Direktlänk till inlägg 18 december 2016

Förlåt mig...

Av Annelie - 18 december 2016 00:07

... för att jag inte är lika aktiv med bloggen nu när mamma är hos oss, men vi har annat att göra på kvällarna då,,, nämnligen kortspel.
  
Vi har det jättemysigt när mamma är hos oss, kommer att bli SÅ tomt efter henne när hon åker hem på måndagmiddag.
  

Vi har bara varit, pratat, spelat kort, varit på stan, ätit gött, fikat gött, varit på vårt favoritfik och fikat en gång, shoppat, gått i affärer osv.

Men, nu blir det riktigt tomt när hon åker hem på måndag.

 

Idag lördag var vi in till Eko;- hallen i Malmö, där shoppade vi lite bra-å-ha-saker, sedan var vi in på Engelbrektsboden, där shoppade Göran sig en riktigt snygg sådan där tunnare höst / vår-jacka, dessa med tunnt dun innuti.

Bild kommer vid senare tillfälle.
Gött att ha en tunnare men ända varma jacka på sig ibland.

 

Sedan var frågan,,, skulle vi gå ut och äta eller äta hemma, vi skulle ju göra korv stroganoff, det slutade med att vi vart hemma, åt god stroganoff och sedan började kortspelen.
NU snart, ska jag dyka till sängs, förmodligen kommer jag att slockna ganska så omgående.
Göran körde hårt med mig efter maten, då jag hade både uppresning / sitträning, en olika massa övningar med gummibandet,,, som tränade både in och utsidan på låren, framsidan på låret, vaderna och mina knän.
Fy f*n rent ut sagt,, dessa "små" övningar är som ett helt pass på gymmet för en fullt frisk människa.
Men, nu j****r ska det tränas, oavsett vad ont jag har eller ej.
NU får jag ju chansen att komma tbx till Uppsala, jag vill INTE sumpa denna chans för att jag inte får något speciell hjälp på hemmaplan.

 

I morgon söndag,, ja som ni redan förstår är det rejäl träning PLUS rejäla stretchövningar som gäller, sedan ska vi åka till Dollarstore och Rusta för att kika.
Efter detta är det bara slappning och måbra-dag med en massa mys med min älskade mamma.

  

 

Hoppas att er dag har varit bra hittills.


Dåligt med bilder,, ja jag vet.
Men, det börjar att komma då jag är med akriv med mobilen igen.

Ha en jättefin fortsättning på helgen.

 

 

 

 
 
Ingen bild

Lena S

18 december 2016 05:59

Inte behöver du be om ursäkt. Det är väl självklart att ni ska umgås nu.
Bra att du kommit igång med träningen. Det behövs en morot i ditt fall Uppsala.
Kram 💜

Annelie

18 december 2016 22:37

Ja, nu jäklar ska det tränas hårt innan Uppsala,,, fast det är kanonjobbigt.
Men jag SKA.

Kramar...

 
Annie

Annie

18 december 2016 10:01

Hej vännen :)

Aha är din mamma på besök :) så trevligt-då förstår jag varför du är mindre aktiv på bloggen .. ;)
Tänkte titta in nu för det var så länge sen vi "pratade" :)

Hur är det med dig annars?

Duktig du är som kämpar på med övningarna! :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

18 december 2016 22:41

Njaa,, hur är det egentligen..?? :o//
Jag har "tvingat" mig att vara uppe nu när mamma varit hos oss,, vi har haft det så trevligt med kortspel, prat och skratt. Så jag har suttit uppe längre än vad jag egentligen orkar.
Men, då "skiter" jag i det.
MEN,, jag har även kommit igång med träningen bättre nu, uppresning, sittning och sedan med gummiband.
Döjobbigt, men jag SKA.

I morgon åker mamma hem igen :o((
Så, nu kommer jag bli mer synlig på bloggen frampå.

Kramar..

 
Bettan

Bettan

18 december 2016 10:51

Du ska väl inte säga flåt för du är med din mamma. Klart du ska ägna all tid till henne nu.
Åh vad ni gör mycket roligt..spelar kort det har jag inte gjort på herrans många år.kul

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

18 december 2016 22:42

Mmm.. vi har verkligen umgåtts denna vecka,,, har varit väldigt mycket med kortspel då vi alla älskar det.

Synd, vi har ingen här nere att spela med.. :o((

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards