Direktlänk till inlägg 29 december 2016

Mums, va gött....

Av Annelie - 29 december 2016 17:33

... det är med julmat.
Jag sitter just nu och äter en köttbulle, lite kokt potatis, lite bruna bönor, en mindre klick Jannssons frestelse, en klick mimosasallad, lite coleslaw och en bit pepparot / wasabi-sill.

*Yammi säger jag bara*

Innan jag fixade iordning det till mig så hade jag ett videosamtal via messinger med min son i nästan 50 minuter.
*Härligt att se han*

 

Denna dag har jag inte gjort ett skit,,, har inte ens kommit ur pyjamasen.
Har ju mer ont efter vår vistelse i Helsingborg igår.

Jag skypade med mamma vid middagstiden, då rann tårarna på mig.
Jag sa jag är livrädd mitt liv kommer att vara så här i framtiden.
Synd om mamma, hon vet ju inte vad hon ska säga..
*Förlåt mamma, för att jag gör dig så maktlös*
Men, jag tror det rann över mer idag, eftersom de åker på 2 veckors semester i morgon, då vet jag ju att det blir ingen skyping flera gånger / vecka.

Jag är snart 52 år,,, men mina föräldrar är värt ALLT för mig ändå.
Den dagen de inte finns,,, ja den dagen vill jag inte ens tänka på.

  

Göran däremot har varit ut idag,,, han var upp till hjälpmedelscentralen med min rullstol, för dels så var den vinn på nå vis, för vänster lilla hjul tog inte i golvet om jag inte satt i den, den drog åt vänster. Sen så är jag lovad en gelédyna, har inte hört ett pip om det ännu.
*saknar min ordinarie arbetsterapeut*

Efter det åkte han och handlade det som fattades till vår nyårsmat, jag ville inte följa med.

På eftermiddagen var han bort till husbilen och kikade så allt var okej där.

 

Efter detta har både han och jag hängt vid en varsin teve, inte mycket snack här hemma heller.
Han frågade om jag ville ha mat, men då ville jag absolut inte ha något, därför jag fixade till mig sjäv nu-

TRÅKdag med andra ord.

 

Jag tycker jag ofta har det tråkigt,, men jag vet ändå inte riktigt vad som jag vill ska hända.
Jag önskar vi hade vänner, så jag verkligen finge skratta och prata en del, får ventilera något annat med någon annan än bara gubben.
Jag känner mig "insnöad".

Ja, jag har en down-dag idag.

 

 

 
 
deninrekampen

deninrekampen

29 december 2016 18:02

Sv: Men vad e det du skriver, fick du inte färdtjänst eller sjukresa?!

Jo det kostar ju en del, men fick mycket på högkostnad så blev lite mer än 2000 för bettskena istället för över 3000kr. Så inte så farligt, jag trodde det skulle gå på 5000... Har ju ingen koll alls.. Och gårdagens lagning gick på ca 500 med högkostnad :) Vissa saker är ju dyra att göra, men sen får vi se det så också att vi har det väldigt bra som har högkostnad som kommer in vid vissa summor, inte alla länder som har det :)

Va kul att du hittade lite när du var på Väla! :)

Kram!

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

29 december 2016 18:10

Jo då,, visst får jag sjukresa... men det de var vrånga med var att de inte kan se till att jag får den mjukare lite bredare båren att ligga på, istället för denna smala stenhårda som de har i liggande sjuktransporterna annars.

Gött att din skena inte går på så mycket, även om drygt 2.000;- räcker gött och väl, men du får ju även se det som en investering, då den ska ju göra så att du inte sliter ner dina andra tänder, eftersom du gnisslar tänderna.

Ha en fin kväll... // Kramen

 
Ingen bild

Lena

29 december 2016 18:26

Ja tänk om vi kunde bo nära varandra, skulle nog bli möe skratt och tjat då😆😀

Annelie

29 december 2016 18:35

Hihi..ja tänk det tror jag också. 😂😂😂

 
Anna

Anna

29 december 2016 19:15

Massa styrkekramar till dig en dag som denna. Deppa inte ihop. Ni verkar ha det så fint tillsammans och relationen med din mamma är guld värd.

Sv: ja Ronja är nog mest lik pappa och Viktor mig. Vi är väldigt olika till utseendet. Men sen har Ronja fått vissa fina drag från mig. Leendet och utstrålningen. Dem båda har sin pappas färger.

Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

30 december 2016 06:12

Roligt när man får ett "varsit barn", så de är lika båda föräldrarna.
min son är likt både mig och sin pappa,, jag skypade med min son igår och då tänkte jag på att han har ett leende så är otroligt likt sin kusin som är min syster´s son.

Jo, jag vet jag och Göran har det bra,, men jag vill det ska hända något i mitt liv, har inte hänt mycket på dessa dryga 2 åren jag varit sjuk nu.. :o((

Ha det bäst.. // Kramen

 
wiper

wiper

30 december 2016 08:23

Härligt med en julblandning. Skönt att kunna både prata och se sonen. Där är tekniken som bäst. Jag kom inte heller ur nattlinnet i går och jag har fått en låsning i nacken efter att ha legat i olika sängar på resan.

Det är väl inte konstigt att du tänker så när du drabbats av sån värk och knappt kan gå. Din mamma förstår och lyssnar men det är svårt när man är maktlös och vill sin dotters bästa. Jag har ju mist båda mina föräldrar så jag vet hur det känns, ekande tomt.

Det blir verkligen merjobb när man har hjälpmedel som kan sluta fungera. Min man och jag hänger också vid varsin tv eller dator. Fast emellanåt så umgås vi intensivt istället.

Du är inte ensam jag känner så också. Har man krämpor så kan man inte göra allt man vill. Jag har endast en vän nu på nära håll efter att ha haft flera. Några har flyttat och några bor flera mil bort. Ingen idé att skaffa nya om vi får en lägenhet i närheten av sonen.

Det var ett bra citat längst ner. Vi som har värk visar inte alltid detta utåt

Sköt om dig nu vännen

Varma kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

30 december 2016 09:28

Ja, jag älskar att kunna se både mamma, pappa & min son när vi pratas vis, blir ju liksom på ett helt annat sätt.
Andreas pratade ju i mobilen, så han gick runt i lägenheten och visade mig lite, jag har ju aldrig varit hem till honom, eftersom han bor på 2:a våningen utan hiss.. :o((

Det är SYND om mamma när jag gråter, jag vill inte göra henne så hjälplös, men ibland rinner det över för mig.
Igår kan det vara för att jag vet de åkte idag, blir borta 2 veckor, på den tiden får jag inte prata med de, om nu inte mamma ringer en dag,, brukar hon göra när de är utomlands.

Det är som du säger,,, vi umgås också väldigt intensivt ibland, så då kan det vara gött att vi hänger vid varsin teve.. *L*

Kramar om...

 
Annie

Annie

30 december 2016 10:29

Ja det är gott med julmat-håller med! ;) men jag är dock less på det nu, så har rensat kylen från det nu ;)
Vi åt upp det mesta .. men lite slängdes.

Vad jobbigt för dig att du har så ont, så tufft :(
Skönt att du kan prata med din mamma iaf<3

Styrkekramar!

http://lifebyannie.bloggplatsen.de

Annelie

30 december 2016 11:37

Jo, vi har ätit lite emellan, för det är som du säger, man tröttnar fort på den maten.

Ja, det är gött att jag har mina föräldrar,,, bara att jag tycker så synd om mamma efteråt,,, för jag VET vad hon lider, när hon inte kan hjälpa mig.

Ha en finfin fredag.. // Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards