Direktlänk till inlägg 29 november 2016

Så ja, då var...

Av Annelie - 29 november 2016 14:48

... min sjukgymnast till mig idag.
Jag tror faktiskt till och med hon tyckte det var bedrövligt att jag har blivit sämre igen.
  


Vi körde inga uppresningar eller någon gångträning idag, utan enbart med gummibandet och det var nog så djävligt.
När benet skulle tillbaks på vänster sida,, så fick jag INTE tillbaks det,,, det är som inte signalerna till hjärnan går hand i hand med musklerna i benen, det går INTE att rubba på benet.
Så idag fick hon skjuva tillbaks det.
Då frågade hon mig om jag är totalt utredd, ja sa jag då,, de säger att det är allt kan göra i alla fall.
Åså sa jag att jag tycker det är jobbigt att läkarena ska sitta med sin läkarbok och där läser de att det får vara 1,2 trångt i nervebanorna (nu är det bara siffror jag tar ur tomma intet) och Annelie har 1,3 trångt..ja då kan det INTE vara det felet, ändå så har jag ALLA symptomer som visar på det felet.
Jo, det höll hon ju med om.
Jag märkte ju på henne vad hon tänkte, men jag visste ju inte VAD hon tänkte.
Så, jag frågade, om det var något speciellt hon tänkte på när benet inte ville lyda mig.
Hon sa direkt MS.
Men, det har de ju uteslutit, så man får ju hoppas på att det är rätt.

Idag var hon väldigt tänkande.
Pratade en del, hon har aldrig träffat på någon som enbart har fibromyalgi som sitter i rullstol och hon har ju ändå jobbat som sjukgumnast i många år.
Vem vet,,, jag kanske ändå har NÅGOT mer.
Vem, vart ska man vända sig,, när svensk sjukvård säger att de inte kan göra något mer..??!!

Jag vart faktiskt lite bekymrad när jag såg Carina (sjukgymnasten) idag.

  

Annars då... jag var uppe väldigt tidigt idag,, satt och skrev ett brev.

Förde av alla pengar som "försvunnit på vårt lönekonto", ja jag för fortfarande i dessa noteringshäftena.

Sen kom som sagt var Carina, hon var här i cirka 45 minuter.
Efter detta så gjorde Göran sin matlåda, sedan åt vi rester till lunch.
Jag diskade upp efteråt, Göran gick ner till förrådet för att leta fram en jacka att ha på sig när han cyklar till och från jobbet.

Sen gjorde jag iordning lite i ljuslyktan jag köpte häromdan, men jag är inte hundra nöjd.
Det kan hinna att bli flera ändringar innan julen.
  

 

Jag är inte hundra på vad jag ska ha i botten, om jag ska ta bort allt detta och lögga i små julgranskulor istället.
Som sagt var,, bara fantasin som hindrar mig.
Denna lykta är ganska så stor, det ser ut som det är ett svart lock på lyktan, men det är det inte...bara kaffebryggaren som står bakom.

  

Sen har jag även strykigt in tvätten jag tvättade igår, plus den nya julparadhandduken, bild kommer på den en annan dag.
Har glömt bort att fota den.

Plus att jag har gjort chokladpudding till mig, som jag snart ska äta, med chokladgrädde till, den andra grädden är slut, så man tager var man haver.


TROR, jag ska skriva ett brev till, så är jag kapp i högen.
Vill inte ha för många som ligger och väntar på att bli svarade på.


Skulle ha behövt varit till Posten för att hämta ut ett paket, men jag ids inte gå ut idag. Så, det får ligga tills i morgon.


Så nu mina vänner, vart det ett kort inlägg idag.
Får väla chocka er med det också någon gång.

Ha en underbar fin fortsättning på din tisdag..

 
 
Ingen bild

Lena

29 november 2016 15:36

Hmm...måste erkänna att jag trodde att du fått MS när du började trilla, du får sätta press på din läkare och tala om vad din sjukgymnast sagt.
Det skulle väl va fint med kulor i lyktan😆

Annelie

29 november 2016 16:22

Mmm...ska ta upp detta med min läkare.
MS var det jag också trodde och det var det första de misstänkte när jag kom in.

Ja...nu ska jag ut och köpa småkakor att ha i lyktan.. *L*

 
Annelie

Annelie

29 november 2016 16:24

Jäkla mobil... 😠😠😠😠
Småkakor = småkulor

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

29 november 2016 17:26

Hahahaha, ja jag var tvugnen att kolla om jag skrev fel först😉😆😀

Annelie

29 november 2016 19:05

Jag är ju för kvick att skicka iväg inläggen också innan jag tittar om de är rätta. 😆

 
Bettan

Bettan

29 november 2016 18:44

Småkakor..det var ju roligt. Tja..varför inte? Skulle man vilja nalla bränner man labben *s*
Tråkigt om det skulle vara ms,samtidigt så kanske du får nåt svar varför det blir som det blir.
Jag gillade verkligen lyktan...superkul modell. Kan man stoppa i lite vad som efter årstid..typ sand o snäckor till sommaren osv.
Chokladpudding det är ju vara för himla gott. Köpte faktiskt när adele var här som hon skulle få. Men det glömdes bort,så det får bli när hon kommer nästa vecka. Jag känner att jag inte kan äta sånt längre..

http://guldivardan

Annelie

29 november 2016 19:08

Ja...det vore väl gör det då.

Jag vill gärna ha en diagnos...men alla säger ju jag är färdigutredd, o eftersom de inte hittar något då ÄR det fibron.
Men...jag köper ändå inte riktigt det.

Mmm..lyktan är mysig.

Chokladpudding är gött ibland.

 
Anna

Anna

29 november 2016 19:26

Hej
Tack för din kommentar. Jag har tagit beslutet att flytta och efter att ha läst dina ord så känner jag ännu mer att jag gjorde rätt. Det känns som om en sten lyfts från mina axlar, jag är fri. Så himla bra kommer det att bli. Håller det dock hemligt till efter nyår.

Reagerade på att du satt i rullstol pga fibro. Det verkar ju väldigt ovanligt. Har du blivit utredd för EDS?

Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

30 november 2016 09:11

GRATTIS till ditt beslut,,,, det blir jättebra ska du se.
Vad sa din make..?? Vart han helt förkrossad..??

Nääee,, EDS har jag inte hört det nämnt någon gång under denna sjukdomshistoria.
Men, jag var in och läste om det nu,,, å det kan det inte vara för överrörlig är jag inte.
Att man sitter på HELTID i rullstol är ytterst, ytterst ovanligt.
Jag vette tusan,, det känns som det inte BARA är det,, men läkarna säger att de inte kan göra något mer,, ja då är det lätt att "skylla på fibromyalgin". :o((

Kramen...

 
Annie

Annie

30 november 2016 15:04

Hej vännen :)

Vad jobbigt för dig att det inte går åt rätt håll!
Jag har faktiskt också funderat om det skulle kunna vara nåt annat eller mer än fibro som du har .. har aldrig hört talas om nån innan som sitter i rullstol pga fibro ( känner några som har fibro också)

Har också tänkt på MS. Har du fått göra MR på huvudet?

Så dåligt av sjukvården, att dem inte kollat dig mer :/
Känns lite som sjukvården i ett nötskal tyvärr.
Ta upp det med din läkare.

Sv: TACK för att du röstat<3

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

30 november 2016 15:15

Mmm,, det är riktigt, riktigt jobbigt.
Har befunnit mig i en liten dal med min glädje / sorg några dagar.

Läkarna säger att de inte kan göra några mera undersökningar på mig,,, de har gjort skallröntgen, ryggmärgsprov etc.
Men, det jag TROR, är om det ändå inte är för trångt i mina nervkanaler i ländryggen.
Jag har för trångt, har de redan konstaterat, men inte tillräckligt för att det ska kunna göra MINA besvär.
men, vem är det som säger jag är patienten som går precis som det stå i läkeboken.. *grr..*
För ALLA symptomer stämmer överens med det felet.

Kramar om...

 
Annie

Annie

30 november 2016 16:15

Håller helt med dig i dina ord .. så fort man "befinner" sig 1 mm från ramen inom just den diagnosen, så känns det som att dem avfärdar det ..
så sjukt. Alla människor är ju olika! :)

Stå på dig och lyssna på "din" känsla<3

Styrkekram :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

30 november 2016 19:15

Ja, jag ska verkligen ta upp detta med min läkare då jag ska tillbaks till honom.
Speciellt nu efter att kommunens sjukgymnast vart så bekymrad.

Kramen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards