid 8-tiden, när jag vaknade höll han på att putsa alla fönster på utsidan, det är ju inte så länge sedan de putsades, så inne får det vara bra.
Men, byte till julgardinerna tar vi en eftermiddag till veckan.
Städning var tänkt att tas idag, men Göran sa att han även skulle ta det när vi ska ställa upp alla julsakerna nästa lördag, då hoppades städningen idag, så tar vi allt då.

 

Jag vaknade till liv vid 09.30-tiden igen, gick upp tog mig frukost och medicinerna.
La mig uppepå sängen sedan när jag hade bäddat den.
Har extra ont idag, efter gårdagens vurpa.

Hur det ser ut på basidan av låret och i ansiktet.
Jag tycker det syns liiite blått i ansiktet och en aningens svullet, men inget som någon annan kanske ser.
Men, svullnaden runt ögat känns mer än vad det syns.

 

När jag som sagt var la mig uppepå sängen igen, så kikade jag på en film, har fortfarande inte sett klart den.
Sylvester kom, ja han var KELIG kan jag lova er.

 

 

Han stångade av mig glasögonen, så de vart på sniskan.

 

Efter ett tag, vart vi slöa både han och jag.

 

Efter ett tag så gick jag upp, tvättade mig och klädda på mig rejält, eftersom vi skulle ut med elskotern och Göran´s cykel, vi skulle åka upp till Arken Zoo, som ligger vid Rusta och Dollarstore.
Vi var dit för att köpa 10 kg kattmat.
Innan vi åkte hem så var vi även in på Netto, där vi köpte 18 rullar Serla´s toalettpapper.
Avslutade vår shoppingtur på Willy:s.... där kom jag på dagens middag.
Vi hade ändå inte tagit fram något, visst, vi har ju både rester och bambi goreng osv i frysen. Så, utan man har vi INTE blivit.

 

Innan vi åkte hem, så var vi in på Bistro Café ( f.d Öster Café), samma ägare, varför han bytt har jag ingen aning om.

Vilket fall som helst, vi satt där och fikade ett tag, då kom Sinan och bjöd på köttbullar som de har på julbordet.
Jisses såååå goda.
Så, vi fick köpa dessa köttbullarna som var kvar plus även prinskorven till ett bra pris, massa frallor och baguetter FICK vi.

När vi kom hem så började vi direkt med middagen, stekte ihop bacon och rödlök.
När det stekts klart så hällde jag på Kelda´s 4 ost-sorters sås + ett litet paket Milda´s 4 %-iga grädde.
Hade i lite salt och vitpeppar plus lite chiliflingor.

Kokte spagetthi till detta, som vi sedan blandade ihop allt med.
MUMS vilken god och enkel mat.

 

Myslördag.

 

Yammi, så gött.

 

Nu är klockan 17.44, nu händer det inte många fler knop här hemma. Bara jag har skrivit klart detta inlägg, så ska denna kropp vältas omkull uppepå sängen, under pläden och en bra film i DVD:en.

 

Bara en bild på "vår" skatt, på själva namngivelsedagen.

 

 

Söta, söta Mercedes i pappa´s famn.

 

Ha nu en riktigt mysig fortsättning på er lördag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards