Direktlänk till inlägg 20 december 2016

Så, då är första...

Av Annelie - 20 december 2016 14:53

....tvättmaskinen igång, å i den ligger det sängkläderna.
De kan jag inte tvätta innan Göran kommer hem, eftersom jag vill vi ska dra de ordentligt innan de hängs på tork.

Numera stryker jag aldrig sängkläderna, gjorde jag för jämnan förr.

 

Jag har bara segat idag,,, legat och tittat på Svenska hjältegalan som gick på teven i fredags.
Å även lite på inspelade program, men jag har även slumrat emellanåt.
Härlig dag med andra ord.
MEN, jag fick hjärtat att pumpa riktigt ordentligt på mig förut.
Jag var på toaletten och skulle vända mig om, då höll jag på att falla handlöst bakåt, men som TUR VAR, så fanns ju dörrkarmen och tvättstället att grabba tag i.
*Phuuu*

Snacka om att bli rädd.

  

 

Igår när Göran kom hem, så hade han varit till Willy:s för att köpa deras helt underbart goda potatis-säck (5 kg) och sedan hade han även varit till Dollarstore, eftersom jag var ånger på en sak mamma köpte sig där.

 

 

Ett riktigt fint "plåt"hjärta.

 

Som det är ljus bakom.

Detta låg bland julsakerna, det var 50 % rea på det, ja inte tycker jag det är en julsak.

Jag är jättenöjd,,, jag har inte fått upp det ännu, får se vart det hamnar.

 

Mat idag,,, ja det blir rester.... får äta upp det först innan något nytt tillagas.
Men, det är sista dagen med rester, sedan ska det tillagas ny maträtt.
Igår när Göran hade kommit hem, så gick han direkt till optikern eftersom de nya glasögonen klämde bakom öronen, sedan gick han in på matstället här på "vår gata i stan" och köpte ett varsin pitabröd med cevapi , grönsaker och sås.
Men, jag åt inte alls mycket förräns dumpningen med kräk som följd anlände.
  

På tal om mat,, någon dag denna vecka ska jag ställa mig och göra köttbullar till vårt julbord, kvittar vad mycket färdiga köttbullar det finns i vår frys så SKA det vara hemmarullade köttbullar på julbordet.
Så, det ska jag fixa med en dag.
Får be Göran ta fram nötfärsen idag plus ta ner Nicer Dicer Plus:en åt mig, så kan jag göra dessa köttbullar när jag vill.

Göran slutar redan till middagen på fredag. Bra det,,, då ska vi bara städa av lite grann här hemma.
Sedan ska vi bara vara, vi ska till och med spela Bingolotto.
Tillhör inte vår vanlighet.
Men, kan vara mysigt dagen innan julaftonen, och på kvällen tar vi oss alltid en skinksmörgås.

Om det blir i morgon eller på torsdag, ska vi åka och handla lite, vi ska inte ha så mycket och det vi ska ha handlar vi på Lidl. Tänkte jag skulle prova en ny sill i år,,, med Wasabi & pepparot, det låter i alla fall gött, men det kanske inte alls passar ihop.
Så, jag köper en vanlig inlagd eller löksill också.
Jag är osäker på om vi måste till en annan butik också, för jag vet inte om de har bruna bönor på Lidl och det MÅSTE jag ha på mitt julbord.

 

Vad har DU som måste finnas på DITT julbord..??

Är du klara med julklapparna..??

 

Jag TROR jag är klar,,, för nu kommer jag ju inte ut, så nu kan jag ju inte bara "springa" på något som jag tycker passar.
  

På tal om julklappar, Göran kom hem med sin julklapp igår.

 

 

Fylld med godis.

Sedan är de ju bjudna upp till något slott eller vad det är i norra Skåne i början av Januari, på mat och dryck. Men, då ska inte Göran med, han kände inte ett dugg för det.


Innan jag skrev detta blogginlägg så hade jag precis ätit klart min lunch, då ringde mamma upp mig på skypen, så nu är vardagen sig likt.

  
Ja, med detta så säger jag hej för idag.

 
 
Ingen bild

Lena

20 december 2016 15:44

Vilket fint ljushjärta!
Det är kul när det är billigt också😊

På julbordet ska det vara,
Bruna bönor
Janssons frestelse
Skinka
Rödbetsallad
Rödkål
Köttbullar
Prinskorv
Sill
Och så lite goda ostar o kex.
Ååh vad jag börjar bli sigen på julamat nu🎅🎄kram

Annelie

20 december 2016 18:37

Ja, det är alltid roligt att shoppa när det är billigt.. :o))

Okej, så ni har också Bruna Bönor på julbordet,,, tror inte det är många annars.
Mums, tänk en riktigt krämig, smakrik frestelse.. *snålvattnet rinner*

Kramen...

 
Ingen bild

Lena S

20 december 2016 15:58

Hjärtat jättefint. ☺
Jag äter ingen speciell mat julen. Det får bilder jag är sugen på. Men annars gillar jag jansson, sill, skinka och brunkål. Och vörtbröd. Får väl se om jag kan äta det efter operationen.
Jag ska nog skiva upp skinkan jag köpte tidigare imorgon. Jag vill ha lite tjockare skivor.Så det blir en laddning till frysen.

Kram 💜

Annelie

20 december 2016 18:43

Mmm,, hjärtat är jättefint, speciellt när det lyser. Så, detta ska hänga uppe för jämnan hos oss, jag tycker inte det är något speciellt julinspirerat.

Tråkigt att du inte har den lilla tradiationen med julmat även fast du är själv.
Hihi, jag är tvärtom, vill ha tunnare skivor,, ja inte så att man ser genom men absolut inte tjocka.
Vi använder alltid vår elektriska skärmaskinen till jul, just till julskinkan.

Mmm.. tänk en riktigt krämig, smakrik Janssons Frestelse..*snålvattnet rinner*

Kramar om..

 
Bettan

Bettan

21 december 2016 07:28

Du menar inte du strlk lakanen?
Jag viker och sen rullar dom i tjock hård korv,men alla örngott stryker jag.
Jag såg en del på hjältegalan och det kom en tår när Per från glada Hudik kom upp..han är fantastisk tycker jag.
Julklapparna till barnbarnen är klara och inslagna sen 14 dagar sen,för dom sista åren så är det inga till oss vuxna.
Idag ska städningen bli klar på ovanvåningen. Sen imorrn torsdag så är det mat och städning nere. Fredag åker juldukar och julpynt fram,iallafall nån enstaka ullvette och ett stort krus met tall och gran.
Det som är min favorit på julbordet är ägg i kaviargrädde,sill och lax med philadelphiaost på Jag äter nästan ingenting annat. Sen istället för gröt så äter vi rispudding med sylt o grädde. Jag har även gjort struvor detta året...kul.
Det tomtesäcken ser spännande ut..och jag kan inte förstå att han inte känner för att åka till slottet..då är han ju ändå ensam hemma och kommer ut på nåt trevligt?
Detta hjärtat var jättesnyggt..inte alls juligt utan kan sitta uppe året runt..ett klipp tycker jag..

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

21 december 2016 11:08

Nääee,, numera stryker jag inte påslakanset, inte ens örngotten.. :o))
Men, gjorde det förr.

Mmm,, det kom en tår på mig också när Per kom upp på scenen, även när dessa två tjejerna som hade blivit våldtagna.

Idag ska vi iväg för att handla det sista som ska på vårt julbord och i morgon ska det rullas och strekas köttbullar.
På fredag ska vi städa av lite här hemma,,, sedan är det JUL.

Jag vet inte om jag frågat dig förut..men varför äter du nästan ingenting, har sett förr att du bara äter vissa saker osv..??

Nääee,, det var ingen vidare stämning på Göran´s jobb när det var anmälningsdag till detta de ska iväg på, och därför hoppade han över det. Nu är det bra på jobbet igen, men han är inte ånger på att han inte ska med.

Jaaee,, jag är jätteglad över detta hjärta,,, men det har inte kommit upp ännu, jag har provat på flera ställen här hemma, vart det ska hänga, NU har jag kommit fram till det. :o))

 
Bettan

Bettan

21 december 2016 14:08

Jag är ju magopererad sen 18-19 år sen,banding. Sen dess kräker jag nästan för allt,föruton glass och kakor såklart;)
Jag har älskat blodiga biffar och grillat kött på sommaren osv. Men efter op så har jag tappat lusten för "riktig " mat. Som när vi varit på julbord nu både på Ikea och Big Bowl så är det till toaletten och kräka upp det igen och då har jag bara hållt mig i stort sett till sillen som jag älskar.
Och nu när jag nästan lever på vitkål o morötter,stekt ägg och tonfisk så mår jag så bra. Men även där kräker jag oxå ibland och får ont i bandet. Då har jag ju ätit förmycket klart..hm.
Men nu på julafton så ska jag på det igen klart...har ju bakat o ska fixa med maten på fredag.
Sen får det vara broms igen och vitkålen åker fram...även på semestern äter jag vitkål till frukost och bara frukt på dagen och soppa eller enbart grönsaker på kvällen till middag. Så hoppas kunna hålla igen även denna gång.

http://www.guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

21 december 2016 22:29

Men fyyyy vad tråkigt att inte kunna äta det du VILL äta. Visst, nu är du ju så van detta, men ändå.. :o//
Är du ånger av din operation..??
Gick du ner mycket med hjälp av den..??

Jag kan äta allt, men vissa gånger går det och andra inte,,, lite som att spela på ett lotteri.

 
Annie

Annie

21 december 2016 18:39

Men gumman .. var rädd om dig så du inte ramlar igen<3
Hur mår du?

Oj stryka lakan och påslakan? gjorde du det?
Nej det gör jag verkligen inte ;)

Har faktiskt dragit ner på endel andra saker som jag brukade stryka, men inte nu pga värken.
Gäller att prioritera ;)

Sv: Å kan rekommendera raggmunk, det vart så gott! :)
Och jag gjorde många på en gång så vart 3 måltider hehe ;)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

21 december 2016 22:32

Jo tack, jag tycker faktiskt jag mår lite bättre, verkar som även smärtan börjar vända på sig lite,,, visst jag ska inte ropa hej förräns jag är över ån.
Men, glad för alla ljusglimtar.
Jag har ju haft bra dagar förut också.

Jajamensan,, jag strök allt utom underkläder.
Nu stryker jag "bara" allt utom sängkläder och frotté.
Jag gillar ju att stryka,,, då sitter jag ju och stryker med någon bra musik på.
Men, något som är fruktansvärt jobbigt att stryka så är det gardiner,,, blir så långa, stora drag.

Mmm,, får nog testa detta med raggmunk någon dag.

Kramar om...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards