Direktlänk till inlägg 13 maj 2017

Jisses vad bra...

Av Annelie - 13 maj 2017 08:30

... synkade den stora symfoniorkester och Elvis-filmerna med hans muisik var.
Mamma och jag är riktigt NÖJDA med vårt besök på Malmö Arena igår kväll, och vad folk det var där.
Många 40-talister och i min ålder som var riktiga 50-talsraggare.

Såg en kvinna som var säkerligen 75 år,, hon hade en klänning på sig med klockad kjol och på hela tyget var det bilder på Elvis plus att det stod Elvis (så jag misstänker den var hemmasydd), såg en annan kvinnan som var riktigt propert klädd och hade på sig en slips med Elvis på, en annan kvinnan som hade en väska som såg ut som en gitarr på den stod det Elvis.
Så, snacka om fans.

  

 

Här är mamma och jag förväntansfulla.

 

Dessa var det alltså som spelade musiken, jisses vad de fick blåsa och dra på stårkar när det var en "rivig" Elvis-låt.
Samt att de hade två kvinnor och en man som sjöng i kören.

Riktigt, riktigt BRA var de i alla fall, samsynkade till tusen.

 

Här samlades det på mer och mer folk.

 

Så här såg det alltså ut.

 

Priscilla Presley var också med och berättade en del om deras liv tillsammans, samtidigt som det spelades upp en film om deras liv ihop.

 

 

Vi åkte in klockan 18.05, kom hem med tåget vid 00.00-tiden inatt, pappa & Göran kom och mötte oss.

Jisses, jäklar anamma vad det blåste.
*Brrr...*

 

Idag lördag,,, tomt på programmet, får se om mamma vill göra något speciellt innan de åker hemöver i morgon igen.

Tänk, de har redan varit här i en dryg vecka, tiden går fort när vi umgås.

Men, vi ses snart igen, då vi åker hem till Värmland till midsommar, vi har bokat plats i 5 nätter på campingen där mamma och pappa har säsongsplats.


Snart mina kära läsare så får ni se mina dagliga inlägg igen.

  

Ha nu en riktigt fin lördag på er alla.

 
 
Anna

Anna

15 maj 2017 15:08

Så mysigt att vara iväg med mamsen. Det måste varit en härlig show/upplevelse.

Vi har inte diskuterat nåt om det men jag tycker han ska åka, det är så få dagar och han måste vänja sig. Skulle han mot förmodan aldrig "vänja" sig så får vi ju tänka om. Tråkigt nog så bröt han ihop denna gång med när han kom från pappa och Ronja berättar att han är irriterad och arg hela tiden på dem. Jag har sagt till Ronja att hon ska prata med sin pappa om det. Lyssnar han inte och det inte blir bättre så får jag ta upp det med honom.

Kram på dig!

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

15 maj 2017 15:29

Jaaee,, det var en magisk show,,, denna show fick min mamma i Mors dags-present.

Stackars liten... ;o((
Han kanske tar ut sin besvikelse över skilsmässan på barnen, nog tyvärr ganska så vanligt.
Tur du har Ronja som berättar för dig.

Hoppas att ni får rätsida på detta.

Kramar...

 
wiper

wiper

16 maj 2017 08:50

Vad härligt att det blev så lyckat med konserten. Kul även att folk klätt sig i lite kläder med Elvistema. Det måste ha varit roligt att få gå på detta med din mamma. Kul att Priscilla var där också

Jag får gåshud bara av att tänka på den mäktiga konserten. Vad skönt att dina föräldrar kommer tillbaka i sommar.

Ha nu en skön tisdag
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

16 maj 2017 09:33

Jaaee,,, det var helt otroligt magiskt,,, jag satt och tänkte på vad dessa som spelade fick blåsa i sina instrument, dra på sina strängar osv på Elvis rockiga låtar.
Sedan hade de en man och två kvinnor dom duade honom live.

Priscilla vart helt gudomligt go, hon gck även ut bland publiken (med sällskap av två livvakter) och frågade vart de kom från, 4 st var från Stockholm, en Dalkulla, en Örebro och en skåning hann hon med att fråga.

Synd att du inte hade chans att åka på detta,,,, detta kommer mamma och jag att leva på länge.
Vissa låtar vart mamma tårögd till,, många minnen som dyker upp och Elvis har ALLTID varit mamma´s stora idol.

Det är inte mamma och pappa som kommer till oss, utan det är vi som åker upp till Midsommar.

Kramar...

 
Vicki

Vicki

21 maj 2017 20:55

Ni verkar ha haft en fantastiks kväll tillsammans! Roligt med roligheter :-)

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

22 maj 2017 09:24

Ja, denna show var helt otroligt bra.
Är sååå glad att mamma & pappa kom ner och jag fick bjuda på denna till mors dag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards