Alla inlägg den 13 december 2016

Av Annelie - 13 december 2016 23:20

... gått i ett rasande tempo.
Jag var först upp av oss tre här hemma idag, när klockan var vid 08.30,,,Göran vaknade efter en riktigt dålig nattsömn på grund av en sprängande huvudvärk.

Men, han piggnade på lite, frampå förmiddagen.
Mamma och jag gjorde oss iordning och gick ut på stan.
Vi var till Valen, skulle in på TGR för att köpa lite saker till en brevvän som jag ska skicka iväg i morgon.
Sedan var vi både in på Nille, Clas Ohslon och Deichman.
Innan vi gick hem så skulle mamma till skräddaren för att lägga upp ett par byxor hon fått av mig.
När vi var klara där så gick vi vidare till Öster Café, dels för att jag skulle hämta deras goa rödbetssallad (vad jag trodde) och sen ta oss en fika.
Men, det visade att de hade köpt en vanligt rödbetssallad från Willy:s, hade jag ju kunnat köpt själv. Nä, jag vill ha DERAS.
Får prata med ägaren själv någon dag.
Idag var det Samar som jobbade,, det var bara mamma och jag där idag, så jag sa till Samar hon kunde sitta hos oss om hon ville. Hon vill ju så gärna lära sig prata svenska.


 

Min älskade mamma och jag.
  

 

Goa / riktigt gladlynta Samar och jag.


Innan vi gick till caféet så var vi in på Mallas, där köpte mamma en hel del gröna paprikor, som hon är tokig i.
  

Sen så skulle jag ha lök (kom ju inte ihåg vad mycket vi hade hemma) plus clementiner.

När vi kom hem igen, så skalade jag potatisen direkt, sedan började jag skiva löken och förbereda middagen som var kokt potatis, stekt fläsk och löksås.
*Yammi*

När vi var ut på stan så var en kille hit och fixade till den automatiska dörröppnaren på portdörren, som inte fungerade igår när jag kom hem.
Göran var ju hemma, och detta var innan han åkt till jobbet.

Vettni,, idag har jag fått kallelse till Uppsala på 4 veckors inneliggande smärtrehabiliteringen igen.
Ska vara där klockan 11,00 den 10:e januari,,, så i morgon måste jag ringa för att tacka ja till platsen, ringa och boka liggande sjuktransport och boka en natt på patienthotellet.

Blir bort i 4 veckor igen...
Ska bli OTROLIGT intressant och se vad Uppsala säger nu när jag ramlat tillbaks så många steg på denna "stege" jag lyckades kravla mig uppför på när jag var där och att man sedan får såå dålig HJÄLP hemma.
För, när jag har dessa jävla smärtorna jag har,, jag ORKAR inte träna med gummibanden på egen hand då, nog så jävligt OCH smärtsamt även med en sjukgymnast hjälp.
  
Å ännu mindre träna gåträning och ståträning.

 

Nääeee,, nu säger jag hej för denna dag.
Vi hörs av.... ja det får vi se.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards