Direktlänk till inlägg 7 december 2016

Då har jag...

Av Annelie - 7 december 2016 18:30

... lagt ut 5 olika par byxor / jeans på en sälj-sida på Facebook, så får jag se om det är någon där som kan nappa på byxor.
Har ju MASSOR av jeans och det tar plats nu så jag börjar reta mig på allt som egentligen är ivägen ( eller ivägen är det inte, men jag vill inte ha saker där de är ).

 

Denna onsdag sov jag ända tills klockan var strax efter 09.00, låg och drog och småslumrade tills klockan var 09.45, då gick jag upp.
Sylvester är TOKIG innan han får sin blötmat på morgonen, jag håller på att köra på honom flera gånger om.
Så, det är lika bra, att rulla ut direkt till köket, ta fram hans mat och ge honom direkt, då vet jag i alla fall vart han håller hus.

 

Jag har inte gjort många knop idag,,, jag har skalat en gryta potatis, skypade med mamma & pappa en stund, legat och tittat lite på teven.
Sen gick jag upp och tog mig rester av fläskpannkakan, som jag åt till sängs.
Efter det göttade jag ner mig ordentligt i sängen och skulle titta på Norskov, men jag somnade sååå gött.
Hörde inte ens att Göran hade skickat ett sms till mig och inte att han kom hem heller.
Vaknade till liv igen vid 16.20-tiden

När jag kom upp, så satte jag på potatisen och sedan tog jag fram fisken jag hade köpt på Lidl för ett tag sedan.
Det var alltså en foliefolm med fisk i botten (vet ej vilken fisk) och sen var en form Cheese och onion och den andra formen var Barbecue.
Dessa både fiskrätterna var riktigt goda.

 

Jag hann att platta till kartongerna innan jag tog bilden.

 

Lidl har mycket med goda, annorlunda rätter.
Detta är ju iofs inget de har i sitt orginalsortiment, utan de kör ju sina veckor med olika mat från olika länder och detta var en sådan rätt.
Men, har ni ingen koll på Lidl, så börja... för som sagt var,, de har mycket annorlunda god mat, till en vettig peng.

 

När vi hade ätit upp, så diskade Göran upp, idag fick han även diska fler bunkar med mat som aldrig kom i frysen, som vi fick kasta istället.
ONÖDIGT av oss, det är sällan vi kastar mat annars.

 

Medans vi väntade på att fisken skulle bli klar i ugnen och potatisen skulle koka klart, så körde jag en del med gummibandet, på båda benen.
Jag är skrämmande svag i vänster nu, förut så tycker jag att jag har varit svag i höger.
Dessa "lätta" övningar jag har med gummibandet,,, ja de ser väldigt lätta ut, men FYYYY för den lede vad jobbiga de är.
Både igår och idag har jag gjort de i alla fall, sedan skulle jag försöka att gå lite med rullatorn igår, men ett steg sen så var benen på väg att vika sig, så Göran fångade upp mig innan jag hann att ramla.
Nästa torsdag kommer ju sjukgymnasten igen, ska bli roligt att höra vad hon säger denna gång.
Bra att mamma är här då också, hon kanske har någon fråga som varken jag eller Göran har tänkt på.

 

Vi skulle ha behövt handla lite också, men jag orkade inte följa med idag, kan försöka att vara klar tills Göran kommer hem i morgon istället, så kan vi åka direkt när han är klar.
Vi ska åka till Ica Maxi för att handla lite.
Roligt att se någon annan butik än bara Willy:s

 

NU mina vänner, ska denna otympliga, stora kropp vältas omkull på sängen igen.
Nä, förresten, jag ska ta och rensa kattlådan först och sen ska jag be Göran hjälpa mig med sängöverkastet.

Ha en fin onsdagskväll.

 
 
Ingen bild

Lena

7 december 2016 19:36

Vi har ätit fisk idag med😆 med potatis,stuvad spenat och ägghalva, gudars va gött!!
Jodå gubben tror att det är nån slang som gått sönder, lätt att laga men det måste ju ske när det är ljust ute så han ser😆

Annelie

7 december 2016 22:49

Ååååå, vilken god mat ni åt. Här är det bara jag som äter stuvad spenat, jisses vad sugen jag vart på det nu.
Men, jag äter aldrig ägghalvor till, jag vet fler som gör det,, men det gjorde vi aldrig hemma heller.

Kanon, att det inte är något större fel på din bil.

 
Ingen bild

Lena S

8 december 2016 08:14

Haha, ja en del katter är verkligen speciella. Det är charmen med dom. 😀
Jag har åxå börjat titta på Norskov, tack vatips från dej. Det är bra tycker jag.
Fläskpannkaka, va gott. Det var längesen jag åt. Jag har en lång lista på vad jag vill äta när gallstenarna är borta.

Ha en fin dag! Kram

Annelie

8 december 2016 09:18

Visst är det charm med olikheter på kissemissar,, vi har två totalt olika katter.

Norskov gillar jag,,, lagom "rörig" och innehåll.
"Rörig" menar jag med att det är inte en jäkla massa folk att hålla reda på, en del serier är för mycket, i alla fall i min smak.

Ja, det är gött med fläskpannkaka ibland, förstår du längtar efter viss mat.

Kramar om..

 
Bettan

Bettan

8 december 2016 08:33

Varför säljer du av dina jeans? Kan du inte slita upp dom istället?
Det grämer mig att vi inte har Lidl här,men visst brukar jag passa på att kila in när vi är i malmö..men det kan ju aldrig bli från frysarna..suck.
Så tråkigt att läsa att du blir sämre,konstigt att dom inte kan fixa till dig så du kan bli bättre.
Idag kommer Adele hit och ska vara några dagar. Jag tycker det är kul när hon är här och föräldrarna får vara lite för sig själva. Man minns ju hör skönt det var..

http://Guldivardan

Annelie

8 december 2016 09:20

Jag har ju gått upp en jäkla massa i vikt, så det finns inte på världskartan att jag får på mig dessa.. :o((

Mmm,, det ÄR jobbigt,,, det som är värst är att jag har sådana smärtor.

Mysigt med farmor / barnbarns-tid...
Vad ska ni hitta på med dessa dagar..??
Har din son och hans sambo / fru "bara" Adele..?? *fint ovanligt namn*

 
Annie

Annie

8 december 2016 11:00

Vännen, så jobbigt för dig med kroppen och det onda :(
Tycker synd om dig-hoppas det kommer lätta lite :)

Vi handlar aldrig på Lidl nästan-för oss blir det ett stort coop ;)

Sv: Ja så är det<3
Bloggvänner ger så mycket verkligen, det peppar och gör mycket :)

Hoppas Du får en hyfsad dag iaf .. :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

9 december 2016 00:49

Hej, idag har jag faktiskt haft en riktigt okej dag... har till och med gått lite själv med hjälp av rullstolen.:-D

Kramar om..

 
wiper

wiper

8 december 2016 11:06

Jag har svårt för att köpa byxor på nätet för jag måste alltid prova för jag har sån konstig kropp då jag är överviktig. Jag tycker du gör många knop varje dag ;)

Tack för tips om fisk. Den har jag aldrig sett förut. Vi har ett Lidl i Jönköping. Vad bra att du tränar för det ger resultat till slut. Jag har själv tränat med gummiband för min nacke

Vad bra att din mamma kommer till dig. Härligt att du får regelbundna besök av sjukgymnast

Ha nu en skön torsdag vännen
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

9 december 2016 00:51

Mmm.. har man en speciell kropp så kan det vara svårt att köpa via nätet, min mamma är också så, hon måste ha en speciell modell på sin byxor.
jag har alltid kunnat skicka efter byxor, både som stor och mindre.

Lidl har så mycket roliga saker, speciellt när det är dessa specialveckorna.

Nja,, sjukgymnast var 14:e dag tycker jag är för dåligt. Men, men..

Kramar om...

 
deninrekampen

deninrekampen

8 december 2016 19:20

Gåsmamman har jag sett säsong 1, glömde skriva med den :D Men kan inte se säsong 2, för den sänds inte där säsong 1 gjorde va? Sen syrror kollar jag med på, tyckte att början av den serien va svin dålig, men den har blivit mycket bättre! :)

Den Norskov har jag sett att den går, kanske jag ska ge den en chans?

Hoppas allt är bra med dig! Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

9 december 2016 00:54

Norskov tycker jag absolut du ska ge en chans.
Sista avsnittet igår.. :o((
Men, jag tror säkerligen den serien kommer tillbaks med säsong 2.

Jag vet inte vart Gåsmamman 1 gick, jag ser denna serie på Cmore, precis när den släpps.
Håller med dig, Syrror blir bättre ju mer man ser av den.

Kramen..

 
deninrekampen

deninrekampen

8 december 2016 19:27

Jo jag blev rasande när det hände, men jag e sådan att jag inte vågar visa det framför läkaren i sig, utan det kommer i ilska sen efter.. :/ Borde visa mer hur jag känner... Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

9 december 2016 00:56

Mmm.. vad synd du inte kunde visa denna jäkla läkare din frustration över att H*N pratade över huvudet på dig.

Kramar...

 
Vicki

Vicki

8 december 2016 19:46

Förstår att du retar dig på att glömma matlådorna!! Är det matlådor som du gjort när ni gör storkok?

Jag skickar ca 20-25 julkort.

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

9 december 2016 00:57

Det var inga matlådor som stod i kylen, utan det var vanliga bunkar modell större, så de syntes ju.
Men, det var mat som hade gjorts när vi hade storkok.

Ojj, skickar du såppas många kort. Får du många tillbaks också..??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards