Direktlänk till inlägg 5 december 2016

Prata om att....

Av Annelie - 5 december 2016 18:16

... ta det lugnt.
Jag har enbart bäddat sängen, gick bra idag.. igår ramlade jag när jag gick runt sängen.

  

Sedan har jag tvättat två maskiner med tvätt och hängt de.
Hade det inte varit för att en hel del nya kläder ska tvättas i 30 grader, så hade det bara blivit en maskin idag.

Sedan låg jag och kelade med Sylvester på mitt bröst, samtidigt som jag kikade på en film som var seg, ointressant... trodde den skulle vara bra. Men icke.

När Göran kom hem cirka 16.15, så hade jag precis hämtat vår varmluftfritös (som står på golvet i datarummet, ja vi har MÅNGA köksmaskiner).
Göran kom hem såppas sent eftersom han var upp till VD:en på företaget med vår julpresent efter han hade slutat, eftersom vi får ha vår husbil bakom grindarna vid hans garage plus att vi får ha mopeden och motorcykeln i hans garage.
Sedan får vi ha ström på till husbilen.
För detta ville vi ge något, eftersom han inte vill ha något betalt / månad.

 

Göran drog till Posten direkt, då han skulle hämta ut en julklapp till mig,, han frågade om jag ville med.
Men näee,, jag ville inte gå ur pyjamasen och i mina kläder för att enbart gå bort till Posten och sedan hem igen.
Har varit i pyjamasen precis hela dagen,, men nu när Göran är klar i duschen, så ska jag också ta mig en varm dusch.
Är frösen idag.

 

Tänk vilken glädje ett brev på posten kan göra.
Jag vart jätteglad idag, när jag fick en kuvert med ingen avsändare på, och kuvertet var lite bulligt.
Snacka om att vara nyfiken.
Var ju hundra på att det var från någon av alla mina brevvänner.

Men se dä va de inte.
Utan det kom från min bloggvän Pisan.

Hon hade gjort ett jättefint armband till mig, som det står FIBRO FIGHTER på.

Tack än en gång vännen, du gjorde verkligen min dag idag.

    

 

 

Det var alltså detta som låg i kuvertet.
TACK än en gång vännen.
  

 

Passade mig jättebra.

 

Sen så kom det två brev från brevvänner.
*me like*

 

Till middag hade vi pommes, som vi körde i varmluftfritösen.

 

Denna köksmaskin är värt väldigt mycket för oss.
Får en så go pommes som inte dryper av frityrolja.


Sen är denna maskin jättebra till dessa minivårrullarna som finns att köpa.
*Yammi*

Till pommes åt vi en aioli och rökt fläskytterfilé, det var gött men det smakade väldigt likt kassler
Så, denna köps ingen mer gång, för kassler är fasingen så mycket billigare.

   

Vi värmde på den lite i mikron.

 

Gött var det i alla fall.

  

Nu är Göran klar i duschen,, så nu ska jag också passa på att ta mgi en dusch innan tv-kvällen börjar.

Ha en skön fortsättning på er måndagskväll.

 
 
Therese

Therese

5 december 2016 20:09

Så fint armband :D

Kolla gärna in min julkalender i bloggen där det öppnas en ny lucka varje morgon fram tills julafton :)
Den består av både tävlingar och rabattkoder :D

http://Misstossequeen.se

Annelie

5 december 2016 21:18

Ja, jag vart jätteglad.....sällan man blir så överraskad.

Ska försöka komma ihåg att kika in på din blogg varje dag.
Tack för tipset.

 
Bettan

Bettan

5 december 2016 21:01

Vilket fint armband du fått,så gulligt och omtänksamt.
Jag såg den där varmluftsfritösen..hur blir det friterat?
Asså ingen olja alls och blir det sån där krispig yta?
Hur skönt är det inte att gå och såsa i särken hela dagen
.mys.
Nu ska jag spela med sverigequizen...

http://Guldivardan

Annelie

5 december 2016 21:17

Ja, snacka om att jag vart glad.

Hmm..ja du hur det fungerar vet jag inte riktigt.
Jag har en aningens lite olivolja i...men det är så lite så kan det vara 1/2 matsked.
Pommes blir riktigt krispig och god...naturligtvis beroende på hur länge du kör den.

Sällan jag går i pyjamasen hela dagen lång...brukar i alla fall sätta på mig mjukiskläderna. Men idag har jag bara varit.

Lycka till på spelet..

 
wiper

wiper

6 december 2016 08:15

Det är så tråkigt att du ramlar så mycket, risk för att du skadar dig. Jag själv har skadat mig mycket i kroppen på grund av yrsel från nacken.

Ni har verkligen många hushållsmaskiner och annat. Vi får inte plats med mer än det nödvändiga i denna lägenhet men vi siktar på en större.

Vilket fint armband härliga snälla pisan gjort. Förstår att du blev glad.

Det ser verkligen ut som kassler och väldigt fint kött

Ha nu en fin tisdag
kramar från¨
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

6 december 2016 08:48

Ja, jag är uppriktigt sagt väldigt ledsen att jag gått tillbaks så många steg, efter min Uppsalavistelse. :o((

Mmm,, jag ÄLSKAR hushållsmaskiner, har alltid gjort.. *fniss*
Men, det är något som tar PLATS.. :o((

Jaaaee,, verkligen.
Fick ett bulligt kuvert utan avsändare på,, var hundra på att det var från någon av alla mina brevvänner åså öppnar jag detta.
Jag kom på mig själv jag satt där i min ensamhet i köket med ett STORT leende på mina läppar.

Ja, smaken var väldigt likt kassler,, så detta köps inget mer, bättre att köpa kassler då.

Ha en finfin tisdag själv vännen.. // Kramar

 
Annie

Annie

6 december 2016 10:04

Men vad tråkigt och jobbigt för dig att du ramlar så ofta :(
Vet din läkare om det, vad säger dem?
Låter ju lite som att nåt annat skulle kunna ligga till grund, än fibro.

Vilken fin gåva di fick i kådan, vad gulligt gjort!
Förstår att det gjorde din dag<3
Jättefint armband :)

Sv: Tack så mycket! :)

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

6 december 2016 11:49

Ja, det är jobbigt med detta ramlade igen.
Jag har skrivit på min vårdkontakter att jag vill min läkare ringer upp mig på ett litet längre telefonsamtal, fick till svar av en sköterska igår att hon lägger in ärendet till min läkare, så får vi se när han ringer upp.

Jag har ju blivit sämre igen... har nästan ingen styrka i benen :o((

Jaa,, snacka om att bli glad,, hela jag LOG när jag öppnade brevet, läste julkortet och sen öppnade smycke-påsen.

Kramar om..

 
Liten Uggla

Liten Uggla

6 december 2016 10:14

Åh vad härligt att höra att du blev så glad vännen! Det var ju precis det som var meningen ♥
Det såg verkligen ut som kassler. Tråkigt att du ramlat igen. Hoppas verkligen att de kommer på vad som orsakar detta.
Ha en fin tisdag! Kramisar från mig! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

6 december 2016 11:53

Jaaee,, som jag skrev, du gjorde verkligen min dag... hela jag LOG, när jag öppnade brevet, läste julkortet och sedan öppnade smycke-påsen.
Riktigt gulligt gjort...
TACK än en gång..

Mmm,, det är jobbigt med mina dåliga muskler igen,,, har knappt ingen ork / styrka i de:
Undras om det verkligen "bara" är fibron,,, jag menar... kan verkligen ett skov vara i drygt 2 års tid.. :o//

Jag har skrivit på mina vårdkontakter att jag vill min läkare ska ha ett längre telefonsamtal med mig.
För det känns som att det är något annat,, men vad, vad kan läkarna göra nu, de säger ju att de gjort ALLT.

Ha nu en riktigt fin dag du också FAST de är och håller på med dina fönster..

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards